Próbavendégek Kecskeméten

„Profin flexibilis a szék háttámlája.” „Jó a kivetítő vászon is.” „Meg az is, hogy természetes fény van a teremben, de a szőnyegpadló nem lesz egy főnyeremény – a vörösbor ebből aztán ki nem jön.”, azonnal nyilvánvaló, szállodások méregetik szakértő szemmel a kecskeméti, vadonatúj Sheraton-ház most debütáló konferenciatermét, ahol a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége tartja idei tavaszi, XXXIX. Közgyűlését.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„Próbavendégek vagyunk a házban”, nyitja meg a tartalmas szakmai napot dr. Niklai Ákos, az MSZÉSZ alelnöke, majd a házigazdák nevében Polgár Tibor igazgató kifejti, ahhoz, hogy a vidék legjobb üzleti szállodájává váljanak, a ház adottságain kívül a személyzet lesz a meghatározó. Kecskemét polgármestere, dr. Zombor Gábor pedig annak örül, hogy városának komoly presztízséhez járul hozzá a most nyíló, gyönyörű, elegáns business hotel.

Az elnöki beszámolóban Kopócsy Andrea ismerteti a legfrissebb, már a márciusi adatokat is tartalmazó számokat, és ebből kiderül, enyhe javulás tapasztalható a vendégéjszakák és a szobafoglalás terén, viszont továbbra is hátul kullogunk a többi európai desztinációhoz képest a hazai szállodák által kínált átlagárak és szobafoglaltság terén. Egyetlen példa: nálunk a Budapest-Prága-Bécs viszonylatában tavaly átlagosan 65 euróért kínáltunk tavaly egy szobát (Prága: 73,8, Bécs: 98,4), míg idén még ez alá is zuhantak a számok – 57,6 eurónál tartunk most (Prága: 62, Bécs: 91,8)

Komoly nehézséget jelent a szakmában, emeli ki az elnöknő, hogy a Szép-kártyák szállodai zseb forgalma közel sem hozza azt a forgalmat, ami elvárható lenne, sokan sírják vissza az üdülési csekkes időket, ami sokkal nagyobb hazai vendégforgalmat generált korábban.
Az éttermesek viszont megtalálhatják a számításukat, főként, ha olyan helyet nyitnak vagy működtetnek, amire ma valóban szükség van – ezt már Zsidai Zoltán Roy-tól halljuk, az ismert vendéglátós-família tagjától, aki szerint lehet ma válság biztos üzleti modellként működtetni egy vendéglátóegységet – csak érteni kell hozzá. Szerinte ma Budapesten óriási a kínálat és gyenge a kereslet – ez a megállapítás főleg a legfelső szegmensre, azaz a fine-dining-ot kínáló helyekre igaz. Zsidai úgy véli, kizárólag a „valami mást”, az eltérő szegmensben kínáló házak lehetnek sikeresek, és elengedhetetlen a megfelelő piacismeret, a pontos stratégia kidolgozása, valamint a profi megvalósítás. És melyek ma a nyereséges működésre alkalmas helyek? A modern bisztrók, a helyi ételeket kínáló éttermek, az elegáns éttermek, kerthelyiségek, az ázsiai konyhák, valamint a bárok – ez utóbbiból (meglepő módon) ma igencsak kevés van.

Végül érdemes néhány szót szólni a Közgyűlést megelőző reggeli órákról is: ekkor zajlik a társult tagok szekcióülése, ahol főként arról panaszkodnak a társult tagok – akik főként szállodai, éttermi beszállítók -, hogy nincs megfelelő kapcsolat köztük és üzleti partnereik, azaz a szállodások között. Sőt, megfelelő információt sem kapnak arról, hogy hol kit kereshetnének, kivel vehetnék fel a kapcsolatot egy-egy lehetséges üzleti kapcsolat kiépítése, vagy ajánlattétel során. Majd ugyanitt egy fontos bejelentésre is sor kerül: a HUNGEXPO részéről tájékoztatják a szakmai közönséget, hogy egy nemzetközi szintű élelmiszeripari, sütőipari és vendéglátóipari szakkiállítást hoznak hazánkba jövő tavasszal – a „SIRHÁ”-t -, amely különben a franciaországi Lyonban kerül kétévente megrendezésre, és világviszonylatban is az egyik legjelentősebb, legrangosabb szakmai topvásár. A jövő évi hazai SIRHA időpontja is megvan már: március 10-12-ig tartják a Hungexpo Budapesti Vásárközpont területén.


A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.
Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá

Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá 

Adománygyűjtő akciót hirdetett a visegrádi hotel vezetősége.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.