Magyar borkampány a Balti országokban

A magyarországi bor- és gasztronómiai turizmus élénkítése céljából, a Litván EU elnökségi időszakhoz kapcsolódóan magyar borkampányt folytatott a Magyar Turizmus Zrt. Litvániában, Észtországban és Lettországban.

A szeptember elejétől november végéig tartó kampány keretében, a Litván EU elnökség protokollrendezvényein, továbbá a baltikumi magyar nagykövetségek borpromóciós rendezvényein is kóstolhattak a vendégek magyar borokat. Hirdetések és PR cikkek is megjelentek baltikumi vezető sajtóorgánumokban, például a Lietuvos Rytas litván napilapban és a Delfi.lt online hírportálon. Mindemellett egy litván nyelvű blogot (http://www.vengrija.lt/vynai/) is indítottak a magyar borokról és borvidékekről. A kampány részeként továbbá 7 vezető baltikumi sajtóorgánum képviselői kaptak meghívást hazánkba egy bor és gasztronómiai tanulmányútra, amelynek eredményeként a három országban 6 cikk jelent meg 18 oldalon, 51 fotóval, mintegy 18 millió forintos hírértékkel a témában, szeptember, október és november folyamán. A magyar borkampány együttműködő partnerei az MT Zrt. Észak-Európai képviselete, az Air Baltic (Riga-Vilnius-Tallin), az ECC Consulting Baltic (Vilnius) és a B2B-Baltic.Travel (Riga) voltak. Az Air Baltic részvételének célja, a hévízi és budapesti Air Baltic járatok promóciója volt.

A három balti köztársaságból 2012-ben 21 ezer turista összesen 41 ezer vendégéjszakát töltött a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken, ebből több, mint 34 ezer éjszakát szállodában. Az új Riga-Hévíz légi járatnak és a Riga-Budapest járat megnövelt kapacitásának is köszönhetően idén további növekedésre lehet számítani.


Séfváltás a Lidl Konyha élén

Séfváltás a Lidl Konyha élén 

Nem akárki érkezik a cégcsoport konyhájára: egy Michelin-díjat kapó ifjú séf váltja a korábbi, Michelin-csillagos konyhát irányító séfet.
Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia

Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia 

A Visegrádi Alap támogatásával létrejött nemzetközi eszmecserére öt országból érkeztek előadók és résztvevők.  
Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban

Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban 

Újabb büfékocsik, bővülő ételkínálat, nemzetközi ízek várják a látogatókat.. és persze pizza és hamburger minden mennyiségben.
Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye

Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye 

Reflektorfényben a magyar borok.
Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat

Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat 

Az MNGSZ 2023-ban alapította a Debrecen és Magyarország ikonikus séfjéről elnevezett Boros László-díjat., amelyet április 30-án adnak át az idei kitüntetettnek.
Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál

Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál 

Immár hatodik alkalommal kerül megrendezésre a már-már hagyománnyá avanzsált sétáló kóstoló. 
Mi lesz a borvidékekkel?

Mi lesz a borvidékekkel? 

Az éghajlatváltozás a világ borvidékeinek hetven százalékát alkalmatlanná teheti szőlőtermesztésre.
Vanília égbolt

Vanília égbolt 

Vanília minden mennyiségben - izgalmas más fűszerek, sosem gondolt párosítások kíséretében.
Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen

Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen 

Merész döntés volt a versenyre nevezni egy piacra került új termékkel - de bejött.
Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc

Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc  

Második éttermét nyitja a BURGER KING Zalában.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?