Járattörlés esetén mostantól automatikusan jóváírják a viteldíj 120 százalékát az utasok WIZZ számláján, miután a COVID-19 járvány visszaszorítására hozott utazási korlátozások miatt jelentősen megnőtt a törölt járatok száma.
Az utasoknak – külön kérésre – továbbra is lehetőségük van a bankszámlájukra vagy bankkártyájukra visszakérni a viteldíj 100 százalékát, amely azonban hosszabb időt vehet igénybe.
Az automatikus visszatérítési folyamat bevezetésével párhuzamosan a légitársaság legkésőbb 2020. április 14-én átmenetileg felfüggeszti online igénybejelentő rendszerét a wizzair.com honlapon, hogy kezelni tudja az igénybejelentések közel százszorosára emelkedő volumenét. A cég ugyanakkor szeretné megnyugtatni utasait, ha a szokásosnál lassabban is, de munkatásai idővel minden igénybejelentést feldolgoznak, és az érintett utasok visszakapják a törölt járatokra foglalt jegyek viteldíját.
Az utazási irodák felé való visszatérítések automatizálásán szintén nagy erőkkel dolgoznak, addig is megkérik az utazási irodákat, hogy lépjenek kapcsolatba a légitársaság telefonos ügyfélszolgálatával. Az utazási irodán vagy online utazási irodán keresztül foglaló utasokat pedig kérik, hogy lépjenek kapcsolatban a céggel, ahol a jegyüket vásárolták. A mostani szokatlan időszakban használják az emailekben linkelt önkiszolgáló platformokat, hogy mérsékelni lehessen a már így is rendkívül túlterhelt telefonos ügyfélszolgálat forgalmát.
Forrás: Wizz Air