Keresztury Éva

Az „átkos” időkben Új-Zélandra eladott motorvonatokat cserélt ottani termékekre, exportált kóser dzsemet Amerikába, miközben lencsefőzelékkonzervbe rejtett véres, májas hurka és kolbász is szerepelt a csomagjai között, mert az volt a vele utazó termelő kedvence. Aztán az angliai évek alatt főzött, mosott, vasalt az öttagú családra, és bort árult az angoloknak. Azt mondja, a siker egyik záloga, hogy a termék úgy nézzen ki, mintha az Újvilágban készült volna. Így azok veszik majd le a boraikat a polcról, akik a palackba töltött modern stílust kedvelik. Többek közt ezekről beszélgetünk Keresztury Évával, a Hilltop Neszmély Rt. tulajdonos-igazgatónőjével, aki 2003-ban a legsikeresebb magyar nők TOP 50-es listáján szerepelt.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

2ht Kezdjük a végénél: 7 millió palack magyar bort eladni a rendkívül igényes angol piacon – jelentős tett. Mi a titka a sikeres szigetországi borexportnak?

– Ahhoz, hogy ezt a kérdést teljes egészében megválaszolhassam, a múltnál kell kezdenem. A legtekintélyesebb brit vasárnapi lapnak, a The Sunday Timesnak van egy Borklubja, amely 150 ezres tagságával, Hugh Johnson elnökletével (aki csak kicsit is jártas a borszakmában, tudja, ő a világon a legismertebb szakértő) működik. A 80-as években e klub tagjai felfigyeltek a magyar borokra, úgy döntöttek, körülnéznek, hogy jobban megismerjék a magyar piacot, ha tetszik, vásárolnának is tőlünk. Eljöttek, a „szakértő” külkereskedő kollégák hatalmas borászatokba, állami gazdaságokba cipelték őket, ahonnan az angolok végül futva menekültek, és úgy döntöttek, innen nem vesznek semmit, és lehetetlen velünk az együttműködés. Akkoriban az Ágkernél dolgoztam Londonban, egy-két év múlva rávettem őket még egy próbálkozásra. 1988-ban visszahoztam őket Magyarországra, csak egészen máshová, mint ahová előzőleg vitték őket. Kisebb állami gazdaságokba, tsz-ekhez, később híressé vált borászokhoz mentünk, és ezt követően rögvest megállapodást kötöttünk, hogy több tízezer palackkal rendelnének a kóstolt magyar borokból. Igen ám, de akadt egy bökkenő: senki nem akarta lepalackozni számomra a megrendelést, mert nem hittek abban, hogy valóban fizetnek majd az angolok. Nem volt mit tenni, nyugdíjas édesapám segítségével bankhitelt vettünk fel, kiléptem az Ágkertől, és elkezdtük a megrendelés teljesítését. Így kezdődött. Nagyon sok minden más mellett két dologra azonban mindig ügyelni kellett, hogy a termék tökéletes megjelenésű legyen, és főként a palack tartalmával sosem verjük át a vevőket. Náluk nem lehet a híres magyar rafinériát, a bratyizással egybekötött sumákolást bevetni.

2ht Milyen az a bor, amelyet kiszállítanak?

– Friss, jó illatú, üde, gyümölcsös, tiszta aromájú.

2ht Milyen árkategóriába tartozik? Ki veszi a britek közül az önök termékeit?

– 4 font körüli összegért kaphatók a szupermarketekben (ebből természetesen 1 font a királynőé, azaz ennyi az adó), így a középkategóriás borok közé tartoznak. Elsősorban a leggyorsabban növekvő borivó- és borvásárlórétegnek, az egyedülálló nőknek, lányoknak, baráti társaságoknak kínáljuk a Riverview borcsaládot, ők a célközönség. Hirdetéseinket, marketingakcióinkat is ehhez az image-hez igazítjuk: női lapokban, fodrászszalonok magazinjaiban, szupermarketek újságjaiban hirdetünk, ott jelenünk meg kedvezményes kuponokkal, akcióink ismertetésével.

2ht A legsikeresebb 50 magyar nő közt szerepel.

– Ez a megtisztelő cím inkább arról szól, a sok-sok sikeres nő közül ki az az 50, aki névvel, arccal vállalni merte, hogy amit csinál, annak van értelme és nyereséges. Főként annak örülök, hogy az esetem azt példázza, becsületes munkával is lehet jelentős eredményeket elérni. Nem kell ahhoz ma maffiózónak lenni, lopni, csalni, hazudni, hogy valaki sikeressé váljék.

2ht A TOP-on van. Hogyan tovább?

– Idáig az életemben 6-7 évenként mindig történt egy-egy nagyobb változás. Most már beletörődtem abba, hogy 14 éve gyakorlatilag ugyanazzal foglalkozom. Bár a múltkor megfordult a fejemben, milyen nagy kihívás lenne a friss, érett magyar gyümölcsöket nagy tételben értékesíteni külföldön. Hiszen az ízük, zamatuk semmihez sem hasonlítható. Azonban az értékesítés, a szállítás, a megfelelő hűtés, mindez együttvéve nem akármilyen logisztikai feladat. Talán egyszer kipróbálom, vajon sikerül-e megvalósítanom?


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.