Dobogós az Austrian  

Az utóbbi néhány évben drámai módon növelte piaci részesedését Magyarországon az Austrian Airlines. Míg három évvel ezelőtt a hatodik helyet mondhatta magáénak az osztrák nemzeti fuvarozó a légitársaságok hazai versenyében, 2004 utolsó hónapjaira már a Malév és a Lufthansa után a dobogó harmadik helye az övék. A piaci előretörés okairól Heintz Götz, az Austrian Airlines magyarországi igazgatója nyilatkozott lapunknak.  

'

Az erősödő versenyben is növelni tudták piaci részesedésüket Magyarországon. Hogyan?

– Először is erős a kapcsolat a két ország között. Könnyű bécsi indulású utakat eladni Magyarországon. Tatabányától már ugyanolyan könnyű megközelíteni Schwechatot, mint Ferihegyet, a budai oldalon lakók már a célközönségünket jelentik. Nincs még egy légitársaság, amely két városból (Bécs, Budapest) kiinduló utakat is tud ajánlani a magyar utasoknak, versenyképes áron. Utasaink 25 százaléka már eddig is Bécsből indult útra. Másrészt az Austrian Airlines ugyan nem tartozik a nagy légitársaságok közé, de növekszik. Közép- és Kelet-Európa specialisták vagyunk, de a régiós hálózatunk ráhordó szerepet is vállal a folyamatosan bővülő interkontinentális járathálózat számára. Bécset Közép-Európa vezető gyűjtő-elosztó pontjává szeretnénk tenni. A régióban mi repülünk a legtöbb városba: 23 országban 38 desztináció érhető el járatainkkal.

Részesedést szereztek a szlovák légitársaságban, miért?

– Minden olyan lehetőséget mérlegelünk, amikor a társaság értékét növelni tudjuk akvizícióval. A Slovak Air esetében ez sikerült. 62 százalékban tulajdonosokká váltunk. A jelenlegi állás szerint önálló légitársaságként megtartjuk a Slovak Airt, amely a jövőben is pozsonyi székhellyel működik. Új desztinációkat veszünk fel az útvonalhálózatba, és bővíteni akarjuk a flottát. Érdeklődtünk a Malév iránt is, de a kiírási feltételek ismeretében úgy döntöttünk, nem pályázunk.

Milyen új városok kerülnek be a közeljövőben az útvonalhálózatba?

– Baselnek komoly szerepet szánunk a jövőben, miután a Swiss kivonult erről a piacról. A nyári menetrendben több járatot indítunk Kínába, új úti cél lesz az egyiptomi Alexandria és Bombay.

Szokatlanul barátságos hangulat fogadja az irodájukba látogató vendégeket.

– Tavaly megújult a vállalat imázsa. A kommunikációban, az irodában is új, fiatalos, vonzó, friss dizájnt használunk. A belépő ügyfél érezheti, hogy nem egy hagyományos légitársasághoz érkezett. Újítók vagyunk, ez köszön vissza a termékeinkből és a hirdetéseinkből is.

Szükség van-e még az utazási irodákra?

– Számunkra a legfontosabb partnerek továbbra is az utazási irodák, hiszen rajtuk keresztül bonyolódik a forgalmunk legjelentősebb része. Azonban muszáj, hogy használjunk más értékesítési csatornákat: direkt értékesítést, internetet is. A mi fókuszunkban az ügyfél áll, ezért ott akarunk lenni minden csatornán, ahol csak el tud érni minket az utas.

Kiugró forgalombővülés

2004-ben 9,4 millió utast szállított az Austrian Airlines Csoport, 1 millióval többet, mint 2003-ban, ami 10,9 százalékos növekedést jelent. A 2004-es év harmadik negyedévének végén a légitársaság 36 millió eurós adózás előtti eredményt jelentett. A menetrend szerinti járatokon a helykihasználtság ezen időszakban 73,2 százalékra emelkedett az egy évvel korábbi 70,2 százalékról. Az erős versenyhelyzetben, amikor például nyolc fapados légitársaság repül Bécsből a fő európai útvonalaikon, ez nem is rossz eredmény. Ugyanez igaz a régiós versenytársakkal (Olympic, Alitalia, Malév) való összehasonlításban is. Az Austrian Airlines valószínűleg a legnagyobb fejlődést mutatta tavaly a magyar piacon. A hagyományos légitársaságok piacán a forgalom nagyjából változatlan volt 2003-hoz képest, az Austrian mégis növelni tudta bevételeit 2,5 milliárd forintról 2,8 milliárdra. A jegyeladások 4,9 százalékkal emelkedtek, így a piaci részesedésünket is növelték. Két és fél évvel ezelőtt, amikor Magyarországra került Heintz Götz, akkor még a hatodik helyen állt a magyar piacon, ma a harmadikok az árbevétel tekintetében, megelőzve immár a KLM-et és az Air France-ot.

'

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.