Dunavölgyi Mária, a MasterCard Europe Közép-Kelet Európai Régió déli országaiért felelős igazgatója elmondta: „Ahhoz, hogy a kártyapiac utóbbi években mutatott dinamikája fenntartható maradjon, további szegmensek fejlesztése szükséges. Többek között a társmárka-konstrukciók, valamint az üzleti és prémium kártyák további elterjedésére számítunk.”2003-hoz képest látványosan növekedett a kártyával lebonyolított forgalom, és emelkedett a műveletszám is. „Célunk az elfogadóhálózat további fejlesztése” – jegyezte meg Dunavölgyi Mária. „Míg hazánkban jelenleg 27 ezer elfogadóhely van, Csehországban megközelítőleg kétszer ennyi. Lengyelországban 150 ezer, Horvátországban 50 ezer ponton fogadják el kártyáinkat. Magyarországon ezért kulcskérdés az elfogadóhálózat fejlesztése, és bízunk benne, hogy az iparág kulcsszereplői hamarosan lépéseket tesznek e téren” – összegezte az igazgató. Az év első kilenc hónapjában a MasterCard Europe összesen 17,87 millió tranzakciót regisztrált Magyarországon, ami 19,3 százalékos növekedést eredményezett 2003 azonos időszakával összevetve. A lebonyolított forgalom meghaladta a bruttó 2,51 milliárd dollárt (460 milliárd forint), ami 15,8 százalékos többletet jelent tavalyhoz képest.
MasterCard InternationalA MasterCard International a világ vezető pénzügyi szolgáltatója 25 ezer tagbankkal, a világ több mint kétszáz országában. A MasterCard Europe 2002 júniusában jött létre az Europay International és MasterCard International egyesítéséből. A MasterCard Europe jelenleg több mint 2 ezer co-branded kártyaprogramot és 10 milliónál több kártyát jegyez kontinensünkön. 2004 áprilisától a MasterCard, az ABN Amro és a KLM holland légitársaság prepaid Maestro kártyaprogramot indított. Azóta a légitársaság nem készpénzben kompenzálja az utasokat a törölt vagy a túlfoglalt járatok miatt, hanem elektronikusan töltik fel a kompenzációs összeget egy kártyára, amelyet birtokosa vásárlásra vagy készpénzfelvételre is használhat. Az üzleti (business) kártyák költségmegtakarítást és termelékenységnövekedést hivatottak szolgálni a kártyákhoz tartozó kedvezményrendszer és törzsvásárlói hűségprogramok segítségével. Ezek Európában 10-40 százalékos költségcsökkentést jelentenek utazási és szállodai szolgáltatások igénybevételekor.