hirdetés

MSZÉSZ tavaszi Közgyűlés, Four Points by Sheraton, május 9.

Próbavendégek Kecskeméten

„Profin flexibilis a szék háttámlája.” „Jó a kivetítő vászon is.” „Meg az is, hogy természetes fény van a teremben, de a szőnyegpadló nem lesz egy főnyeremény – a vörösbor ebből aztán ki nem jön.”, azonnal nyilvánvaló, szállodások méregetik szakértő szemmel a kecskeméti, vadonatúj Sheraton-ház most debütáló konferenciatermét, ahol a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége tartja idei tavaszi, XXXIX. Közgyűlését.

hirdetés

„Próbavendégek vagyunk a házban”, nyitja meg a tartalmas szakmai napot dr. Niklai Ákos, az MSZÉSZ alelnöke, majd a házigazdák nevében Polgár Tibor igazgató kifejti, ahhoz, hogy a vidék legjobb üzleti szállodájává váljanak, a ház adottságain kívül a személyzet lesz a meghatározó. Kecskemét polgármestere, dr. Zombor Gábor pedig annak örül, hogy városának komoly presztízséhez járul hozzá a most nyíló, gyönyörű, elegáns business hotel.

Az elnöki beszámolóban Kopócsy Andrea ismerteti a legfrissebb, már a márciusi adatokat is tartalmazó számokat, és ebből kiderül, enyhe javulás tapasztalható a vendégéjszakák és a szobafoglalás terén, viszont továbbra is hátul kullogunk a többi európai desztinációhoz képest a hazai szállodák által kínált átlagárak és szobafoglaltság terén. Egyetlen példa: nálunk a Budapest-Prága-Bécs viszonylatában tavaly átlagosan 65 euróért kínáltunk tavaly egy szobát (Prága: 73,8, Bécs: 98,4), míg idén még ez alá is zuhantak a számok – 57,6 eurónál tartunk most (Prága: 62, Bécs: 91,8)

Komoly nehézséget jelent a szakmában, emeli ki az elnöknő, hogy a Szép-kártyák szállodai zseb forgalma közel sem hozza azt a forgalmat, ami elvárható lenne, sokan sírják vissza az üdülési csekkes időket, ami sokkal nagyobb hazai vendégforgalmat generált korábban.
Az éttermesek viszont megtalálhatják a számításukat, főként, ha olyan helyet nyitnak vagy működtetnek, amire ma valóban szükség van – ezt már Zsidai Zoltán Roy-tól halljuk, az ismert vendéglátós-família tagjától, aki szerint lehet ma válság biztos üzleti modellként működtetni egy vendéglátóegységet – csak érteni kell hozzá. Szerinte ma Budapesten óriási a kínálat és gyenge a kereslet – ez a megállapítás főleg a legfelső szegmensre, azaz a fine-dining-ot kínáló helyekre igaz. Zsidai úgy véli, kizárólag a „valami mást”, az eltérő szegmensben kínáló házak lehetnek sikeresek, és elengedhetetlen a megfelelő piacismeret, a pontos stratégia kidolgozása, valamint a profi megvalósítás. És melyek ma a nyereséges működésre alkalmas helyek? A modern bisztrók, a helyi ételeket kínáló éttermek, az elegáns éttermek, kerthelyiségek, az ázsiai konyhák, valamint a bárok – ez utóbbiból (meglepő módon) ma igencsak kevés van.

Végül érdemes néhány szót szólni a Közgyűlést megelőző reggeli órákról is: ekkor zajlik a társult tagok szekcióülése, ahol főként arról panaszkodnak a társult tagok – akik főként szállodai, éttermi beszállítók -, hogy nincs megfelelő kapcsolat köztük és üzleti partnereik, azaz a szállodások között. Sőt, megfelelő információt sem kapnak arról, hogy hol kit kereshetnének, kivel vehetnék fel a kapcsolatot egy-egy lehetséges üzleti kapcsolat kiépítése, vagy ajánlattétel során. Majd ugyanitt egy fontos bejelentésre is sor kerül: a HUNGEXPO részéről tájékoztatják a szakmai közönséget, hogy egy nemzetközi szintű élelmiszeripari, sütőipari és vendéglátóipari szakkiállítást hoznak hazánkba jövő tavasszal – a „SIRHÁ”-t -, amely különben a franciaországi Lyonban kerül kétévente megrendezésre, és világviszonylatban is az egyik legjelentősebb, legrangosabb szakmai topvásár. A jövő évi hazai SIRHA időpontja is megvan már: március 10-12-ig tartják a Hungexpo Budapesti Vásárközpont területén.

Vágó Ágnes
a szerző cikkei

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Bízik a turizmus Húsvétkor történő hazai újraindulásában? És működőképes lesz akkor a vállalkozása?

Kiadónk társoldalai