hirdetés
hirdetés

Egyre kevésbé lesznek biztonságosak az orosz gépek?

Az orosz légiközlekedés még egy lépéssel eltávolodott a nyugati sztenderdektől, miután a hatóságok lazítottak a polgári repülőgépekre vonatkozó folyamatos légialkalmasság fenntartásának feltételein - írja az AIRportal.hu.

hirdetés

Az oroszországi légitársaságok a repülőgépalkatrészekre is vonatkozó nyugati szankciók miatt rendkívüli nehézségekkel szembesülnek mind a nemzetközi, mind a belföldi légi összeköttetések fenntartása terén. A szankciók a hajtóművek, részegységek és műszerek mellett az olyan kopóalkatrészekre is vonatkoznak, mint a fékek vagy a gumiabroncsok.

Az ország Szövetségi Légiközlekedési Ügynöksége (Roszaviacija) most hivatalosan is jóváhagyta a repülőgépek kannibalizációját.

Fotó: Depositphotos
Fotó: Depositphotos


Bár a vonatkozó rendeletek részleteit titkosították az Aviation Week értesülése szerint, ez azt jelenti, hogy az üzemeltetők a letárolt példányokból kiszerelt alkatrészeket különösebb akadályok nélkül, némi tesztelés után beépíthetik a forgalomban lévő társaikba. A rendelet azt is megengedi, hogy “utángyártott” alkatrészeket készítsenek és szereljenek be a külföldi gyártmányú gépekbe az üzemeltetők, anélkül, hogy erre jóváhagyással rendelkeznének az adott típus légialkalmassági tanúsítványának tulajdonosától.

Bár ezek a rendelkezések rövid távon megkönnyítik az üzemelést az orosz légitársaságok számára, a folyamatos légialkalmasság fenntartására vonatkozó eljárások módosításával az ország még távolabb kerül a nyugati repülésbiztonsági normáktól.

A teljes cikk ITT olvasható.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Minden, ami Klasszis TopDesign 2022 versenyünkről tudható: pályázati kiírás, kategóriák, a hazai és nemzetközi zsűri tagjai, a verseny menete, díjátadó gála, valamint a győztesek bemutatása.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk