Repülne 99 euróért Dubajba?

Szerdán, a berlini ITB alkalmából megrendezett nemzetközi sajtótájékoztatón jelentette be a Lufthansa, hogy fapados leánya, a Eurowings megkezdte a jegyértékesítést hosszú távú járataira. Ezzel a Lufhansa-csoport belépett az Európából tengerentúlra repülő diszkont légitársaságok klubjába - is.

Szívünk szerint talán még kevesebbért is repülnénk, de mindennek van - alsó - határa, így a repülőjegyeknek is. Azaz biztos, hogy ennél olcsóbban nem fogja adni a Lufthansa-csoport régi/új fapadosa a Eurowings jegyet - egy útra, a Köln/Bonn reptéri bázisról.

A 2015/16-os téli menetrenddel induló járatok Dubajba, Bangkokba és Phuketre, Varaderóba, Bridgetown-ba és Punta Canába közlekednek majd a légitársaság Köln/Bonn bázisáról. A járatokat Airbus A330-200-asok repülik. A dolog érdekessége, hogy a gépeket - az első kettőt mindenképp a 2017 végéig tervezett 7 gépes széles törzsű flottából - a Lufthansa és a Turkish Airlines közös vállalata, a SunExpress Deutschland üzemelteti saját hajózó személyzetével.

A fapados elnevezés,

vagy amit a megjelöléshez társítunk, a Eurowings esetében kevésbé állja meg a helyét; inkább félfapados, akárcsak a többi olyan diszkont modellben üzemelő égi fuvaros, mely mögött egy erős full service anyacég áll. Vagy nem áll mögötte, de gyűjtő-elosztó bázisaira ráhord majd terít, mint például a Norwegian. A komfortfokozatok változatossága szintén nem a hagyományos fapados elrendezést követi, mivel a három tarifa osztálynak megfelelően három különböző kényelmi szintből választhatunk.

A címbeli 99 eurós, csupán egy ülést és egy kézipoggyász fedélzetre vitelét magában foglaló árért kapott ülés nem néz ki olyan rosszul, de hogy mégis kényelmesen érezzük magunkat mondjuk Varaderóig és egy zakó is beférjen egy maximum 23 kilós feladott poggyászba, már egy ötvenessel többet kell kicsengetni, ha az alapáraknál maradunk. Ez a „Smart” viteldíj, ahonnan egy nagyobb ugrás a „Best”, amit egy útra 399 euróért válthatunk meg, de ebben minden benne van. Még lounge-használat és a Lufthansa gépein tavalytól bevezetett Premium Economy ülések, akár kosárlabdásoknak is. A Eurowings A330-asának üléskiosztása szerint 21 prémium, 46 „Smart” és 243 „Basic” hely lesz. A hosszú távú járatokon a légitársaság várakozásai szerint jellemzően szabadidős utasok repülnek majd.

Ennél vegyesebb lesz a kép a Eurowings európai hálózatán. De menjünk vissza időben! A német Bild 2012 áprilisában szellőztette meg akkori értesülését a Eurowings és a Germanwings összevonásáról egy nagy, diszkont leányba. A Direct 4 you, majd Wings munkacímre hallgató projektek vége az lett, hogy ez egykori Germanwings anyacég Eurowings veszi át előbbi járatait, flottáját, tarifarendszerét és lesz a Lufthansa-csoport fapados márkája. Kérdésünkre, hogy miért nem a jóval nagyobb flottával illetve útvonal-hálózattal rendelkező Germanwings égisze alatt történt az összevonás, Martin Riecken, a Lufthansa-szóvivő azt felelte, hogy a költségeket a Eurowings esetében 40%-kal tudják lefaragni a Lufthansához képest, míg ugyanez a Germanwingsnél 20%.

A költséget csökkenti a személyzet racionálisabb bérezése mellett a flotta egységesítése. Míg hosszú távra csupa A330-as repül, addig az európai járatokat A320-asokkal oldják meg. Ehhez előbb le kell selejtezni a Eurowings 23 CRJ-900S típusát. A Germanwings gépeinek átvételével járó egységesítés 2017-ig vezényelnék le. Az első, új Eurowings festéssel repülő gép idén február elsején tette meg első útját Hamburgból Prágába.

Köln/Bonn mint központ

adja magát, hiszen a Germanwings első számú bázisa is. Ugyanakkor Észak-Rajna-Vesztfália, Belgium és Hollandia metszetében bizonyára megtalálják utasaikat a hosszú távú járatok. A Lufthansa nem aggódik a németországi leisure szegmenst kiszolgáló konkurenciák által feladott lecke miatt. Különösen, hogy a Eurowings hálózatát használva Európa egyéb régióiból is töltenék a járatokat. Sőt, ahogy a Germanwings, a Eurowings is elérhető a GDS-szolgáltatóknál. De - mint az elhangzott - a foglalások többségét közvetlen, saját online felületükön várják. Ha Magyarországról kacsingatnánk egy kedvezményesebbnek tűnő, egzotikus úti célra szóló repjegyre, akkor vennünk kell egy menettértit a Eurowings/Germanwings kölni járatára, egyet pedig a messzeségbe. Amennyiben nem a Ferihegy vonzáskörzetében élünk, indulhatunk Bécsből, ahol a Eurowings két A320-as géppel még idén megnyitja első, Németországon kívüli bázisát.


Száz mozdonnyal erősít a MÁV

Száz mozdonnyal erősít a MÁV  

Ebből harminc már megérkezett.
Külföldre indul? Ne megszokásból vezessen!

Külföldre indul? Ne megszokásból vezessen! 

Tudnivalók, ha autóval indul útnak, és szeretné elkerülni a kellemetlen meglepetéseket.
Sűrítik a reptéri buszjáratokat a nyári csúcsidőszakban

Sűrítik a reptéri buszjáratokat a nyári csúcsidőszakban 

Sűrűbben járnak a repülőtéri BKK-járatok júliusban és augusztusban.
Emirates: nyári-téli újdonságok

Emirates: nyári-téli újdonságok 

A légitársaság újabb útvonalakon vezeti be a Prémium Turistaosztályt, és tovább bővíti menetrendjét a téli időszakra.
airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség

airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség 

A lett nemzeti légitársaság előzetes adatokat tett közzé a 2025 első féléves időszaki eredményeiről.
Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest

Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest 

A diszkont légitársaság vezére ezt a minap jelentette be.
Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása

Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása 

Mostantól elegendő a gyermek diákigazolványának másolatát bemutatni – akár nyomtatott, akár digitális formában – a díjmentes jegyváltáshoz és az életkor igazolásához.
Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét

Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét 

A péntek hajnali járat kényszerleszállást hajtott végre Varsóban.
Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket

Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket 

A magyar fiatalok nemcsak álmodoznak, hanem tudatosan készülnek arra is, ha valami nem a tervek szerint alakul.
Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól

Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól 

A NAV felhívja a figyelmet a készpénzre is.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.