Fóner Károly, a Galileo Hungary ügyvezetője röviden bemutatta cégét. Kiderült, mindössze heten dolgoznak a magyarországi irodában, amely 1992-ben, éppen tíz éve nyitott a Malévval közös képviseletet. A Galileo egyébként 1988- ban működött először Európában, akkor a British Airwaysszel, a ma már nagy múltú (és múlt időben íródó) Swissairrel, az Alitaliával és a KLM-mel dolgozott együtt. 1989-ben csatlakozott ehhez az előkelő csapathoz a Sabena és az Olimpic Airways. Ma 116 országban 45 ezer irodát működtet, 185 ezer kapcsolódó terminállal. 511 légitársasággal, 37 autókölcsönző céggel és 50 ezer szállodával van állandó kapcsolatuk. Piaci részesedésük a 2. legnagyobb a világon (első: Sabre), Európában 30 százalékos a részesedésük, Afrikában 70, Ázsiában és Ausztráliában a piac felét foglalják, Észak-Amerikában 25 százalékban, Latin-Amerikában 10 százalékban vannak jelen.
Nemes Ervint nagy érdeklődéssel várta a szakmai közönség, hiszen ez volt első hivatalos fellépése, amióta a KLM-től a Malévhoz, annak belföldi értékesítési osztály vezetőjének szerződött. Ő a légitársaságok stratégiájának megváltozásáról beszélt a múlt év szeptember 11-i események, a megváltozott piaci helyzet kapcsán. Elmondta, a tavalyi év a tragédia nélkül is nehéz volt, és most, a februári adatok ismeretében nyilvánvaló, még mindig érezteti hatását szeptember 11. Ezért gondolja át több légitársaság teljes stratégiáját, dolgozóinak számát, ami nyilvánvalóan leépítésekhez, drasztikus költségcsökkentéshez vezet. Így tett a KLM, a British Airways, a csődbe ment légitársaságokról nem is beszélve. Az új Malév-vezető szerint olyan a piac most, mint egy nagy bordélyház, mindenki mindenkivel tárgyal, és lehetséges az együttműködés.
A BSP Hungary vezetője, Sárdi Géza röviden bemutatta ticketingrendszer cégét, amely egyike annak az ötnek, amely Magyarországon is jelen van. Internetes elszámolással dolgoznak, ez 10 millió dolláros megtakarítást jelent a IATÁ-nak évente. Ma 69 számítógépközpontjuk van, ebből év végére 6 veszi át ugyanezt a feladatot. Magyarországon 1993-ban indultak, ekkor még csak a Galileo volt jelen a piacon. 2000. június 1-je óta eltüntették az auditkuponokat, azóta mindent elektronikus úton továbbítanak. 2001 februárja óta naprakészek az elszámolásaik.
Radics Lajos, a GTT ügyvezetője szintén a turisztikai piac átrendeződéséről beszélt. A Galileorendszerben is foglalhatók GTTtermékek. Eleinte az európai legnagyobb utazásszervező cég, a TUI is részesedett benne, majd amikor 1995-ben kiszállt, később (1998-ban) összeolvadt az Austria Airlinesszal. Tavaly kiugróan magas, 57 százalékos volt a foglalások aránya Ausztriában, idén még közel sem érték el ezeket az adatokat. Az utazók inkább kivárnak.