Több mint 65 ezer vendégéjszakát hozott Budapestnek a futóturizmus

A fővárosi futóversenyek a pozitív szemléletformáló és az egészségmegőrző hatás mellett kézzelfogható gazdasági hasznot is hoznak, tavaly például 880 millió forint adó- és járulékbevételt biztosítottak az államháztartás számára – jelentette ki Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a Budapest Sportiroda futóversenyeinek nemzetgazdasági hatásvizsgálatáról készült tanulmány bemutatásakor. 

Budapest futóversenyei turisztikai szempontból is kiemelkedő eseményekké váltak az elmúlt időszakban – ismertette a Budapest Sportiroda (BSI) megbízásából készített KPMG-tanulmány legfontosabb következtetését Varga Mihály. A résztvevők száma az elmúlt években dinamikusan növekedett: tavaly a három rendezvényre regisztrált versenyzők száma meghaladta a 70 ezret, amely 22 százalékos növekedést jelent 2014-hez képest – tette hozzá a szakminiszter kiemelve, hogy a budapesti futóturizmus gerincét adó sporteseményekre a világ több mint 80 országából, közel 17.500 külföldi futóturista érkezett hazánkba, és 65.500 plusz vendégéjszakát hoztak Budapestnek. A tárcavezető jelentős eredményként értékelte, hogy a versenyekhez kapcsolódó közvetlen költés elérte a 2,7 milliárd forintot. Hozzátette: a turizmus nemzetgazdasági teljesítménye sikertörténet, az ágazat minden fontos mutatója növekedést jelzett az elmúlt években.

2015. a vendégek számának 7,4%-os, a szállásdíj-bevételek 12,6%-os, valamint a szálláshelyek 10,4%-os bővülésével rekordévnek számít – hangsúlyozta a miniszter. Emlékeztetett rá, hogy az ágazat a bruttó hazai terméket több mint 9 százalékát állítja elő és a munkavállalók 12 százalékát foglalkoztatja.

A turizmus – ahogyan eddig, ezután is – megkapja a kellő figyelmet és a szükséges támogatást a fejlődéshez – szögezte le Varga Mihály. A 2007-2013-as költségvetési időszakban a turisztikai fejlesztéseket közel 300 milliárd forinttal támogatták uniós pályázati források. A 2014-2020-as fejlesztési periódusban eddig megjelentetett pályázatok támogatási keretösszege már meghaladta a 100 milliárd forintot, év végére pedig megközelíti a 150 milliárdot.

Mindezek tükrében a budapesti futóversenyek pozitív külföldi médiavisszhangja nem elhanyagolható eredmény a következő évek fejlődése, illetve akár Magyarország olimpiai pályázatának sikere szempontjából sem – hívta fel a figyelmet a turizmusért felelős szakminiszter.


Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben

Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben 

Tény, hogy egyik legfontosabb turisztikai vonzerőnk, a fővárosi történelmi fürdőinek egy része felújításra szorul.
Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben

Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben 

Májust gyakran nevezik zöld hónapnak, hiszen a természet, a fák és virágok újjászületésének ideje.
A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?

Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?  

Egy hétvégi séta vagy reggeli kocogás során, ahogy a városban haladunk, láthatjuk, hogy rengeteg bolt kirakatán található fólia vagy valamilyen matrica. Ezek többféle célt szolgálhatnak, amelyek közül az első a figyelemfelkeltés. Ez egy jól bevált offline marketingeszköz, amit érdemes minden vállalkozásnak használnia.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.