Hat héten belül repülni fog az új magyar légitársaság – állítja a tulajdonos

Július 11-én adott interjút az egyik sri lankai tévécsatornának Rohan Nanayakkara, a RonanAir Légiközlekedési Kft. egyedüli tulajdonosa, ahol elmondta, hogy hat hét múlva már repülhetnek az új magyar légitársaság gépei.

Amint arról korábban már beszámoltunk, Colombóban 24 éve tiszteletbeli magyar konzulként tevékenykedik Rohan Nanayakkara. Ő a tulajdonosa a Ronan Airnek, amely hamarosan 22 városba repülne Budapestről. Az R-Group weboldalán található egy dokumentum, mely szerint a projekt az ázsiai régiót, Afrikát és Közép-Európát fogja kiszolgálni, és mind rövid, mind hosszú távú járatokat üzemeltetni fog Budapestről. Ázsia és Közép-Európa között Budapestet használnák bázisként személy- és teherszállításra egyaránt, de egy, a weboldalukon megjelent útvonaltérkép szerint Budapestről számos dél-európai üdülőváros is elérhető lenne.

Az interjúban a tiszteletbeli konzul elmondja, hogy örömmel mondott igent, amikor felhívták, hogy segítsen létrehozni egy új magyar légitársaságot. Majd hozzáteszi, hogy a folyamat nem volt egyszerű, hiszen 13 évig tartott. De immár minden akadály elhárult, a cég be van jegyezve. Az összes hatóság és magyar kormányzat is támogatja a légitársaságot, ugyanakkor anyagi támogatást nem kap senkitől, csak az én saját cégei fektetnek bele – hangzott el az interjúban.

„Nagyon sok támogatást kaptam a magyar miniszterelnöktől, a parlament elnökétől és Szíjártó külügyminisztertől, mindannyian sokat segítettek, kértek, hogy ne hagyjam abba. De most végre sikerült” – emlékezett vissza a cég indulására Nanayakkara.

„Hat héten belül repülni fogunk!” – állította a konzul a július 11-én adásba került interjúban, ennek ellenére meglehetősen kevés konkrétumot osztott meg a nézőkkel. Az kiderült, hogy a Ronan Airlines menetrendszerinti légitársaság lesz, 22 városba repül majd hetente, az első fázisban európai úti célok, a másodikban a Közel-Kelet és Ázsia, a harmadikban pedig Észak-Amerika városai felé.

„Magyarországnak tökéletes az elhelyezkedése, ideális turisztikai és cargo hubként is” – mondta Nanayakkara. Elsősorban olyan városokba repülnek, ahová nagy utasszállítókkal nem érdemes repülni. Megfelelő típusú repülőgép, megfelelő desztinációválasztás, megfelelően képzett szakemberek és biztonság – ez a siker titka a légitársaság alapítója szerint.

A fentiek után elég meglepő, hogy jelenleg sem a Facebook-oldaluk, sem a légitársaság aloldala sem elérhető.

A cég honlapján korábban megtalálható volt egy térkép, amely szerint a légitársaság repülne többek között Splitbe, Várnába, Ljubljanába és Vilniusba is. Összesen 14 ország lenne elérhető terveik szerint Magyarországról. Érdekesség, hogy Budapesten kívül Pécsről és Debrecenből is indítanának járatokat. Menetrend, illetve konkrét információ arról, hogy ezek a járatok mikor indulnának, nem található meg az oldalon. Az sem derül ki, hogy hány darab és milyen típusú repülőgépből áll a tervezett légitársaság flottája.

A honlapon ugyanakkor álláshirdetések is voltak, ahol fedélzeti legénységet toboroznak, például pilótát is egy ATR 72-500 tipusú géphez. Az olasz Alenia által gyártott ATR-ek a turbólégcsavaros osztály kedvelt típusai. A cseh CSA flottájában a típus kisebb és nagyobb változatai repülik a regionális, prágai hub-ján át a CSA SkyTeam szövetségi tagsága révén a fél világra ráhordó járatait.

A televíziós interjút itt

{youtube|id=-T0omIZIC4U}

 


Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül

Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül 

A jobb ügyfélélmény és kiszolgálás érdekében a légitársaság jelentős változtatásokat vezetett be.
Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás?

Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás? 

A légiközlekedés egyik gyakori problémája – az elveszett vagy eltűnt poggyászok – régóta megoldatlan, és világszerte rengeteg utas számára okoz kellemetlenséget.
Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell!

Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell! 

Az ír fapados légitársaságnál a beszállókártyák esetén a közeljövőben új szabályokat vezetnek be.
Veganuár a felhők felett

Veganuár a felhők felett 

Világszerte folyamatosan növekszik a vegán konyhát kedvelő utasok száma.
A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit

A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit 

Megszületett a döntés: a Singapore Airlines (SIA) további 4 évig a Forma1 Szingapúri nagydíj főszponzora.
Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen

Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen 

A Budapest Airport 2024-es éve a várakozásokat meghaladó eredményekkel erősíti meg a repülőtér pozitív lendületét.
Durván emelkedő kompárak Görögországban

Durván emelkedő kompárak Görögországban 

Várhatóan nagymértékben emelkednek 2025-ben a görögországi kompjegyárak – akár 12 százalékkal is emelkedhetnek idén májustól.
Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.