Air France-KLM: új közös törzsutas-program 

Az Air France és a KLM 2005. június 6-ától új közös törzsutas-programot programot kínál utasainak, a Flying Blue-t.

KLM–Air France nyári menetrend 

A közös Air France–KLM hálózat előnyeit kihasználva, a KLM 2005-ös nyári menetrendjében 4 új járat szerepel, nő a meglévő útvonalakon a járatok gyakorisága, és bővülnek az utas- illetve teherszállítási kapacitások.

Várható tendenciák az üzleti turizmusban   

A globális terrorizmus, a magas olajárak és a közel-keleti konfliktusforrások ellenére a közeljövőben folytatódik a világgazdaság és az üzleti turizmus robusztus növekedése – derül ki abból a kutatásból, amelyet 2004. november végén hoztak nyilvánosságra a barcelonai EIBTM vásáron. Rob Davidson, az University of Westminster professzora, az EIBTM által felkért szakértő a következő öt év trendjeit próbálta meg feltérképezni.      

A 2004-es év embere 

A Francia-Amerikai Kereskedelmi Kamara az Air France – KLM elnök-vezérigazgatójának, Jean-Cyril Spinettának adományozta „A 2004-es Év Embere” címet a francia-amerikai üzleti kapcsolatok elősegítése terén kifejtett tevékenységének elismeréséül.

Regionális vezető szerepben   

Lendületesen emelkedett a MasterCard márkájú kártyák száma Magyarországon és Európában a tavalyi év harmadik negyedévében. Míg az európai átlagnövekedés 16 százalékos volt, hazánkban 30,7 százalékkal nőtt a plasztikok száma, és elérte az 1,18 millió kibocsátott darabot.

Dobogós az Austrian   

Az utóbbi néhány évben drámai módon növelte piaci részesedését Magyarországon az Austrian Airlines. Míg három évvel ezelőtt a hatodik helyet mondhatta magáénak az osztrák nemzeti fuvarozó a légitársaságok hazai versenyében, 2004 utolsó hónapjaira már a Malév és a Lufthansa után a dobogó harmadik helye az övék. A piaci előretörés okairól Heintz Götz, az Austrian Airlines magyarországi igazgatója nyilatkozott lapunknak.  

Fantasztikus fúzió 

2004. május 5-én részvénycsomagcserével megkezdődött az Air France és a KLM összeolvadása. Első lépésben összehangolták a két légitársaság menetrendjét, racionalizálták járataikat, összekapcsolták a két törzsutasprogramot, és közös akciókat hirdettek. A fúzió megvalósításáért 2004 novemberében az „Év emberének” választották meg Jean-Cyrill Spinettát, a KLM-Air France igazgatóját.

Itthon nem várható leépítés 

A két légitársaságnál két évig garantáltan nem változik a létszám, a budapesti KLM irodában például jelenleg tízen dolgoznak, akárcsak korábban, és ennyien is maradnak Mező Ildikó sales manager elmondása szerint. Tőle tudjuk, az internetes értékesítés ma a hazai forgalom 4 százalékát adja, és az Air France-KLM csoportnál nem tervezik a másutt már alkalmazott call-center vezetését.

Menetrend racionalizálás 

A két légitársaság menetrendjét összehangolták, ezzel több vonalon nőtt a kínálat (pl. Bécs és Párizs között a korábbi napi öt helyett ma már nyolc járatot kínálnak). Nyolc vonalon racionalizálták a kapacitásokat: Észak-Afrikába (Tuniszba, Marokkóba) immár csak az Air France gépei járnak, Manilába viszont kizárólag a KLM repül.

KLM: magasabb februári forgalom   

Az Air France KLM fúzió februári utasforgalma 3,8 százalékkal nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest, míg a töltési szintje 1,4 százalékponttal 76,6 százalékkal emelkedett a rossz időjárási viszonyok ellenére.

Utazási piac: mindenki mindenkivel 

Szakmai napot rendezett Magyarország legnagyobb számítógépes helyfoglaló rendszer, a Galileo a Hotel Hyatt Regency Budapestben, február 28-án. Olyan érdekes és izgalmas programot állítottak össze sok-sok résztvevővel – akik max. 15 perces időtartamban tartották előadásukat –, hogy tömve volt a terem. A Galileo, amely a hazai piac 55 százalékát uralja, szinte teljes csapatán kívül meghívta még a repülési, a helyfoglalási szakma más képviselőit. Most ízelítőt adunk a tanulságos szakmai napból, az ott elhangzottakból.

Hogyan tovább légi közlekedés? 

Hogyan tovább légi közlekedés? 2001. szeptember 11. nemcsak a világpolitikában, az emberi értékrendek kusza világában, hanem a légi közlekedésben is történelmi fordulópontot jelentett. Valljuk meg, az iparág a Reagan elnök által meghirdetett deregularizáció óta keresi, és nem találja a helyét.
Feliratkozás a Turizmus Online hírlevelére

Álláshirdetések

Munkatársat vagy munkát keres?

Adja fel hirdetését a Turizmus Online portálon, a turisztikai szakma honlapján! Leendő kollégái is minket olvasnak - válasszon csomagjaink közül!