hirdetés
hirdetés

Búcsúlevelet hagyott az igazgató

Lemondott az airBaltic vezetéséről Bertolt Flick. A légitársaság megmenekül? A lett kormány mindenesetre elégedett lehet, hiszen néhány hete a gyengélkedő légitársaságnak nyújtandó tőkeinjekció feltételéül szabta a német üzletember távozását.

Munkatársunktól

hirdetés

Szerkesztőségünknek is eljuttatott „búcsúlevelében” Flick elismerte, hogy a társaság az utóbbi hónapokban nehéz helyzetbe került. A társaság részvényesei szeptember 29-én egyeztek meg az airBaltic-nak juttatandó 153 millió eurós tőkeinjekcióról. A tetemes összeget a tulajdonos lett állam és Bertolt Flick cége, a Baltic Aviation Systems (BAS) dobta össze. Előbbi 81,9, utóbbi 71,1 millióval szállt be a légitársaság megmentésébe. A szeptember végi találkozót azzal fejezték be a felek, hogy október 4-ig a részvényesek „teljes egyetértése mellett” kidolgozzák a technikai részleteket. És jött október 4-én Flick bejelentése, akit már egy ideje nem szívesen lát a lett kormány a légitársaság élén. Mint arról beszámoltunk, Flicket a kormány azzal vádolta, hogy hamis részvények kibocsátásával és megvásárlásával hozta volna többségi tulajdonosi helyzetbe saját cégét. Mi több, egy alapos politikai sárdobálás is kerekedett az ügy körül, illetve a cég szeptember 22-én csődvédelemért folyamodott a bírósághoz, mely csődbiztost is kinevezett a csődvédelmi eljárás lebonyolításának felügyeletére. 

A saját gyermeknek tekintett airBaltic évente 250 millió eurót tesz hozzá a lett gazdasághoz, közvetve és közvetlen 4000 embernek ad munkát és a legnagyobb forgalmat a rigai repülőtérnek - ismeri el Flick a Turizmus Online-nak megküldött közleményben. Ugyanakkor hozzáteszi: a légitársaságnak újra fel kell magát találnia és sikeres lehet. Flick 2002-től töltötte be a vezérigazgatói posztot az ekkor még jelentős részben a skandináv SAS tulajdonában lévő légitársaságnál, majd 2009-ben megvásárolta a 47,2%-os részvénycsomagot.

A fokozódó nehézségek egyik jeleként az airBaltic szeptemberben két nap alatt 5 európai desztinációra repülő 20 járatának megszüntetését illetve flottája karcsúsítását jelentette be. Ugyanakkor 2011 első hét hónapja alatt 7%-kal nőtt a az utasok száma, a kihasználtság 6 százalékpontos emelkedés mellett 73%-ra nőtt. A szerkesztőségünknek rendre eljuttatott, forgalomról szóló közlemények azonban csak elvétve tartalmaztak a menetjegyek értékesítéséből származó bevételnövekedésre utaló jeleket.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai