Minden várakozást felülmúlt a SIRHA Budapest

Sirha Budapest kiemelkedő sikerrel párosította a világszínvonalú programokat az átfogó nemzetközi kínálattal. A magas minőségű szakkiállítás több mint 20.000 szakmai látogatót és 400 kiállítót vonzott a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontba. A sikeres rendezvény következő kiadása 2018. tavaszán várja majd a látogatókat.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

400 kiállító 19 országból

A Sirha Budapest kiállítás célja volt, hogy átfogó kínálatot nyújtson az élelmiszeripar, sütő- és cukrászipar, szálloda- és vendéglátóipar, valamint a csomagolóipar képviselői számára A kiállítás három napja alatt a szakmai látogatók egy igazán egyedi rendezvényen találhattak meg mindent, ami a saját üzleti vállalkozásukhoz szükséges. 400 kiállító mutatta be termékeit és szolgáltatásait az élelmiszerektől és italoktól kezdve a terítékeken, dekorációkon és higiéniai termékeken át a hotelek, éttermek és csomagolóipari cégek kínálatáig. A kiállításon a látogatóknak lehetőségük nyílt hazai termékek kóstolására is a külön erre kialakított területen, hogy felfedezhessék a kistermelők egyedi termékeinek lenyűgöző ízeit.

20.000 szakmai kiállító a rendezvényen

A Sirha Budapest kiállítás több mint 20.000 szakmai látogatót vonzott a vendégládás és élelmiszeripar területéről. A látogatók 24%-a étterem és vendéglátóiparból, 16%-a élelmiszeriparból, 15%-a sütő-, illetve cukrásziparból, 14%-a kereskedelemből, 10%-a szállodaiparból és 8% szolgáltatóiparból érkezett. De még ennél is fontosabb, hogy a látogatók 38%-a tulajdonos vagy cégvezető, 23%-a értékesítő és beszerző, 12%-a, pedig séf, cukrász és pék.

Hihetetlen programkínálat számtalan versennyel és bemutatóval

A Sirha alapötlete, hogy kombinálja a szakmai kiállítást a versenyekkel és bemutatókkal, melyek hozzájárulnak a kiállítás sajátos üzleti hangulatához.  

Bocuse d’Or európai döntő, a szakácsversenyek olimpiája

Május 10 és 11 között a kiállítás látta vendégül a Bocuse d’Or európai döntőjét, a híres nemzetközi szakácsversenyt, melynek nézői Európa 20 legjobb szakácsának megmérettetését követhették figyelemmel. A világhíres séfek; Hamvas Zoltán, a Bocuse d’Or európai döntőjének elnöke, Serge Vieira, a zsűri elnöke, Rasmus Kofoed, tiszteletbeli elnöke a verseny során Széll Tamás munkáját értékelte Európa legjobbjának! A nagy tekintélyű zsűri összesen 11 csapatot választott ki, akik képviselhetik országukat a lyon-i világbajnokságon 2017 januárjában.

Versenyek, bemutatók és konferenciák a kiállítás minden területéről

A Kolonics Zoltán által második alkalommal szervezett Sirha Budapest Desszert Versenyen négy különböző kétfős csapat vett részt, akiknek egy-egy gyümölcstortát, csokoládés tányérdesszertet és artisztikát kellett bemutatniuk. A verseny Korponai Péter (Desszert.Neked) és Mártha Róbert (Costes) csapata nyerte, de a Legjobb Tányérdesszertért és Legjobb Artisztikáért járó díjat Nagy Anna (Salon Restaurant Budapest) és Berta Gréta (Kempinski Hotel Corvinus Budapest), második helyen végző csapata vihette haza.

A kiállításon megrendezett Magyar Barista Bajnokságon dőlt el, hogy Brewers Cup kategóriában Schreiber Nikolett, Barista kategóriában, pedig Deák József képviselheti majd hazánkat a dublini Barista Világbajnokságon.

A pékipar szintén előtérbe került a rendezvény három napja alatt, hiszen a Kreativ Pékfórumon bemutatók, kerekasztal-beszélgetések, interaktív előadások várták a látogatókat olyan témákkal, mint a technológiai újdonságok, kreatív alapanyagok, továbbképzési lehetőségek és fejlődési pontok a szakmán belül.

A Konferencia teremben kerekasztal-beszélgetések zajlottak a Magyar Vendéglátók Ipartestületének szakembereivel olyan témákban, mint a mai gasztronómiai trendek, vezetői szemléletek, a Michelin csillag hasznossága vagy az étlapkészítés.

A közétkeztetés kérdése is része volt a konferenciaprogramnak az az ÉLOSZ által szervezett Élelmezésvezetők Napján. A Future Store standon a látogatók felfedezhették a kereskedelemben használt legújabb technológiákat és termékeket, hogy ezeket később sikerrel hasznosíthassák saját üzletük fejlesztésében.

Trendek és innovációk

A Sirha kiállítás szellemiségének megfelelően a Sirha Budapest is több jövőbemutató trendet és termék innovációt mutatott be a szakmai közönségnek. World Cuisine Summit Frédéric Loeb, az elismert francia jövőkutató mutatta be a vendéglátóipar globális trendjeit a hazai trendekre fókuszálva, majd vitafórumot tartott a legismertebb magyar véleményformálókkal a napi üzleti tevékenységük során szerzett tapasztalataikról.  

A Sirha Budapest a Trade Magazinnal közösen második alkalommal hirdette meg Innovációs Termékversenyét, melyen nagydíjat kapott a Sága Foods Zrt. csomagolóipar és logisztika kategóriában, az eisberg Hungary Kft. élelmiszer és ital kategóriában, az m-GEL Hungary Kft. sütőipari-, és cukrászati termékek kategóriában, a Kaba Zrt. szállodaipari termékek, bútorok, dekoráció, teríték kategóriában, a JRK Waste Management Hungary Kft. technológiák kategóriában.

Networking lehetőségek

És végül, de nem utolsó sorban a Sirha Budapest lehetőséget biztosított az élelmiszeripar, pékipar, cukrászipar valamint a HoReCa szektor valamennyi képviselője számára, hogy az Enterprise Europe Network által szervezett üzletember-találkozón személyes megbeszéléseket bonyolítsanak le az iparági szereplőkkel, hogy bővíthessék beszállítói és vevőköreiket illetve új üzleti együttműködéseket kezdeményezhessenek. A találkozóra összesen 112 résztvevő regisztrált előzetesen 10 különböző országból, akik összesen 141 találkozón vettek részt.

Az üzletember találkozó mellett a Sirha Budapest hosted buyer programot is indított.

Az elmúlt 30 évben a Sirha Lyon kiállítás vált az élelmiszeri és vendéglátó ipari események alapkövévé. Minden második évben a franciaországi Lyon-ban a Sirha összehozza az étterem és hotelipari szakmát. A 2015-ös Sirha Lyon kiállításon 3.045 kiállító és márka, 189.028 szakmai látogató, 19.715 séf, és 992 újságíró vett részt a világ minden pontjáról. Szintén a Sirha kiállítás volt a helyszíne 19 különböző nemzetközi versenynek, egyedülálló inspirációforrást nyújtva a szakembereknek. A lyon-i rendezvényen kívül a Sirha márkát a világ több pontjára is kiterjesztették, többek között Genfbe, Rió de Janeiróba, Isztanbulba és Budapestre!

SIRHA BUDAPEST 2016 SZÁMAI

  • 400 kiállíó
  • 20.093 szakmai látogató
  • 4 nagy verseny – Bocuse d’Or európai döntő, Magyar Barista Bajnokság, Sirha Budapest Desszert Verseny, Innovációs Termékverseny
  • 20 résztvevő ország a versenyeken

Forrás: Vendég & Hotel Online

Forrás: Hungexpo


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.