Zárás alatt nyitva: a Nyírség szívében

Sorozatunkban azokba a házakba engednek az ott lévők bepillantást, ahová ma is érkezhet, ahol most is megszállhat a vendég. Ezúttal a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Fenyves Szálloda és Konferenciaközpontba látogatunk el, a Budapesttől 260 km-re eső Baktalórántházára.

Ami több dologról is nevezetes. Elsőként mindenképp arról, hogy a házat vezető tulajdonos-igazgató Krivács András egyúttal a Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség (MngSz) első embere is, aki a Budapest - Baktalórántháza távolságot jobb időkben úgy teljesíti nap mint nap oda-vissza, mintha csak Pest egyik határtelepüléséről érkezne a dolgait intézni a fővárosba.

Most odahaza szinte mindannyian karanténban vannak, árulja el bevezetésképp. Mert családjának tagjait letaglózta a vírus, egyelőre csak András van talpon e vidéken. A covidnak "hála" azonban nem kell nagy vendégforgalommal megküzdenie egy szál magában a szállodában, sem a szorosan hozzá kapcsolódó étteremben, ahol az előírásoknak megfelelően kizárólag elvitelre vagy kiszállításra szolgálják ki a vendégeket. A nemrégiben teljes felújításon átesett szálláshelyen pedig csak üzleti vendégeket fogadhatnak, abból sem sok akad járvány idején. Jó, ha napi egy-két foglalást rögzítenek, így jön ki havi átlagban a 15-20 százalékos vendégforgalom a Nyíregyházához közeli, máskor amúgy nagy forgalommal büszkélkedő 4 csillagos házban.

Egyébként, árulja el Krivács, a bértámogatást és minden más állami mentőövet beleértve a házuk immár 13. hónapja úgy 15 százalék bevételt eredményez, azaz a maradékot minden hónapban nekik, a tulajdonosoknak  kell hozzálapátolniuk. És ha nem lenne a családjuknak mezőgazdasági és más jellegű családi vállalkozásaik - nem is igen tudná, hogy teremthetnék elő a talpon maradáshoz szükséges összeget.

A nyár tűrhető eredményeket hozott mind a szálláshely, mind a vendéglátóegység, mind a közel 600 m2-nyi rendezvényhelyszín tekintetében. Azonban jött a november 11 - azóta megállt az élet a Fenyvesben, és egyelőre még nem indult el ismét.

A tavasszal kezdődött lezárások alatt teljesen átalakították, felújították különben a házat, a Kisfaludy-programnak köszönhetően a munkákat a júniusi újranyitásig be is fejezték. Felújították a szobákat, 11 szobával bővítették a szállodát, valamint új közösségi tereket is kialakítottak.

András büszkén emeli ki, hogy az elmúlt egy év alatt senkit nem küldtek el, aki elment, az saját elhatározásából történt. Most pedig már mindenki a szakmából várja a restartot, szinte tapintható, hogy hamarosan elindul az élet, mert a munkaerőpiacon már van mozgolódás, elkezdődött a turizmus ágazaton belül az alkalmazottak keresése.

Azonban egy biztos, szögezi le végezetül a szakember, senki ne álmodozzon arról, hogy a covid előtti helyzet, a 2019-ben megszokott állapotok visszatérnek. Az akkori értelemben vett vendégfogadás, vendéglátás már a múltté. Csak az maradhat életben a jövőben, aki az új helyzethez igazítva alakítja ki a saját vendégfogadási szabályzatát.

 

 

 

 

 

 

Forrás: Turizmus Online


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?