Jó üzlet a légiutasjogok érvényesítése - új szolgáltató a piacon

Egymás után jelennek meg a magyar piacon azok a társaságok, amelyek járattörlések és -késések esetén az európai jogszabályok által előírt kompenzációt elintézik az utasok számára. Az egyik vezető európai specialista, a Claim it is megérkezett Magyarországra.  

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

2015. februárjában jelent meg Magyarországon az első olyan nemzetközi társaság, a flight-refund.hu, amely utasjogok érvényesítését vállalta fel járattörlések és -késések esetén. Közben mások is üzletet láttak ezen a téren, és ma már a késettagépem.hu is ügyfelekre vár, csakúgy mint a Rédei és Pál Ügyvédi Iroda, amely az internetes keresőben fizetett hirdetéssel népszerűsíti szolgáltatását. És most itt van a Claim it – a légitársaságok járatainak törlése, késése, valamint túlfoglalása esetén felmerülő követelések kezelésére szakosodott társaság – amely szeptember 8-án elindította platformját Magyarországon.

Az iparágában Európa egyik vezető vállalatának számító, brüsszeli székhelyű társaság immár a magyar légi utasoknak is lehetőséget biztosít arra, hogy gyorsan és hatékonyan érvényesítsék követelésüket a légitársaságokkal szemben. Az európai törvények értelmében a repülőjáratok késése, törlése, illetve túlfoglalása miatt 297 ezer magyar utas összesen 23 milliárd forint kártérítésre jogosult, a magyar szabályok szerint 5 évre visszamenőleg.

Az európai törvények szerint a 3 óránál többet késő, illetve a törölt vagy a túlfoglalt járatok utasai a jegy eredeti árától függetlenül fejenként 250, 400, illetve 600 euró pénzügyi kártérítésre jogosultak a repülőút hosszától függően. A kártérítés minden európai repülőtérről induló járatra, illetve az európai légitársaságok által üzemeltetett, európai repülőterekre érkező járatokra érvényes.

A Claim it az utasok nevében behajtja a légitársaságoktól a késések, a járattörlések vagy a túlfoglalások után járó jogos pénzügyi kártérítést. A Claim it sikerdíjas rendszerben működik, a sikerdíj mértéke a megszerzett kártérítés 25 százaléka. Ha a követelést nem sikerül érvényesíteni, az ügyfél nem fizet a Claim it jogi szolgáltatásaiért, és az ezekkel járó költségeket is teljes egészében a társaság fedezi.

A Claim it szerint Magyarországon kevesen tudnak arról a lehetőségről, hogy a 3 óránál többet késő, illetve a törölt vagy a túlfoglalt járatok utasai az adott járat időpontját követő öt éven belül érvényesíthetik kártérítési igényüket. Az utóbbi öt évben a számítások szerint mintegy 297 ezer magyar utazott azon a 2300 járaton, amelyek több mint 3 órát késtek, illetve amelyeket töröltek vagy túlfoglaltak. Ezen utasok 97 százaléka azonban még nem nyújtott be kártérítési igényt, így a számukra még ki nem fizetett kártérítések teljes becsült összege 23 milliárd forint.

A Claim it átveszi a kártérítéssel járó ügyintézést az egyéni utasoktól, akiknek a tapasztalatok szerint a légitársaságok gyakran vonakodnak kártérítést fizetni, ha az utasok közvetlenül fordulnak hozzájuk ilyen igényükkel. A Claim it a követelés beérkezésekor azonnal megteszi a szükséges lépéseket az adott légitársaság anyagi felelősségének érvényesítésére. A légitársaság és a Claim it rendszerint megállapodnak egymással, így az ügyfél megkapja a kártérítést. Amennyiben ez nem sikerül, és a légitársaság érvei nem állják meg a helyüket, a Claim it bíróság elé viszi az ügyet a jogerős döntés meghozatala érdekében. A Claim it valamennyi piacán neves ügyvédi irodákkal dolgozik együtt.

„Örömmel indítjuk el a Claim it szolgáltatását a magyar piacon” – nyilatkozta Ralph Pais, a Claim it alapító-vezérigazgatója. „A magyar törvények értelmében a légi utasok itt sokkal hosszabb időn keresztül érvényesíthetik követeléseiket, mint számos más európai országban. Magyarországon öt éven belül megtehetik ezt, szemben például Belgiummal, ahol már egy év után elévül a követelés.”


Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.
Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja?

Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja? 

A pályázat célja, hogy minél több vonzó bringás helyszínt tegyen ismertté.
Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál

Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál 

Hamarosan a Wizz Air járatainak tíz százaléka repülhet zöld üzemanyaggal.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.