Utazási piac: mindenki mindenkivel

Szakmai napot rendezett Magyarország legnagyobb számítógépes helyfoglaló rendszer, a Galileo a Hotel Hyatt Regency Budapestben, február 28-án. Olyan érdekes és izgalmas programot állítottak össze sok-sok résztvevővel – akik max. 15 perces időtartamban tartották előadásukat –, hogy tömve volt a terem. A Galileo, amely a hazai piac 55 százalékát uralja, szinte teljes csapatán kívül meghívta még a repülési, a helyfoglalási szakma más képviselőit. Most ízelítőt adunk a tanulságos szakmai napból, az ott elhangzottakból.

Fóner Károly, a Galileo Hungary ügyvezetője röviden bemutatta cégét. Kiderült, mindössze heten dolgoznak a magyarországi irodában, amely 1992-ben, éppen tíz éve nyitott a Malévval közös képviseletet. A Galileo egyébként 1988- ban működött először Európában, akkor a British Airwaysszel, a ma már nagy múltú (és múlt időben íródó) Swissairrel, az Alitaliával és a KLM-mel dolgozott együtt. 1989-ben csatlakozott ehhez az előkelő csapathoz a Sabena és az Olimpic Airways. Ma 116 országban 45 ezer irodát működtet, 185 ezer kapcsolódó terminállal. 511 légitársasággal, 37 autókölcsönző céggel és 50 ezer szállodával van állandó kapcsolatuk. Piaci részesedésük a 2. legnagyobb a világon (első: Sabre), Európában 30 százalékos a részesedésük, Afrikában 70, Ázsiában és Ausztráliában a piac felét foglalják, Észak-Amerikában 25 százalékban, Latin-Amerikában 10 százalékban vannak jelen.

Nemes Ervint nagy érdeklődéssel várta a szakmai közönség, hiszen ez volt első hivatalos fellépése, amióta a KLM-től a Malévhoz, annak belföldi értékesítési osztály vezetőjének szerződött. Ő a légitársaságok stratégiájának megváltozásáról beszélt a múlt év szeptember 11-i események, a megváltozott piaci helyzet kapcsán. Elmondta, a tavalyi év a tragédia nélkül is nehéz volt, és most, a februári adatok ismeretében nyilvánvaló, még mindig érezteti hatását szeptember 11. Ezért gondolja át több légitársaság teljes stratégiáját, dolgozóinak számát, ami nyilvánvalóan leépítésekhez, drasztikus költségcsökkentéshez vezet. Így tett a KLM, a British Airways, a csődbe ment légitársaságokról nem is beszélve. Az új Malév-vezető szerint olyan a piac most, mint egy nagy bordélyház, mindenki mindenkivel tárgyal, és lehetséges az együttműködés.

A BSP Hungary vezetője, Sárdi Géza röviden bemutatta ticketingrendszer cégét, amely egyike annak az ötnek, amely Magyarországon is jelen van. Internetes elszámolással dolgoznak, ez 10 millió dolláros megtakarítást jelent a IATÁ-nak évente. Ma 69 számítógépközpontjuk van, ebből év végére 6 veszi át ugyanezt a feladatot. Magyarországon 1993-ban indultak, ekkor még csak a Galileo volt jelen a piacon. 2000. június 1-je óta eltüntették az auditkuponokat, azóta mindent elektronikus úton továbbítanak. 2001 februárja óta naprakészek az elszámolásaik.

Radics Lajos, a GTT ügyvezetője szintén a turisztikai piac átrendeződéséről beszélt. A Galileorendszerben is foglalhatók GTTtermékek. Eleinte az európai legnagyobb utazásszervező cég, a TUI is részesedett benne, majd amikor 1995-ben kiszállt, később (1998-ban) összeolvadt az Austria Airlinesszal. Tavaly kiugróan magas, 57 százalékos volt a foglalások aránya Ausztriában, idén még közel sem érték el ezeket az adatokat. Az utazók inkább kivárnak.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.