München útban a csúcsra

A repülőtér fejlesztésének köszönhetően a Frankfurt és München közötti versengés pár éven belül München javára dőlhet el.

A München-Riem-i repülőtér már a 80-as évek második felében kinőtte a létesítményeit és elkezdődött az új Erdinger-Moosba, (erdingi mocsár) a városközponttól kb. 32 kilométerre lévő új repülőtér tervezése. A sokat vitatott fejlesztést követően 1972. május 17-én épült meg a repülőtér, amelyre egy fél éjszaka alatt költöztek át a légitársaságok. A megépítés után hét évvel a forgalom felfutása miatt ismét bővíteni kellett. Megépült a második pálya és a 2. terminál. 

Frankfurt és München között a repülőtéri fejlesztés, bővítés és forgalom növelés területén a vetélkedés már 2000 elején megkezdődött. Míg Frankfurtban minden bővítés csak komoly politikai és társadalmi csatározások árán és kompromisszumokkal oldható meg, addig a gyakorlatilag korlátlanul bővíthető München előlépett az ország második, Európa 6. legnagyobb repülőterévé és jó úton halad a német első hely megszerzése felé. 

Frankfurtban az elmúlt évben 56,4 millió, míg Münchenben 37,8 millió utas fordult meg. A harmadik leszálló pályával és a hozzá tartozó kiszolgáló épületekkel együtt a forgalom legalább 23%-os növekedését várják Münchenben. A 4000 méteres pálya és egyéb létesítmények 871 hektáron épülnek, költségük várhatóan 1,2 milliárd euró lesz. 

A jelenlegi politikai és társadalmi csatározás a 05,00 és 22,00 óra közötti üzemelésre fókuszál. Ez egy órával több (korábban csak 06,00 órakor lehetett indítani a forgalmat) az eddigi szabálynál, de a repülőtér ezt azzal indokolja, hogy hosszabb tengerentúli és ázsiai üzemelők ezt a jobb csatlakozásaik érdekében kérik. A szerencsés területválasztás miatt a napi 55 decibelt meghaladó zajártalomban a Berlin Tegel repülőtér 251, Frankfurt 238, Köln 78, München pedig csupán 8 százalékos értéket képvisel. A repülőtérhez legközelebb eső Freising lakossági tiltakozását enyhíti, hogy jelenleg már 31.200 főt alkalmaz a repülőtér, a bővítést követő forgalomnövekedéssel pedig újabb 22 300 munkahely létesül a reptéri menedzsment számításai szerint. 

A beruházás támogatottságának fő motorja most is, mint a 2. Terminál építésénél is a nemzeti fuvarozó aktivitása. A Lufthansa már a 2 Terminálban is vállalt jelentős anyagi hozzájárulást és itt sem lesz másként. 

A Franz Josef Strauss repülőtér bővítése München jövőbeni versenyhelyzetének javítása érdekében feltétlenül indokolt. A harmadik pálya, az új terminál és tartozékai a tervek szerint legkésőbb 2016-ban, a nyári menetrend idejére elkészülnek.


airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség

airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség 

A lett nemzeti légitársaság előzetes adatokat tett közzé a 2025 első féléves időszaki eredményeiről.
Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest

Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest 

A diszkont légitársaság vezére ezt a minap jelentette be.
Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása

Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása 

Mostantól elegendő a gyermek diákigazolványának másolatát bemutatni – akár nyomtatott, akár digitális formában – a díjmentes jegyváltáshoz és az életkor igazolásához.
Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét

Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét 

A péntek hajnali járat kényszerleszállást hajtott végre Varsóban.
Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket

Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket 

A magyar fiatalok nemcsak álmodoznak, hanem tudatosan készülnek arra is, ha valami nem a tervek szerint alakul.
Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól

Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól 

A NAV felhívja a figyelmet a készpénzre is.
Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein

Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein  

Még vizsgálják a katasztrófa okait.
Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek

Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek  

Tizenegy balatoni állomáson a peronokat szektorokra osztják az utasok segítése érdekében.
Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak

Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak 

A Wizz Air ismét elnyerte a World Finance Sustainability Awards 2025-ös „Legfenntarthatóbb diszkont légitársaság” címét.
A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról

A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról 

A légitársasággal szemben azt követően indítottak vizsgálatot, hogy a hétfői Dubaj-Budapest járat törlése miatt több tucat magyar utas maradt ellátás nélkül a Közel-Keleten.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.