Az új generációs neo flottára való átállás a légitársaság Customer First Compass irányelvének része. Ez a 14 milliárd eurós beruházás azt hangsúlyozza, hogy a légitársaság kiemelten kezeli az utasélmény fejlesztését, melyet a fiatal, biztonságos, üzemanyag-hatékony és csendes flottával, valamint fejlett üzemeltetési technológiákkal valósít meg.
Nettó Zéró kibocsátás innovatív flottával
A flotta megújítása a vállalat Flying Towards Net Zero programjának egyik alappillére, amely meghatározza a légitársaság lépéseit a karbonsemlegesség felé vezető úton.
Az Airbus A321neo kulcsszerepet játszik a 2050-re kitűzött 7 százalékos kibocsátáscsökkentés elérésében, emellett üzemanyagfogyasztása és CO₂-kibocsátása 20 százalékkal kevesebb, valamint 50 százalékkal csökkenti a zajterhelést a korábbi generációs gépekhez képest.
Okos megoldások az ellátási láncban
A légitársaság a belső kialakítás fejlesztésére is fókuszál. 2015 óta együttműködik a Gen Phoenix-szel, hogy újrahasznosított bőrhulladékot építsen be az ülésekbe. Ezekből az anyagokból, amelyek egyébként hulladéklerakóba kerülnének, könnyű, tartós ülésalkatrészek készülnek, amelyek előállítása akár 80 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátással és 87 százalékkal kevesebb vízfelhasználással jár.
Fotó: Wizz Air
A kezdetben egyetlen A320-as repülőgépnél indult projekt mára az egész flottára kiterjed, amely naponta mintegy 50 ezer utast szolgál ki. A Gen Phoenix több mint 100 ezer négyzetméter anyagot szállított a Wizz Airnek, ezzel évente 16 tonna hulladék lerakóba jutását előzte meg, és 7300 tonna életciklus-kibocsátást takarít meg.