Ahogy korábban mi is megírtuk, Velencében valóságos „háború” tört ki idén nyáron a turisták és a helyiek között. Az olasz kikötővárosban - amely évente több mint 20 millió látogatót fogad, és csak 55 ezer lakossal rendelkezik - idén júliusban 2000 dühös helybéli ment utcára, tiltakozva a növekvő bérleti díjak és a hajós utak káros mellékhatásai ellen.
A környezetvédelmi aggályok és a helyi lakosság tiltakozása oda vezetett, hogy szeptember 21-én sajtókonferenciát rendezett Velencében a Hajótársaságok Nemzetközi Szövetsége az iparág aktualitásairól és a kilátásairól, a személyszállító hajózás gazdasági hatásáról, a környezetvédelmi felelősségről és az alternatív útvonalakról.
A feszültségek ezután enyhülni látszódtak, de az olasz kormány közlekedési minisztere, Graziano Delrio, a napokban bejelentette, hogy elfogadták azt a rendeletet, melynek értelmében, 2021-től a több mint 55 ezer tonnás tengerjáró hajók már nem használhatják a Szent Márk-medencébe torkolló két nagy csatornát, helyette a szárazföldön fekvő Marghera városrész egykori ipari kikötőiben tehetik partra utasaikat.
Az 55 ezer tonna alatti hajókat egyelőre nem érinti a változtatás.
A lakosság optimistán fogadta a bejelentést, de sokan féltik a hajózásból befolyó jövedelmet, amely az egyik alapja a város gazdaságának. A velencei kikötői hatóságok szerint évente több mint kétmillió turista érkezik tengerjáró hajókon, ami 430 millió eurós bevételt jelent a városnak és legalább ötezer munkahelyet teremt.
Forrás: The Independent