hirdetés
hirdetés

Szappanoperával nyerhetjük meg a koreai turistákat

Az ázsiai küldőpiacok kapcsán a legtöbb hazai turisztikai szakembernek Japán és Kína jut először eszébe, pedig a Dél-Koreai Köztársaságból közel annyi turista érkezik hozzánk, mint Japánból, a növekedés tempója pedig sokkal gyorsabb, mint a kínai relációban. Ezért is volt hasznos az a szakmai nap, amelyet a Magyar Turizmus Zrt. szervezett a Budapesti Gazdasági Fősikola, a Budapest Airport és a Koreai Kulturális Központ támogatásával Budapesten.

hirdetés

A jelenlegi növekedés tartós lehet, mivel a magyar turizmus kilátásai is jók - mondta a kulturális központ vezetője, Kim Jae Hwan. Magyarország a jövő piaca lehet a koreai turisták számára, ugyanis egyre jobban érdekli őket Kelet-Európa. Az is elhangzott, hogy túlnyomó többségük csoporttal érkezik, alig marad többet nálunk egy éjszakánál, és a Bécs-Prága-Budapest háromszöget járja végig.

Őrült tempó

Aranyossy Mihály, a Magyar Turizmus Zrt. irodavezetője hozzátette, hogy közel 100 ezer turista érkezett hozzánk tavaly Dél-Koreából, az eltöltött vendégéjszakáik száma megközelítette a 130 ezret. Az is látszik viszont, hogy az átlagos tartózkodási idejük csupán 1,3 éjszaka, míg a kínai vendégek 1,9 éjszakát maradnak.

Sztojanovits Kristóf, az MT Zrt. regionális marketingigazgatója adott részletes elemzést a koreai turisták utazási szokásairól. Elmondta, hogy nagyon szembetűnő a koreai forgalom felfutása: míg 2009-ben csupán 34 ezer koreai vendégéjszakát regisztráltak nálunk, addig 2013-ban már 102 ezret. Ehhez képest is kiugró a növekedés 2014-ben: a vendégszám 40, a vendégéjszakák száma 26%-kal ugrott meg egyetlen év alatt, így az év végére a koreai vendégéjszaka-szám elérheti a 150 ezret, és így megelőzheti Japánt a küldőországok között.

Ázsiai turisták vendégéjszakáinak száma

 

Kína

Japán

Dél-Korea

2011

116 100

134 700

60 700

2012

127 900

153 000

71 000

2013

138 500

162 800

102 000

2014

160 700

146 400

129 000

A dél-koreai turistákat azért is szeretjük különösen, mert 91%-uk szállodában száll meg, így adózott jövedelem keletkezik a gazdaságban. Érdekes jelenség ugyanakkor, hogy 22%-uk érkezik csak repülővel, a többség busszal fedezi fel hazánkat. Ennek egyértelműen az az oka, hogy a Korean Air légitársaság Bécsbe és Prágába összesen heti hét járatot üzemeltet, a három főváros között pedig busszal közlekednek.

A koreaiak szeretnek olyan országokba utazni, ahol koreai cégek működnek, nálunk jó pár ilyet találni, továbbá a szappanoperák helyszíneit is előszeretettel keresik fel. Az utóbbi évek egyik leggyorsabban felfutó desztinációja Horvátország is annak köszönheti népszerűségét, hogy több népszerű tévésorozatot forgattak déli szomszédunknál.

Hazánknak nincs turisztikai képviselete az országban, így a Visegrádi 4-ekkel közösen promotáljuk a magyar turizmust, illetve tanulmányutakat szervez újságírók és utazásszervezők részére a nemzeti turizmusmarketing-szervezet. Hamarosan azért elindul egy koreai nyelvű weboldal Magyarország látnivalóiról, benne elsősorban budapesti információkkal, és készül egy kiadvány is 10 ezer példányban.

Sztojanovits Kristóf kiemelte, hogy a budapesti Koreai Kulturális Központtal karöltve állították össze a kiadvány tartalmát, így az teljes mértékben megfelel a koreai igényeknek.

Gulyás és halászlé - távoli rokonok vagyunk?

Lengyel Miklós, volt szöuli és phenjani nagykövet arra hívta fel a figyelmet, Dél-Koreát sokáig nem tartottuk fontos piacnak, ami nem is csoda, mivel 1989 előtt nem is volt hivatalos kapcsolatunk az országgal. A keleti blokk országai közül mi nyitottunk először feléjük, és ezt nem felejtik el. Sokan ráadásul távoli rokonnak tekintenek minket, érdekes módon a halászlé és a gulyás ízvilága sem idegen számukra, hasonló fogások ott is megtalálhatók az étlapon. A magyarországi éttermeknek ezért érdemes lenne koreai nyelven is feltüntetni ezeknek a fogásoknak a nevét. Nem esznek sósan, de szeretik a csípőset és a zsíros disznóhúst. Nem tudnak meglenni a tipikus korai rozspárlat, a szodzsu nélkül – hallhattuk.

A koreai emberekre jellemző, hogy nagyon sokat dolgoznak, így egy évben maximum két hét szabadságuk van. Ezért maradnak rövid ideig egy városban, hiszen minél több országot kell kipipálniuk pár nap alatt. Egyszerre hagyománytisztelők és modernek.

Lengyel szerint koreai nyelvű kiadványokkal, nekik kidolgozott speciális programcsomagokkal és közvetlen légi járattal lehetne még jobban fellendíteni a koreai turistaforgalmat Magyarországon.

Óriási lehetőség van a koreai celebekben is, ugyanis ezrek indulnak útnak egy-egy népszerű hatására a forgatási helyszínekre. Horvátország hihetetlenül népszerűvé vált az utóbbi időben, éppen egy ott játszódott szappanopera hatására. Sajnos, mi magyarok nem használtuk ki igazán, hogy Lee Byung-hun főszereplésével nálunk forgatták az Iris című filmet. Új speciális csomagajánlatokkal - golf, gyógyvíz és fesztivál - lehetne 1-2 éjszakával meghosszabbítani a koreai turisták tartózkodását, de a nászutasok programok is érdekelnék őket.

Mi lett volna, ha erre a nálunk forgatott szappanoperára még rá is dolgozunk egy reklámkampánnyal?
Mi lett volna, ha erre a nálunk forgatott szappanoperára még rá is dolgozunk egy reklámkampánnyal?

Tilos a sült krumpli

A koreai turistákat egy nálunk élő, idegenvezetőként és étteremtulajdonosként dolgozó honfitársuk mutatta be közelebbről a konferencián.

Justin Min Kim elmondta, hogy eltérő igényekkel és szokásokkal rendelkeznek a különböző korcsoportokhoz tartozó turisták. A legidősebbek, az 50-70 év közöttiek 3-4 hónappal előre lefoglalják útjukat, a programváltozást nem tolerálják és csak koreai ételt fogyasztanak. Sült krumpli semmiképp ne legyen a tányérjukon, mert akkor úgy gondolják, gyorséttermi kosztot kapnak. Mivel nehezen boldogulnak a latin betűkkel, képes étlappal várjuk őket. Konzervatívok, ezért ledöbbennek, ha miniszoknyás vagy tetovált felszolgálókkal találkoznak. A konzervatív beállítódás igaz a második csoportra is. A középkorú turisták általában serdülő gyerekükkel érkeznek, ők azok, akik csak utazás előtt egy hónappal döntenek arról, hogy útnak indulnak. A koreaiak bárány- és pulykahúst nem esznek, és a folyami halat sem szeretik. Étkezés során először az idősebb vendégeket kell kiszolgálni, mégpedig a férfiakkal kezdve, a középkorúak esetében viszont a nőké az elsőség.

Fesztiválozók, orvostanhallgatók

Érdekes módon a legfiatalabbak azok, akik akár több hónapra előre eltervezik érkezésüket. ők árérzékenyek, képesek pár ezer forintért olcsóbb repülőjegyet vásárolni és vevők a különleges egyedi élményekre, például szívesen mennek a Sziget fesztiválra. Kim szerint komolyabb marketinggel sokkal több koreait lehetne idecsábítani a magyarországi egyetemekre, külön toborzóprogramokat lehetne indítani, mivel a családok szeretik előre megnézni, hova íratnák a gyereket. Ehhez képest egyedül a Pécsi Tudományegyetemnek van koreai nyelvű honlapja. Érdemes lenne szerinte kilépni a Bécs-Budapest-Prága aranyháromszögből, és horvátországi, boszniai és montenegrói úti célokkal kombinálni a klasszikus útvonalat. imádják a koreai vendégek az olyan programokat, amelyekbe bevonják őket, legyen szó közös szüretelésről vagy népviseletbe öltözésről, mivel imádják a helyi, hagyományos élményeket.

Potenciális üzlet a szomszédban

Szlovéniában valóságos robbanás történt a koreai vendégforgalomban az utóbbi három év során, tavaly már 68 ezer vendégéjszakát töltöttek el az alpesi országban, az idén pedig várhatóan a 80 ezret is eléri ez a szám – tudtuk meg Karmen Novarlictől, a Szlovén Turisztikai Hivatal főosztályvezetőjétől. Tavasszal még charterjáratok is közlekednek közvetlenül Koreából Szlovéniába. Többségük (43%) az Alpok hegyvidékeit keresi fel, és csupán 18%-uk tölt egy éjszakát Ljubljanában. Érdekes módon alig van átfedés (10%) a Szlovéniába és a Magyarországra utazó koreai turistacsoportok között, vagyis itt óriási növekedési potenciál rejlik mindkét ország számára.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai