Regionális vezető szerepben  

Lendületesen emelkedett a MasterCard márkájú kártyák száma Magyarországon és Európában a tavalyi év harmadik negyedévében. Míg az európai átlagnövekedés 16 százalékos volt, hazánkban 30,7 százalékkal nőtt a plasztikok száma, és elérte az 1,18 millió kibocsátott darabot.

Dunavölgyi Mária, a MasterCard Europe Közép-Kelet Európai Régió déli országaiért felelős igazgatója elmondta: „Ahhoz, hogy a kártyapiac utóbbi években mutatott dinamikája fenntartható maradjon, további szegmensek fejlesztése szükséges. Többek között a társmárka-konstrukciók, valamint az üzleti és prémium kártyák további elterjedésére számítunk.”2003-hoz képest látványosan növekedett a kártyával lebonyolított forgalom, és emelkedett a műveletszám is. „Célunk az elfogadóhálózat további fejlesztése” – jegyezte meg Dunavölgyi Mária. „Míg hazánkban jelenleg 27 ezer elfogadóhely van, Csehországban megközelítőleg kétszer ennyi. Lengyelországban 150 ezer, Horvátországban 50 ezer ponton fogadják el kártyáinkat. Magyarországon ezért kulcskérdés az elfogadóhálózat fejlesztése, és bízunk benne, hogy az iparág kulcsszereplői hamarosan lépéseket tesznek e téren” – összegezte az igazgató. Az év első kilenc hónapjában a MasterCard Europe összesen 17,87 millió tranzakciót regisztrált Magyarországon, ami 19,3 százalékos növekedést eredményezett 2003 azonos időszakával összevetve. A lebonyolított forgalom meghaladta a bruttó 2,51 milliárd dollárt (460 milliárd forint), ami 15,8 százalékos többletet jelent tavalyhoz képest.

MasterCard International

A MasterCard International a világ vezető pénzügyi szolgáltatója 25 ezer tagbankkal, a világ több mint kétszáz országában. A MasterCard Europe 2002 júniusában jött létre az Europay International és MasterCard International egyesítéséből. A MasterCard Europe jelenleg több mint 2 ezer co-branded kártyaprogramot és 10 milliónál több kártyát jegyez kontinensünkön. 2004 áprilisától a MasterCard, az ABN Amro és a KLM holland légitársaság prepaid Maestro kártyaprogramot indított. Azóta a légitársaság nem készpénzben kompenzálja az utasokat a törölt vagy a túlfoglalt járatok miatt, hanem elektronikusan töltik fel a kompenzációs összeget egy kártyára, amelyet birtokosa vásárlásra vagy készpénzfelvételre is használhat. Az üzleti (business) kártyák költségmegtakarítást és termelékenységnövekedést hivatottak szolgálni a kártyákhoz tartozó kedvezményrendszer és törzsvásárlói hűségprogramok segítségével. Ezek Európában 10-40 százalékos költségcsökkentést jelentenek utazási és szállodai szolgáltatások igénybevételekor.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.