Az MT Zrt. új marketingstratégiája: 2016 a Gasztroélmények Éve

A Magyar Turizmus Zrt. jövő évi marketingtervének két legfőbb prioritását ismertette a társaság vezérigazgatója a hagyományos Országos Tourinform Találkozón Budapesten, november 17-én. A Danubius Hotel Arena szállodában tartott szakmai konferencián dr. Faragó Péter tájékoztatást adott a Gasztroélmények Éve koncepció egyes részleteiről, valamint a GINOP európai uniós forrásból tervezett országmarketing-tevékenységről is. A vezérigazgató elmondta: az ország valamennyi turisztikai régióját képviselő több mint 120 Tourinform iroda munkájának is az eredménye, hogy folytatódott a magyarországi turizmus kiegyensúlyozott bővülése: idén is minden turisztikai régióban nőtt a vendégforgalom Magyarországon. A társaság – mint helyi pontjaira – kiemelten épít a Tourinform irodákra a jövő évi akciók megvalósítása során egyaránt – tette hozzá. 

Idén novemberben másodszor találkoztak a Tourinform irodák vezetői, hogy naprakész információkat szerezzenek a turizmus jelenlegi helyzetéről, és megoszthassák egymással szakmai tapasztalataikat. A rendezvényen dr. Gyenizse Dorottya, az NGM Turisztikai és Vendéglátóipari főosztályának vezetője a turizmuspolitika aktuális kérdéseiről és az európai uniós fejlesztési lehetőségekről tartott előadást a szakembereknek.

Dr. Faragó Péter köszönetet mondott a Tourinform irodák munkatársainak, akik nagymértékben hozzájárultak ahhoz, hogy a magyarországi turizmus bővülése földrajzilag is kiegyenlített módon folytatódjon. A legfrissebb adatok alapján a kereskedelmi szálláshelyeken a vendégéjszakák száma szeptemberig minden turisztikai régióban növekedni tudott, a Balatont is beleértve - hangsúlyozta a vezérigazgató. Igaz ez mind a szeptemberi, mind a január-szeptemberi időszakra egyaránt a belföldi és külföldi összesített adatok tekintetében. Idén az első kilenc hónapban a legmagasabb növekedést Észak-Alföld és Dél-Alföld (egyaránt 10,8-10,8%-kal), Dél-Dunántúl (9,8%-kal) és Budapest (9,5%-kal) könyvelhette el az előző év azonos időszakához képest a vendégéjszakák számát tekintve.

„A Tourinform irodákra társaságunk helyi végpontjaiként tekintünk, amelyek a hamarosan bemutatandó 2016-os Marketingtervünkben is fontos szerepet játszanak. Mindemellett, a Magyar Turizmus Zrt. az OMÉK szeptemberi sikere után a GINOP európai uniós projekt megvalósítására készül fel, amely nagy lehetőségeket és egyben kihívásokat is tartogat magában, ebben is számítunk a Tourinform irodák együttműködésére, főleg a szemléletformálás terén” – tette hozzá.

2016 a „Gasztroélmények Éve”

A 2016. évi nemzeti marketingterv stratégiai irányairól szólva dr. Faragó Péter kiemelte a turisztikai- és agrármarketing egymást erősítő jellegét, mely legkézzelfoghatóbban a gasztronómia területén jelenik meg. Ezért 2016 a „Gasztroélmények Éve” lesz a Magyar Turizmus Zrt. koordinálásával. A Torkos Csütörtökkel induló tematikus év 4-5 nagyszabású, országos vagy azon is túlnyúló gasztronómiai eseményt ölel fel, amelyeket regionális és külképviseleti szervezésű vagy támogatású, illetve agrármarketing termékpályákhoz kapcsolódó események sora kísér egész évben. Minden hónapban más és más ételek, ételcsoportok „kerülnek majd terítékre” a gasztroélmények bemutatása során, figyelemmel a legújabb globális trendekre, illetve a kárpát-medencei, regionális és kistérségi ízekre és hagyományokra egyaránt. A „Gasztroélmények Éve” koncepciójának megalkotásakor a társaság szorosan együtt kíván működni a szakmai szervezetekkel és szolgáltatókkal, illetve a felhasznált kommunikációs és infokommunikációs eszközök terén korszerű, innovatív, versenyképes hátteret kíván biztosítani a tematikus év ernyője alá vont eseményeknek. A Gasztroélmények Éve a Magyar Turizmus Zrt. azon stratégiai célját is szolgálja, hogy az eddigieknél nagyobb erőkkel népszerűsítsék a magyar vidék vonzerőit mind belföldön, mind pedig külföldön.

A rendezvényen Krausz György, a Danubius Hotel Arena igazgatója is köszöntötte a résztvevőket. majd dr. Bocsi Andrea, a Magyar Turizmus Zrt. Projekt Iroda vezetője számolt be a Tourinform hálózat aktualitásairól. Rodics Eszter, a Forster Gyula Nemzeti Örökségvédelmi és Vagyongazdálkodási Központ főosztályvezetője a Nemzeti Kastély- és Várprogram fejlesztési terveit vázolta fel.

A konferencia második blokkját Halassy Emőke, a Magyar Turizmus Zrt. kutatási irodavezetője nyitotta, aki a Tourinform-hálózatban nyáron lezajlott mystery shopping kutatás tapasztalatairól számolt be, majd Máyerné Bocska Ágnes a kaposvári Tourinform iroda vezetője beszélt a segítséggel élők számára garantált programjaikról és egyéb kaposvári fejlesztésekről. A Tourinform iroda előadásához csatlakozva Bodó Péter a Route4U alapítója ismertette az akadálymentes turizmus élénkítését szolgáló fejlesztésüket. A program további részében Mártonné Máthé Kinga a Magyar Turizmus Zrt. belföldi igazgatója mutatta be a társaság által koordinált, a GINOP 1.3.5-15 program keretében megvalósuló Turisztikai Innovációs Marketing Együttműködési Alapprogramot (TIMEA), majd többgenerációs utazások témában tartott előadást. A találkozó fórummal zárult, ahol a résztvevőknek lehetőségük nyílt a szakmai tapasztalatcserére is.

34 éve nyílt az első Tourinform

A Tourinform szolgálat Magyarországon már több mint 30 éve nyújt hiteles információkat a bel-, illetve külföldi turistáknak, ezzel erősítve biztonságérzetüket az idegen környezetben. Az első iroda 1981-ben kezdte meg működését, az országos hálózat kiépítése 1992-ben kezdődött. 2014-ben közel 2 millió turista kereste meg az irodákat. A Tourinform irodák a Magyar Turizmus Zrt. szakmai felügyelete mellett névhasználati rendszerben, önkormányzatok, illetve TDM szervezetek finanszírozásában működnek.

Az országos turisztikai bevételek és az átlagos tartózkodási idő növelésében meghatározó szerepet játszanak ezek az irodák. Közvetítenek a kereslet és kínálat egymásra találásában, folyamatos munkakapcsolatban vannak a települési, illetve megyei önkormányzatokkal és a területükön működő kulturális és kereskedelmi szolgáltatókkal.

Az évente átlagosan 1,5 millió vendéget kiszolgáló Tourinform irodák információikkal keresletet gerjesztenek, ami a vállalkozók bevételeiben realizálódik, így az irodák tevékenysége közvetve jelentősen hozzájárul az állami turisztikai bevételekhez.

A Tourinform irodák feladatai:

- turisztikai információs egységként részei a magyarországi turisztikai információs hálózatnak;

- vendégszolgálati iroda szerepét látják el a településen, a kistérségben;

- turisztikai információkkal látják el a területükre érkezőket szóban és írásban, versenysemleges módon közvetítik a szolgáltatók belföldi kínálatát;

- naprakészen tartják a NETA (Nemzeti Turisztikai Adatbázis) adatgyűjtő területükhöz tartozó adatait;

- kulcsszerepet töltenek be a települési, térségi turisztikai marketing gyakorlati megvalósításában a fenntartó által meghatározott követelmények szerint (kiadványok kiadása, útikalauzok, eseménynaptár, programfüzetek, szállásjegyzékek, kiállítás- és rendezvényszervezés stb.)


Újdonság: pizza és bor egy palackban

Újdonság: pizza és bor egy palackban 

Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.