hirdetés
hirdetés

Virtuális kiállításokkal, online borkóstolókkal próbál túlélni a rendezvényipar

Szakértők szerint még egy év, mire rendeződik a helyzet. Ki tud addig kitartani? - ez jó kérdés.

hirdetés

Virtuálisan végigjárható kiállítások, digitális táncversenyek, online borkóstolók – a rendezvényiparban az online megoldások váltak a legfontosabb idei trenddé a koronavírus-járvány miatt. A hazai rendezvénytechnikai piacnak a túlélés érdekében alkalmazkodnia kell a helyzethez, és innovatív fejlesztésekkel kell jelentkeznie. A szektor egyik vezető szereplője, a Visual Europe Group szerint még legalább egy évig marad a rendkívüli állapot a piacon.

Danny Blue Online Show
Danny Blue Online Show

Padlón a teljes szektor 

A magyar rendezvényipari cégek jelentős része 90-95 százalékos árbevétel-visszaesést szenvedett el idén a hagyományos szolgáltatási területein az előző évhez képest. A koronavírus-világjárvány a teljes iparágat óriási kihívás elé állította. A jelenleg hatályos veszélyhelyzeti intézkedések értelmében kizárólag online eseményeket lehet szervezni.

A rendezvényipar szereplői ezért nem tehetnek mást, mint a túlélés érdekében alkalmazkodnak a helyzethez, és innovatív megoldásokat kínálnak az online rendezvénypiacon. Így tesz az egyik legnagyobb szereplő, a Visual Europe Group is, amely Digital Labs néven komplett digitális üzletágat hozott létre az elmúlt hetekben, hogy ügyfeleivel és az ügynökségekkel közösen gondolkodva kísérelje meg életben tartani a rendezvényipart.

Minden megoldható az online térben 

„Szinte bármilyen expó vagy konferencia áthelyezhető például az online térbe, maximális biztonság mellett. A vendégek virtuálisan ugyanúgy végigjárhatják a standokat és megnézhetik a kiállítók anyagait, mint egy élő rendezvényen. Népszerűnek számítanak az online borkóstolók is, amelyeken a házhoz szállított borokat úgy lehet végigkóstolni, hogy közben a sommelier mondanivalóját egy stúdióból közvetítjük. De rendkívül széles a paletta, az online jógától a virtuális táncversenyig", mondja Botond Szabolcs, a cég vezérigazgatója.

Idén már több mint 100 online rendezvény

A koronavírus-világjárvány kitörése óta már több mint 100 rendezvényt költöztetett át sikeresen az online térbe a cégcsoport. Stúdiójából jelentkezett többek között Az Év irodája verseny díjátadója, a Media Digital Hungary, Danny Blue Online Mentalista Show-ja, vagy éppen az MVM Edison díjátadója.

(forrás: Turizmus Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai