Egyre kevésbé lesznek biztonságosak az orosz gépek?

Az orosz légiközlekedés még egy lépéssel eltávolodott a nyugati sztenderdektől, miután a hatóságok lazítottak a polgári repülőgépekre vonatkozó folyamatos légialkalmasság fenntartásának feltételein - írja az AIRportal.hu.

Az oroszországi légitársaságok a repülőgépalkatrészekre is vonatkozó nyugati szankciók miatt rendkívüli nehézségekkel szembesülnek mind a nemzetközi, mind a belföldi légi összeköttetések fenntartása terén. A szankciók a hajtóművek, részegységek és műszerek mellett az olyan kopóalkatrészekre is vonatkoznak, mint a fékek vagy a gumiabroncsok.

Az ország Szövetségi Légiközlekedési Ügynöksége (Roszaviacija) most hivatalosan is jóváhagyta a repülőgépek kannibalizációját.



Bár a vonatkozó rendeletek részleteit titkosították az Aviation Week értesülése szerint, ez azt jelenti, hogy az üzemeltetők a letárolt példányokból kiszerelt alkatrészeket különösebb akadályok nélkül, némi tesztelés után beépíthetik a forgalomban lévő társaikba. A rendelet azt is megengedi, hogy “utángyártott” alkatrészeket készítsenek és szereljenek be a külföldi gyártmányú gépekbe az üzemeltetők, anélkül, hogy erre jóváhagyással rendelkeznének az adott típus légialkalmassági tanúsítványának tulajdonosától.

Bár ezek a rendelkezések rövid távon megkönnyítik az üzemelést az orosz légitársaságok számára, a folyamatos légialkalmasság fenntartására vonatkozó eljárások módosításával az ország még távolabb kerül a nyugati repülésbiztonsági normáktól.

A teljes cikk ITT olvasható.


A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?