Sok légi utast vág a földhöz ez az új bejelentés

Az amszterdami Schiphol nemzetközi repülőtér szigorú intézkedést hoz annak érdekében, hogy csökkentse a helyi lakosok számára az induló és érkező repülőgépek okozta zajterhelést. Két éven belül minden éjfél és hajnali 5 óra közötti járatot törölnek.

Ruud Sondag, a légikikötő ideiglenes vezérigazgatója a holland Het Paroolnak adott interjújában azt nyilatkoztva, hogy ezzel évente mintegy tíz-húszezer járatot törölnének - írja a Volkskrant.nl. Ez a jelenlegi összjáratszám 54 százaléka. A Schiphol a lépéssel a közelben élő tizenháromezer lakos nyugodt alvását szeretné biztosítani. A repülőtér korlátozást kíván bevezetni az üzleti repülőgépek és a bizonyos zajszint felett működő repülőgépek üzemelésére is.

A Parool cikke kiemeli, hogy az éjszakai járatok leállítása mind a személy-, mind a teherforgalomat érinti. A Schiphol nagy horderejű döntése komoly következményekkel járhat az olyan cégek üdülőjárataira, mint a Transavia, amelyek üzemelése az intézkedés nyomán jelentősen megdrágulhat. A Transaviát hidegzuhanyként érte a bejelentés, a légitársaság szerint az intézkedés áldozatai az utasok. A KLM, a Schipholon tevékenykedő elsőszámú légitársaság elítéli, hogy a repülőtér egyeztetés nélkül hozott meg egy ilyen jelentőségű döntést.

Az éjszakai zárvatartás az átszálló utasok és az Egyesült Államokból induló járatok esetében is sokat változtathat az eddigi gyakorlaton. A Schiphol hajnal 5 óráig teljesen zárva tart és reggel 6 óráig egyáltalán nem indulhatnak repülők. Sondag azt mondja, hogy nem tesz kivételt, "még a késésben lévő esti vagy a reggel korábban érkező járatok esetében sem", éjszakai leszállás pedig csak biztonsági okokból lesz lehetséges.

Szívük szerint már jövőre bevezetnék
Az éjszakai járatok korlátozását évek óta prioritásként emlegették a Schiphol főnökei, de Sondag az első, aki drasztikus lépést tett. Ő már, ha tehetné, jövőre foganatosítaná az új szabályt, de az intézkedés várhatóan 2025 előtt nem sokkal lép érvénybe.  A Het Paroolnak azt is elmondta, hogy többé nem szeretnének olyan félmegoldásokat, amelyek egyik fél számára sem igazán kielégítőek. „A helyi lakosok mellett tesszük le a voksunkat ebben a kérdésben, akik régóta szenvednek a körülményektől.”

A holland kabinet egyébként tavaly nyáron a Schiphol forgalmának 10 százalékos zsugorításáról döntött: idén november 1-től az 500 ezer gépmozgás helyett már csak 460 ezret engedélyezhet a légikikötő, az azutáni évben pedig még 20 ezerrel csökkenteniük kell a gépmozgások számát. A holland kormány szerint a járatok számának csökkentése szükséges a repülőtér és a környező térség egyensúlyának helyreállításához, különös tekintettel az egészségre és a környezetre. A KLM más eszközökkel képzeli el a CO2-kibocsátás és a zajártalom hatékony csökkentését. Ennek érdekében június közepén egyéb légitársaságokkal közösen hosszútávú startégiát nyújtanak be az illetékes minisztériumnak.

November 1-jétől a Schiphol a repülőgépek által keltett zajra vonatkozóan is fokozatosan több követelményt támaszt. 2025 végétől teljesen kitiltják a magánrepülőgépeket. Sondag szerint a legtöbb magánrepülés felesleges, mivel a menetrend szerinti járatok és a vonatközlekedés kiváló alternatívát kínálnak helyettük. Tavaly 24 600 magánjáratot fogadott, illetve indított a légikikötő.

 Turizmus Online


Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül

Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül 

A jobb ügyfélélmény és kiszolgálás érdekében a légitársaság jelentős változtatásokat vezetett be.
Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás?

Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás? 

A légiközlekedés egyik gyakori problémája – az elveszett vagy eltűnt poggyászok – régóta megoldatlan, és világszerte rengeteg utas számára okoz kellemetlenséget.
Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell!

Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell! 

Az ír fapados légitársaságnál a beszállókártyák esetén a közeljövőben új szabályokat vezetnek be.
Veganuár a felhők felett

Veganuár a felhők felett 

Világszerte folyamatosan növekszik a vegán konyhát kedvelő utasok száma.
A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit

A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit 

Megszületett a döntés: a Singapore Airlines (SIA) további 4 évig a Forma1 Szingapúri nagydíj főszponzora.
Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen

Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen 

A Budapest Airport 2024-es éve a várakozásokat meghaladó eredményekkel erősíti meg a repülőtér pozitív lendületét.
Durván emelkedő kompárak Görögországban

Durván emelkedő kompárak Görögországban 

Várhatóan nagymértékben emelkednek 2025-ben a görögországi kompjegyárak – akár 12 százalékkal is emelkedhetnek idén májustól.
Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.