A nagyváradi városi képviselő-testület határozata értelmében az adó befizetése kötelező minden olyan szórakozóhely tulajdonosa számára, amely hétköznap 23 óra, illetve hétvégén 24 óra után is nyitva kívánja tartani éttermét, bárját vagy kocsmáját. Az intézkedés a szállodák éttermeire és bárjaira is vonatkozik. Az adó összege annál nagyobb, minél több órával lépi túl a szórakozóhely nyitvatartási ideje az esti határidőket - írja a Kitekintő.
A nagyváradi polgármesteri hivatal pénteken közleményben tájékoztatta az érintett vendéglátóipari egységek tulajdonosait, hogy január 31-ig be kell jelenteniük a városházán a vendéglők és bárok nyitvatartási programját, hogy annak alapján a városvezetés megállapítsa az adó összegét.
A „zajadó” összegének megállapításakor az egységek alapterületének csak azt a részét veszik figyelembe, ahol a vendéglátás zajlik. A 100 négyzetméteres vagy ennél kisebb alapterületű helyiségek esetében az adó összege évente 3000 lej minden, a 23 vagy 24 órás határidőt túllépő óráért. Az ennél nagyobb termek tulajdonosai 5000 lejt fizetnek évente minden óráért. Az adót két egyenlő részletben lehet befizetni március 31-ig, illetve szeptember 30-ig.
A határozat értelmében az egységek nyitvatartási idejét jól láthatóan ki kell függeszteni a bejáratnál, a program túllépése esetén 1500–2000 lejes pénzbírságra, de akár az egység bezárására is számíthat a tulajdonos.
Zajadóval büntetnék a szórakozóhelyeket
Különleges „zajadót” kell fizetniük a nagyváradi vendéglők, bárok és egyéb, szeszes italt forgalmazó szórakozóhelyek tulajdonosainak, akik késő este is működtetni kívánják egységeiket – döntött a nagyváradi városi önkormányzat.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában
Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal
Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában
Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként
A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek
A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak
A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand
Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának
Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe
A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja
LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Interjú
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal
Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”
A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban
A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?