hirdetés
hirdetés

Így csökkenti ökológiai lábnyomát a Lufthansa

Az Osztrák Turisztikai Napokon a Lufthansa CO2 minimalizálási stratégiájáról is hallhattak a résztvevők átfogó előadást.

hirdetés

A háromnapos rendezvény egyik első panelbeszélgetése a jövő turisztikai desztinációjáról szólt. Résztvevői egyetértettek abban, hogy a környezetileg, társadalmilag és gazdaságilag fenntartható turizmus nem képzelhető el az utazás és a tartózkodás okozta károk Pareto-elv alapján történő optimalizációja nélkül. Élhető régiókra, minőségi élményterekre van szükség, ahol a helyben lakók és az oda látogatók érdekei a másik érdekeinek sérülése nélkül is megtörténhet. Elhangzott, hogy míg a turizmussal járó közlekedés 80-, addig a helyben tartózkodás 20 százalékban felelős a turizmussal összefüggésbe hozható károsanyag kibocsátással - jelenti a helyszínről a GD Consulting.

Fotó: Depositphotos
Fotó: Depositphotos


A Lufthansa-csoport képviselőjének előadásában a légiközlekedés ökológiai lábnyomának csökkentése érdekében tett lépésekről és a vállalat szén-dioxid minimalizálási stratégiájáról hallhattak a résztvevők részletes előadást. Hangsúlyozták: összetett intézkedési terv mentén lehet csak komoly eredményeket elérni, fontos az átfogó szemlélet és a tervek következetes végrehajtása. A légiközlekedés és a vasúti közlekedés intermodalitásának megvalósítása az egyik ilyen opció. A legújabb technológiák alkalmazása a géppark megújítása során szintén egy lehetőség. A Lufthansa-csoport által megrendelt 180 újgenerációs géptípussal a meglévő gépparkhoz képest 30 százalékos szén-dioxid csökkenés érhető majd el. További lehetőség a járatok időbeli és kapacitásbeli használatának optimalizációja, amelyet a Single Europen Sky EU-s irányelv mentén törekednek minél hatékonyabban átültetni a gyakorlatba. További opció az új típusú SAF-üzemanyag, az újkerozin használata, amellyel akár a korábbinál 80 százalékkal kevesebb káros anyag kerül a repülés során a levegőbe. Az utasok felé pedig fel lehet kínálni a repülésük során keletkezett kibocsátás kompenzációját, erre számtalan projekt létezik.

(forrás: GD Consulting)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Pályázzon és nyerjen!

Meghosszabbított jelentkezési határidő: szeptember 30.!
Legyen részese Magyarország nemzetközi szinten is elismert szálloda- és vendéglátóipari designversenyének, a Klasszis TopDesign 2022-nek, ahol egyedül az számít, mennyire szép, különleges és egyedi az a kisebb-nagyobb szálláshely, vendéglátóegység, irodai vendéglátóhely, borászat, pincészet vagy a Horeca-szegmenst megcélzó digitális platform, innováció vagy más beszállítói termék, amely az Ön tulajdonában van vagy Ön üzemelteti. További információ és a pályázat beadása
: ITT

hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Friss lapszámunk fókuszában a szezonnyitás és a fenntarthatóság áll.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk