Jelezd szivárvány színű matricával, hogy mindenki szívesen látott vendég!

Péntektől a budapesti vendéglátóhelyek, turisztikai szolgáltatók és vállalkozásokszivárványos matricával jelezhetik: mindenki számára nyitva állnak.

Az LMBTQ utazókat napjainkban minden ország igyekszik megszólítani. Az talán nem meglepő, hogy például Bécs városának honlapja magyar nyelven is kínál információkat az LMBTQ turistáknak, az azonban sokkal váratlanabbul érheti a témában járatlan olvasót, hogy ugyanezt teszi már évek óta – és szintén magyar nyelven is elérhető formában – a Szlovák Idegenforgalmi Ügynökség is.

Hasonló módon igyekszik segíteni a Budapestre látogató külföldi LMBTQ utazóknak a tavaly alakult Humen Travel Turisztikai Egyesület. A tucatnyi neves hazai turisztikai vállalkozás összefogásával létrejött egyesület Magyarország első LMBTQ turisztikai desztináció-marketinggel foglalkozó szervezete, ami tavaly – önerőből – elkészítette a főváros meleg imázsvideóját is. Az egyesület Open for All kampánya keretében péntektől a budapesti vendéglátóhelyek, turisztikai szolgáltatók és vállalkozások szivárványos matricával jelezhetik: mindenki számára nyitva állnak. Az első matrica a Gozsdu-udvarban található Spíler ajtajára került: az LMBTQ vendégeknek kedveskedő matricát közösen ragasztotta fel Juhász Emese, a Zsidai Gasztronómiai csoport marketingvezetője és Erdei Zsolt, a Humen Travel Turisztikai Egyesület elnöke.

Az Open for All kampánnyal együttműködve hamarosan máris közel ötven vendéglátóhelyen fognak megjelenni a szivárványos matricák, de a kampány első részében legalább 200 helyet szeretnének bevonni a szervezők. A kezdeményezéshez minden olyan szolgáltató csatlakozhat, aki ezzel is szeretné jelezni, a sokszínűség jegyében minden vendéget szeretettel vár. A matricákat térítésmentesen biztosítják a vállalkozások számára, amihez regisztrálni az alábbi linken lehet június 22-től. www.pinkbudapest.com/registration-openforall

Az Open for All kampány annak a Pink Budapest fantázianevű projektnek a része, amit a ma már 20 tagú Humen Travel Turisztikai Egyesület tavaly indított el. Az egyesület tagjai Budapest legjelentősebb vendéglátóhelyei, szállodái és turisztikai szolgáltatói. A Pink Budapest célja a magyar főváros népszerűsítse az LMBTQ turisták körében, ennek része a három éve elindított, évente két alkalommal, angol nyelven megjelenő útikalauz, a Pink Budapest Guide, továbbá az ehhez kapcsolódó angol nyelvű portál is. Az eddig főleg az amerikai és az európai LMBTQ célcsoportra fókuszáló Pink Budapest projekt idén az ázsiai piacon is hangsúlyosan kíván megjelenni. Hogy érdemes nyitni a turisztikai marketing-kommunikációban az LMBTQ közösség felé, azt jól jelzi, hogy a külföldi meleg és leszbikus utazók visszajelzései alapján Budapest felkerült a TripAdvisor turisztikai oldal TOP50-es listájára, ami a legnépszerűbb LMBTQ- barát városokat jegyzi.

Forrás: Turizmus Online


Eldőlt a sorsa Esterházy Péter egykori otthonának

Eldőlt a sorsa Esterházy Péter egykori otthonának 

Fordítók és külföldi szerzők számára biztosít majd rezidenciaprogramot, és irodalmi eseményeknek is otthont ad az az alkotóház, amelyet Esterházy Péter író egykori otthonából alakítanak ki Budapest III. kerületében.
Itt van Európa legnagyobb összefüggő nárciszmezeje

Itt van Európa legnagyobb összefüggő nárciszmezeje 

Nárcisznapot rendeznek Babócsán.
Miskolc szeretne felkerülni a nemzetközi turizmus palettájára

Miskolc szeretne felkerülni a nemzetközi turizmus palettájára 

Ennek érdekében B2B workshop körútra indultak.
Fény derül a titokra, ami tömegeket vonzhat a Hősök terére

Fény derül a titokra, ami tömegeket vonzhat a Hősök terére 

Az utóbbi időben néhány kimagasló értékű és nagy érdeklődést kiváltó időszaki bemutatóval hívta fel magára a figyelmet a Szépművészeti Múzeum.
Több mint 30 ezren futni mentek – sok a női futó és a nemzetközi résztvevő

Több mint 30 ezren futni mentek – sok a női futó és a nemzetközi résztvevő  

31 530 indulóval zárult a 40. Telekom Vivicittá Városvédő Futás április 12-13-án Budapesten.
BGYH: kevesebb bevétel és vendég, több kedvezmény a budapestieknek

BGYH: kevesebb bevétel és vendég, több kedvezmény a budapestieknek 

A Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. (BGYH) a 2025. évi tervben a tavalyi forgalomhoz hasonlóan megközelítőleg 4 millió vendéggel számolnak.
Látogatási korlátozások a hazai nemzeti parkokban

Látogatási korlátozások a hazai nemzeti parkokban 

A ragadós száj- és körömfájás terjedésének megelőzése érdekében vezetik be a szigorító intézkedéseket.
Új látványosságok a szarvasi makettparkban

Új látványosságok a szarvasi makettparkban 

Hét új látványossággal gazdagodik a szarvasi Mini Magyarország makettpark húsvétkor.
Iparművészek találkozója a pesti Belvárosban

Iparművészek találkozója a pesti Belvárosban 

Kortárs iparművészek munkái a FIKSZ-en.
Költészet napja a Madame Tussauds Budapestben

Költészet napja a Madame Tussauds Budapestben 

Ferenc pápa, Marilyn Monroe és Lady Gaga is papírra vetette gondolatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.