Identity Card
Keresztury Éva
Az „átkos” időkben Új-Zélandra eladott motorvonatokat cserélt ottani termékekre, exportált kóser dzsemet Amerikába, miközben lencsefőzelékkonzervbe rejtett véres, májas hurka és kolbász is szerepelt a csomagjai között, mert az volt a vele utazó termelő kedvence. Aztán az angliai évek alatt főzött, mosott, vasalt az öttagú családra, és bort árult az angoloknak. Azt mondja, a siker egyik záloga, hogy a termék úgy nézzen ki, mintha az Újvilágban készült volna. Így azok veszik majd le a boraikat a polcról, akik a palackba töltött modern stílust kedvelik. Többek közt ezekről beszélgetünk Keresztury Évával, a Hilltop Neszmély Rt. tulajdonos-igazgatónőjével, aki 2003-ban a legsikeresebb magyar nők TOP 50-es listáján szerepelt.
2ht Kezdjük a végénél: 7 millió palack magyar bort eladni a rendkívül igényes angol piacon – jelentős tett. Mi a titka a sikeres szigetországi borexportnak?

2ht Milyen az a bor, amelyet kiszállítanak?
– Friss, jó illatú, üde, gyümölcsös, tiszta aromájú.
2ht Milyen árkategóriába tartozik? Ki veszi a britek közül az önök termékeit?
– 4 font körüli összegért kaphatók a szupermarketekben (ebből természetesen 1 font a királynőé, azaz ennyi az adó), így a középkategóriás borok közé tartoznak. Elsősorban a leggyorsabban növekvő borivó- és borvásárlórétegnek, az egyedülálló nőknek, lányoknak, baráti társaságoknak kínáljuk a Riverview borcsaládot, ők a célközönség. Hirdetéseinket, marketingakcióinkat is ehhez az image-hez igazítjuk: női lapokban, fodrászszalonok magazinjaiban, szupermarketek újságjaiban hirdetünk, ott jelenünk meg kedvezményes kuponokkal, akcióink ismertetésével.
2ht A legsikeresebb 50 magyar nő közt szerepel.
– Ez a megtisztelő cím inkább arról szól, a sok-sok sikeres nő közül ki az az 50, aki névvel, arccal vállalni merte, hogy amit csinál, annak van értelme és nyereséges. Főként annak örülök, hogy az esetem azt példázza, becsületes munkával is lehet jelentős eredményeket elérni. Nem kell ahhoz ma maffiózónak lenni, lopni, csalni, hazudni, hogy valaki sikeressé váljék.
2ht A TOP-on van. Hogyan tovább?
– Idáig az életemben 6-7 évenként mindig történt egy-egy nagyobb változás. Most már beletörődtem abba, hogy 14 éve gyakorlatilag ugyanazzal foglalkozom. Bár a múltkor megfordult a fejemben, milyen nagy kihívás lenne a friss, érett magyar gyümölcsöket nagy tételben értékesíteni külföldön. Hiszen az ízük, zamatuk semmihez sem hasonlítható. Azonban az értékesítés, a szállítás, a megfelelő hűtés, mindez együttvéve nem akármilyen logisztikai feladat. Talán egyszer kipróbálom, vajon sikerül-e megvalósítanom?