Sok légi utast vág a földhöz ez az új bejelentés

Az amszterdami Schiphol nemzetközi repülőtér szigorú intézkedést hoz annak érdekében, hogy csökkentse a helyi lakosok számára az induló és érkező repülőgépek okozta zajterhelést. Két éven belül minden éjfél és hajnali 5 óra közötti járatot törölnek.

Ruud Sondag, a légikikötő ideiglenes vezérigazgatója a holland Het Paroolnak adott interjújában azt nyilatkoztva, hogy ezzel évente mintegy tíz-húszezer járatot törölnének - írja a Volkskrant.nl. Ez a jelenlegi összjáratszám 54 százaléka. A Schiphol a lépéssel a közelben élő tizenháromezer lakos nyugodt alvását szeretné biztosítani. A repülőtér korlátozást kíván bevezetni az üzleti repülőgépek és a bizonyos zajszint felett működő repülőgépek üzemelésére is.

A Parool cikke kiemeli, hogy az éjszakai járatok leállítása mind a személy-, mind a teherforgalomat érinti. A Schiphol nagy horderejű döntése komoly következményekkel járhat az olyan cégek üdülőjárataira, mint a Transavia, amelyek üzemelése az intézkedés nyomán jelentősen megdrágulhat. A Transaviát hidegzuhanyként érte a bejelentés, a légitársaság szerint az intézkedés áldozatai az utasok. A KLM, a Schipholon tevékenykedő elsőszámú légitársaság elítéli, hogy a repülőtér egyeztetés nélkül hozott meg egy ilyen jelentőségű döntést.

Az éjszakai zárvatartás az átszálló utasok és az Egyesült Államokból induló járatok esetében is sokat változtathat az eddigi gyakorlaton. A Schiphol hajnal 5 óráig teljesen zárva tart és reggel 6 óráig egyáltalán nem indulhatnak repülők. Sondag azt mondja, hogy nem tesz kivételt, "még a késésben lévő esti vagy a reggel korábban érkező járatok esetében sem", éjszakai leszállás pedig csak biztonsági okokból lesz lehetséges.

Szívük szerint már jövőre bevezetnék
Az éjszakai járatok korlátozását évek óta prioritásként emlegették a Schiphol főnökei, de Sondag az első, aki drasztikus lépést tett. Ő már, ha tehetné, jövőre foganatosítaná az új szabályt, de az intézkedés várhatóan 2025 előtt nem sokkal lép érvénybe.  A Het Paroolnak azt is elmondta, hogy többé nem szeretnének olyan félmegoldásokat, amelyek egyik fél számára sem igazán kielégítőek. „A helyi lakosok mellett tesszük le a voksunkat ebben a kérdésben, akik régóta szenvednek a körülményektől.”

A holland kabinet egyébként tavaly nyáron a Schiphol forgalmának 10 százalékos zsugorításáról döntött: idén november 1-től az 500 ezer gépmozgás helyett már csak 460 ezret engedélyezhet a légikikötő, az azutáni évben pedig még 20 ezerrel csökkenteniük kell a gépmozgások számát. A holland kormány szerint a járatok számának csökkentése szükséges a repülőtér és a környező térség egyensúlyának helyreállításához, különös tekintettel az egészségre és a környezetre. A KLM más eszközökkel képzeli el a CO2-kibocsátás és a zajártalom hatékony csökkentését. Ennek érdekében június közepén egyéb légitársaságokkal közösen hosszútávú startégiát nyújtanak be az illetékes minisztériumnak.

November 1-jétől a Schiphol a repülőgépek által keltett zajra vonatkozóan is fokozatosan több követelményt támaszt. 2025 végétől teljesen kitiltják a magánrepülőgépeket. Sondag szerint a legtöbb magánrepülés felesleges, mivel a menetrend szerinti járatok és a vonatközlekedés kiváló alternatívát kínálnak helyettük. Tavaly 24 600 magánjáratot fogadott, illetve indított a légikikötő.

 Turizmus Online


Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása 

A parton, a vízen és a vízben, valamint hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett hajó eltűnt utasait.
Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.