Online pénztárgépek ellenőrzése, étterem-átalakítások, nyárköszöntő teraszparti

A Városligeti-tó partján, csodálatos adottságú, csúcskategóriás helyen találkoztunk szakmai vendégeinkkel, László Árpád birodalmában. Az időjárás is kegyes hozzánk: bár egész reggel szakad az eső, a program idejére verőfényes napsütés köszönti résztvevőinket.

Első témánk az online pénztárgépekkel kapcsolatos első adóhatósági tapasztalatok, amelyekkel kapcsolatban Varga-Biller Katalin (adóügyi igazgatóhelyettes, NAV) elmondja, 105 ezer online pénztárgép működik, és az ezekből kinyert adattárolás és az adatok ellenőrzése zajlik mostanában a NAV berkein belül.

„Ami nincs a gépben, arról nem tud a hatóság”

Többek között elhangzik, hogy a NAV szerverei félóránként hívnak/hívhatnak le adatokat a működésben lévő pénztárgépekről, ezeket szűrés nélkül rögzítik, majd következő lépésként a megfelelő adózóhoz rendelik a kapott információt. Csoportokat is képesek vizsgálni – ez az ellenőrzés menete miatt szükséges. Alapvetően mostanában még csupán tendenciákat vizsgálnak, és az továbbra is érvényes, hogy „amit nem ütnek be a gépbe, azt nem látja a hatóság”, kérdés, érdemes-e vállalni az ellenőrzés – ezzel a lebukás és a borsos büntetés – kockázatát. Általánosságban elmondható: a NAV ellenőrei véletlenszerűen „csapnak le” a különböző ügyfelekre, azaz többségében nem konkrét céllal indítanak vizsgálatot (bár erre is akad azért példa), és még csak a tapasztalatszerzések, az adatgyűjtés időszaka zajlik – a komoly ellenőrzések ideje később jön el.

Miért jó az egyedi megjelenés?

Egyedi igények, különleges kérések, saját tollvizsgáló labor, tekintélyes referencialista – ezeket nyújtja a szegedi illetőségű Naturtex Kft., amelynek ügyvezetője, Nagyné Miske Margit egyedi gyártású, hímzéssel ellátott, beszövéssel, címkézéssel, logókkal ellátott párnákat, paplanokat mutat prezentációjában. Miért fontos az egyedi megjelenítés? Mert a szálloda sajátosságát, különleges világát jól jellemezheti, rögzíti a márkát a vendégnél, egyben esztétikai élményt nyújt, és az sem elhanyagolható szempont, hogy ennek használatával a mosodákban az elcserélés lehetősége is nagymértékben csökken.

Csirkepörkölt a falon

Tizenöt éve nyílt meg, és azóta is egyfolytában nyitva áll a pesti Nagyvásárcsarnok egyik emblematikus helye, a Fakanál étterem. Egyebek mellett ez a szinte non-stop nyitva tartás nehezítette a hely felújításának ütemezését, így az átépítés közel két évig tartott, mondja Kelemen Csilla belsőépítész-tervező, aki a munkákat vezette. Mind a vendégteret, mind a konyhát jelentősen átalakították, előbbiben a hatalmas falakra még a csirkepaprikás receptjét is felvésték angolul (hiszen a csarnok vendégkörének nagy része turista), utóbbiban pedig a Coninvest cég által forgalmazott konyhatechnológiai gépeket szereltek be. Mivel az épület műemlékvédelem alatt áll, ez meglehetősen nehezítette a munkát. Az is kihívást jelentett, hogy a konyhán naponta legalább 500 adag étel készül – és úgy kellett megtervezni és összeállítani a gépeket, hogy a napi sok-sok feladat elvégzése mellett ne legyen azért zsúfoltság. Szigetekre osztott, zónánként kialakított pultrendszer lett a megoldás.

Spórolós árurendelés

Az árurendelés során a konyhák vezetői általában ugyanazokkal a beszállítókkal dolgoznak, bár attól nyilván nem zárkóznak el, ha olcsóbban, de ugyanolyan jó és megbízható minőségben kapnak alapanyagot, mint ahogy megszokták. Ehhez nyújt segítséget egy fiatal hazai startup vállalkozás, a Rendeljvelunk.hu., amelynek képviselője, Botond Szabolcs többek között azt is elmondja, hogy internetes portálukon nemcsak kedvező áron történő árurendelésre, hanem az árak összehasonlítására, sőt kiértékelésére is van lehetőség.

Se mester, se tanuló jövőre?

Sokakat érintő téma, kiváló előadás – ez nyárköszöntő találkozónk utolsó szakmai programja, amelynek során Kovács László, a Magyar Vendéglátók Ipartestületének (MVI) elnöke arról a lehetetlen, ám jövő év szeptember elsejétől mégis életbe lépő rendeletről és annak várható hatásairól beszél, amely a tanulók foglalkoztatására vonatkozik a hazai vendéglátóhelyeken. „Egységes szakmai fellépés kell a megfelelő megoldás érdekében” – hangsúlyozza az elnök, aki biztos abban, az új rendeletnek való megfelelés gyakorlatilag megvalósíthatatlan, hiszen a tanulóképzés megvalósításához több ezer (hiányzó) mester kellene.

A rendezvényen elhangzott előadások anyaga a következő linken elérhető és letölthető.


Turisztikai fejlesztés Nógrádban

Turisztikai fejlesztés Nógrádban 

Jelentős felújításon esik át az 1973 óta működő Salgó Hotel.
Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen

Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen 

A Hunguest Hotels szállodaláncnál a lánc számos szállodája teljes körűen megújult, köztük hévízi egységeik is.
Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken

Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken 

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint eddig 2,4 millió belföldi és 2,6 millió nemzetközi turistát regisztráltak a hazai szálláshelyek.
Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén

Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén  

Két észak-magyarországi szálláshely nyerte el ma a nemzetközi Good Travel Seal minősítést, amelyet a világ egyik vezető fenntarthatósági turisztikai értékelőrendszereként tartanak számon.
MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly

MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly 

Márciusi trendriport a KSH adatai alapján.
Brandváltás ennél a patinás fővárosi szállodánál

Brandváltás ennél a patinás fővárosi szállodánál 

A Mövenpick bejelentette a Mövenpick Hotel Budapest Centre megnyitását.
Újra nyitva a családok és a wellness rajongók kedvence: a Hunguest Flóra

Újra nyitva a családok és a wellness rajongók kedvence: a Hunguest Flóra 

Évekkel ezelőtt, fejlesztés céljából zárt be az egri Hunguest Hotel Flóra azért, hogy 2024. december 18-án megújult külsővel és belsővel születhessen újjá.
A szállodások keleti régióülésére készül a megújult Hunguest Béke

A szállodások keleti régióülésére készül a megújult Hunguest Béke  

Május 7-én a nemrég újranyitott hajdúszoboszlói Hunguest Béke szállodában rendezik meg a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) keleti régióülését.  
Igazgatóváltás a Dorothea Hotel élén

Igazgatóváltás a Dorothea Hotel élén 

Az ötcsillagos budapesti belvárosi ház vezetése 2025 március elsejétől változott.
Új ötcsillagos ház nyílik Hévízen

Új ötcsillagos ház nyílik Hévízen 

Az ötcsillagos szállodában a vendégeket nem csak a luxus legmagasabb foka, hanem valódi testi-lelki feltöltődés várja.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.