hirdetés
hirdetés

Jó üzlet a légiutasjogok érvényesítése - új szolgáltató a piacon

Egymás után jelennek meg a magyar piacon azok a társaságok, amelyek járattörlések és -késések esetén az európai jogszabályok által előírt kompenzációt elintézik az utasok számára. Az egyik vezető európai specialista, a Claim it is megérkezett Magyarországra.  

hirdetés

2015. februárjában jelent meg Magyarországon az első olyan nemzetközi társaság, a flight-refund.hu, amely utasjogok érvényesítését vállalta fel járattörlések és -késések esetén. Közben mások is üzletet láttak ezen a téren, és ma már a késettagépem.hu is ügyfelekre vár, csakúgy mint a Rédei és Pál Ügyvédi Iroda, amely az internetes keresőben fizetett hirdetéssel népszerűsíti szolgáltatását. És most itt van a Claim it – a légitársaságok járatainak törlése, késése, valamint túlfoglalása esetén felmerülő követelések kezelésére szakosodott társaság – amely szeptember 8-án elindította platformját Magyarországon.

Az iparágában Európa egyik vezető vállalatának számító, brüsszeli székhelyű társaság immár a magyar légi utasoknak is lehetőséget biztosít arra, hogy gyorsan és hatékonyan érvényesítsék követelésüket a légitársaságokkal szemben. Az európai törvények értelmében a repülőjáratok késése, törlése, illetve túlfoglalása miatt 297 ezer magyar utas összesen 23 milliárd forint kártérítésre jogosult, a magyar szabályok szerint 5 évre visszamenőleg.

Az európai törvények szerint a 3 óránál többet késő, illetve a törölt vagy a túlfoglalt járatok utasai a jegy eredeti árától függetlenül fejenként 250, 400, illetve 600 euró pénzügyi kártérítésre jogosultak a repülőút hosszától függően. A kártérítés minden európai repülőtérről induló járatra, illetve az európai légitársaságok által üzemeltetett, európai repülőterekre érkező járatokra érvényes.

A Claim it az utasok nevében behajtja a légitársaságoktól a késések, a járattörlések vagy a túlfoglalások után járó jogos pénzügyi kártérítést. A Claim it sikerdíjas rendszerben működik, a sikerdíj mértéke a megszerzett kártérítés 25 százaléka. Ha a követelést nem sikerül érvényesíteni, az ügyfél nem fizet a Claim it jogi szolgáltatásaiért, és az ezekkel járó költségeket is teljes egészében a társaság fedezi.

A Claim it szerint Magyarországon kevesen tudnak arról a lehetőségről, hogy a 3 óránál többet késő, illetve a törölt vagy a túlfoglalt járatok utasai az adott járat időpontját követő öt éven belül érvényesíthetik kártérítési igényüket. Az utóbbi öt évben a számítások szerint mintegy 297 ezer magyar utazott azon a 2300 járaton, amelyek több mint 3 órát késtek, illetve amelyeket töröltek vagy túlfoglaltak. Ezen utasok 97 százaléka azonban még nem nyújtott be kártérítési igényt, így a számukra még ki nem fizetett kártérítések teljes becsült összege 23 milliárd forint.

A Claim it átveszi a kártérítéssel járó ügyintézést az egyéni utasoktól, akiknek a tapasztalatok szerint a légitársaságok gyakran vonakodnak kártérítést fizetni, ha az utasok közvetlenül fordulnak hozzájuk ilyen igényükkel. A Claim it a követelés beérkezésekor azonnal megteszi a szükséges lépéseket az adott légitársaság anyagi felelősségének érvényesítésére. A légitársaság és a Claim it rendszerint megállapodnak egymással, így az ügyfél megkapja a kártérítést. Amennyiben ez nem sikerül, és a légitársaság érvei nem állják meg a helyüket, a Claim it bíróság elé viszi az ügyet a jogerős döntés meghozatala érdekében. A Claim it valamennyi piacán neves ügyvédi irodákkal dolgozik együtt.

„Örömmel indítjuk el a Claim it szolgáltatását a magyar piacon” – nyilatkozta Ralph Pais, a Claim it alapító-vezérigazgatója. „A magyar törvények értelmében a légi utasok itt sokkal hosszabb időn keresztül érvényesíthetik követeléseiket, mint számos más európai országban. Magyarországon öt éven belül megtehetik ezt, szemben például Belgiummal, ahol már egy év után elévül a követelés.”

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai