Dobogós az Austrian  

Az utóbbi néhány évben drámai módon növelte piaci részesedését Magyarországon az Austrian Airlines. Míg három évvel ezelőtt a hatodik helyet mondhatta magáénak az osztrák nemzeti fuvarozó a légitársaságok hazai versenyében, 2004 utolsó hónapjaira már a Malév és a Lufthansa után a dobogó harmadik helye az övék. A piaci előretörés okairól Heintz Götz, az Austrian Airlines magyarországi igazgatója nyilatkozott lapunknak.  

'

Az erősödő versenyben is növelni tudták piaci részesedésüket Magyarországon. Hogyan?

– Először is erős a kapcsolat a két ország között. Könnyű bécsi indulású utakat eladni Magyarországon. Tatabányától már ugyanolyan könnyű megközelíteni Schwechatot, mint Ferihegyet, a budai oldalon lakók már a célközönségünket jelentik. Nincs még egy légitársaság, amely két városból (Bécs, Budapest) kiinduló utakat is tud ajánlani a magyar utasoknak, versenyképes áron. Utasaink 25 százaléka már eddig is Bécsből indult útra. Másrészt az Austrian Airlines ugyan nem tartozik a nagy légitársaságok közé, de növekszik. Közép- és Kelet-Európa specialisták vagyunk, de a régiós hálózatunk ráhordó szerepet is vállal a folyamatosan bővülő interkontinentális járathálózat számára. Bécset Közép-Európa vezető gyűjtő-elosztó pontjává szeretnénk tenni. A régióban mi repülünk a legtöbb városba: 23 országban 38 desztináció érhető el járatainkkal.

Részesedést szereztek a szlovák légitársaságban, miért?

– Minden olyan lehetőséget mérlegelünk, amikor a társaság értékét növelni tudjuk akvizícióval. A Slovak Air esetében ez sikerült. 62 százalékban tulajdonosokká váltunk. A jelenlegi állás szerint önálló légitársaságként megtartjuk a Slovak Airt, amely a jövőben is pozsonyi székhellyel működik. Új desztinációkat veszünk fel az útvonalhálózatba, és bővíteni akarjuk a flottát. Érdeklődtünk a Malév iránt is, de a kiírási feltételek ismeretében úgy döntöttünk, nem pályázunk.

Milyen új városok kerülnek be a közeljövőben az útvonalhálózatba?

– Baselnek komoly szerepet szánunk a jövőben, miután a Swiss kivonult erről a piacról. A nyári menetrendben több járatot indítunk Kínába, új úti cél lesz az egyiptomi Alexandria és Bombay.

Szokatlanul barátságos hangulat fogadja az irodájukba látogató vendégeket.

– Tavaly megújult a vállalat imázsa. A kommunikációban, az irodában is új, fiatalos, vonzó, friss dizájnt használunk. A belépő ügyfél érezheti, hogy nem egy hagyományos légitársasághoz érkezett. Újítók vagyunk, ez köszön vissza a termékeinkből és a hirdetéseinkből is.

Szükség van-e még az utazási irodákra?

– Számunkra a legfontosabb partnerek továbbra is az utazási irodák, hiszen rajtuk keresztül bonyolódik a forgalmunk legjelentősebb része. Azonban muszáj, hogy használjunk más értékesítési csatornákat: direkt értékesítést, internetet is. A mi fókuszunkban az ügyfél áll, ezért ott akarunk lenni minden csatornán, ahol csak el tud érni minket az utas.

Kiugró forgalombővülés

2004-ben 9,4 millió utast szállított az Austrian Airlines Csoport, 1 millióval többet, mint 2003-ban, ami 10,9 százalékos növekedést jelent. A 2004-es év harmadik negyedévének végén a légitársaság 36 millió eurós adózás előtti eredményt jelentett. A menetrend szerinti járatokon a helykihasználtság ezen időszakban 73,2 százalékra emelkedett az egy évvel korábbi 70,2 százalékról. Az erős versenyhelyzetben, amikor például nyolc fapados légitársaság repül Bécsből a fő európai útvonalaikon, ez nem is rossz eredmény. Ugyanez igaz a régiós versenytársakkal (Olympic, Alitalia, Malév) való összehasonlításban is. Az Austrian Airlines valószínűleg a legnagyobb fejlődést mutatta tavaly a magyar piacon. A hagyományos légitársaságok piacán a forgalom nagyjából változatlan volt 2003-hoz képest, az Austrian mégis növelni tudta bevételeit 2,5 milliárd forintról 2,8 milliárdra. A jegyeladások 4,9 százalékkal emelkedtek, így a piaci részesedésünket is növelték. Két és fél évvel ezelőtt, amikor Magyarországra került Heintz Götz, akkor még a hatodik helyen állt a magyar piacon, ma a harmadikok az árbevétel tekintetében, megelőzve immár a KLM-et és az Air France-ot.

'

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása 

A parton, a vízen és a vízben, valamint hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett hajó eltűnt utasait.
Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.