hirdetés
hirdetés

Így várják a vendégeket az újranyitás óta

Márics József, a Danubius Hotels központi üzemeltetési igazgatója mesél arról, milyen náluk a biztonságos vendégvárás

hirdetés

 

 

Egy éve dolgozik a Danubiusnál, előtte az Accorhoz tartozó Mercure Budapest City Center igazgatója volt. A francia-szállodalánc különböző egységeiben húsz éven át töltött be vezetői pozíciót.

Jelenleg 14 Danubius-ház tartozik hozzá. Feladatai közé tartozik a lánc új stratégiai, valamint üzemeltetési koncepciójának kialakítása, és a járvány miatti bezárásokat követően az újranyitások levezénylése. Mint mondja, a járvány miatti home office munkát nehéz volt megszoknia: utolsók közt hagyta el a központban az irodáját, amikor otthoni munkára küldték, és amint lehetett, elsőként ment vissza.

 

Pünkösdtől nyitva a füredi Danubius Hotel Marina, a bükfürdői, valamint a lánc győri szállodája. A Marina éttermi koncepciója a vendégek számára mindig mágnesként vonzó all inclusive ellátás, amelynek megszervezése, működtetése mostantól kezdve, a pandémiát követő időszakban, alapos kihívás. Kordonok, maszkok, kesztyűk, megfelelő távolságtartás, asztalritkítás, közös étkészletek megszüntetése, újfajta kiszolgálási koncepció - csupa update-elt feladat, amelyért mind a központi üzemeltetési szakember felel: „A cégnél a csapatszellemnek rendkívül jót tett a többhónapos bezárás utáni lehetőség: amikor megjelent a felhívás, hogy aki szeretne, mehet Füredre segíteni az újranyitást, sokan jelentkeztek, nem kellett külsősöket toborozni, mint korábban volt szokás. 4-6 különböző Danubius-egység csapata dolgozott azon, hogy Pünkösdre megnyílhasson a Balaton-parti ház.”

Bükön más a helyzet – bár az all inclusive ellátás itt is nagy siker - hiszen nem szezonálisan működő egységről, hanem egész évben nyitva tartó hotelről van szó, ahol állandó a személyzet, az éttermi koncepció természetesen itt is változik. „Amíg nem lesz a vírus ellen vakcina, megszűnik a korábbi értelemben vett vendégvárás, és ahhoz, hogy megszerezzük, és megtartsuk a vendég bizalmát, minden házunkban újra kell gombolni a kabátot, látványosan és valóban minden egészségügyi előírásnak megfelelően kell megvalósítani a vendégvárást.”

Ezért a házakban plexiüveget szereltek fel a büfénél, védőkesztyűk, maszkok, folyamatosan fertőtlenítőszerek használata, a vendég által használatos közös evőeszközök felszámolása - csak néhány az elvégzett feladatok közül. Átalakították a büféétkezések menetrendjét, de a gyermekeknek szóló animációs játékokat is úgy, hogy a fizikai kontaktusok minimálisra csökkenjenek. A Danubius Hotels „Biztos Pihenés” programja keretében a szabályozás és protokoll minden területet és tevékenységet lefed. A szállodákban „pihenésbiztosok” felelnek ezekért, akiktől a vendégek közvetlenül is kérdezhetnek. „Tudomásul kell venni, mostantól a vendégek egymást is figyelik, hogy a másik miképp tartja be a szabályokat. És nekünk, vendéglátóknak, nem szabad senkit rákényszeríteni arra, hogy a számára megnyugtató, biztonságos komfortzónájából kikényszerítsék.”

A győri, Rába-parti ház más, mint a vele egyidőben nyitott balatoni és büki egység. Hiszen egy cityhotelről van szó, ahol alapvetően a corporate-ügyfelek közül kerül ki a vendégkör. A Danubius Hotels mintának is tekinti a győri hotelt a későbbi budapesti szállodák

nyitása előtt. „A ház belga sörözője azonban mindig is vonzó célpont volt a helyi, valamint a Győrbe látogató közönség számára, mondja Márics József, majd így folytatja, és itt is, akárcsak a szállodacsoport többi egységében, a Danubius „Biztos pihenés” protokolljának megfelelően készítették fel a személyzetet a vendégvárásra. Személyi higiénia, szigorú élelmiszerbiztonsági előírások, fertőtlenítés és a megfelelő takarítási sztenderdek órára lebontva”, sorolja a szakértő. Aztán hozzáteszi: „a büféreggelik terén alapvetően előrecsomagolt ételekkel is készültünk, ahol nem, ott a személyzet adja az ételszigeteknél, amit a vendég kér”.

A június eleji Marina-nyitást még egy füredi egységük követi, a Danubius Hotel Annabella, amely már foglalható és június közepétől fogad vendégeket, addig tréningezik és megfelelően felkészítik az új feladatokra a teljes csapatot.

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai