Fantasztikus fúzió

2004. május 5-én részvénycsomagcserével megkezdődött az Air France és a KLM összeolvadása. Első lépésben összehangolták a két légitársaság menetrendjét, racionalizálták járataikat, összekapcsolták a két törzsutasprogramot, és közös akciókat hirdettek. A fúzió megvalósításáért 2004 novemberében az „Év emberének” választották meg Jean-Cyrill Spinettát, a KLM-Air France igazgatóját.

2006. december 31-ig zajlik le a teljes fúzió, utána az IATÁ-nál egy légitársaság lesz a most fuzionáló kettő. A menedzsment már közös, az Air France és a KLM mint önálló termék azonban megmarad. A legfelsőbb szintű vezetésbe mindkét légitársaság három-három vezetőt delegált, az integrációs munkát ma már ők irányítják. 2009-ig készítette el a menedzsment az üzleti tervet, de ez egyelőre még nem publikus. A Francia–Amerikai Kereskedelmi Kamara által odaítélt díj New York-i átadásán Serge Bellanger, a kamara elnöke a következő szavakkal köszöntötte a díjazottat: „Spinetta úr hajthatatlannak és a végsőkig elszántnak mutatkozott az Air France és a KLM fúziójának megvalósítása érdekében. Ezzel cégét a világ egyik vezető légitársaságává tette egy olyan időszakban, amikor roppant nehéz időket él át a légiipar. Ismertette velünk további terveit, amelyből megtudtuk, fontos szerepet szán a francia–amerikai kereskedelmi kapcsolatok bővítésének és fejlesztésének, valamint a stratégiai partnerkapcsolatok kiépítésének a Sky-Team szövetségén keresztül.” Spinetta irányítása alatt az Air France már korábban megalapozta vezető pozícióját a légitársaságok közötti versenyben. Egyike volt azoknak, akik megálmodták és létrehozták a SkyTeamet, amely ma a világ egyik vezető és leggyorsabban növekvő légiszövetsége. A francia légügyi szakembert a 2004–2005-ös időszakra megválasztották a Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség (IATA) elnökének. Korábban – 2001-ben – az Európai Légitársaságok Szövetségének elnökeként is tevékenykedett. Ami a forgalmat illeti, ma az Air France-KLM csoport szállítja a legtöbb utast Európában. Járatai 225 desztinációba évente több mint 66 millió utast szállítanak. A SkyTeamben lévő partnereikkel együtt az Air France-KLM napi 14.320 indulást ajánl utasainak 658 desztináció felé, több mint 130 országba. A francia állam jelenleg kevesebb, mint 20 százalékos részt birtokol a csoportból. A kormány megbízásából a Société Générale, valamint az ABN Amro Bank tavaly decemberben megkezdte az Air France-KLM csoport 17,7 százalékának értékesítését. A 17,7 százalék kb. 693 millió eurót ér a jelenlegi piaci áron.

 

 

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.