Magyar borkampány a Balti országokban

A magyarországi bor- és gasztronómiai turizmus élénkítése céljából, a Litván EU elnökségi időszakhoz kapcsolódóan magyar borkampányt folytatott a Magyar Turizmus Zrt. Litvániában, Észtországban és Lettországban.

A szeptember elejétől november végéig tartó kampány keretében, a Litván EU elnökség protokollrendezvényein, továbbá a baltikumi magyar nagykövetségek borpromóciós rendezvényein is kóstolhattak a vendégek magyar borokat. Hirdetések és PR cikkek is megjelentek baltikumi vezető sajtóorgánumokban, például a Lietuvos Rytas litván napilapban és a Delfi.lt online hírportálon. Mindemellett egy litván nyelvű blogot (http://www.vengrija.lt/vynai/) is indítottak a magyar borokról és borvidékekről. A kampány részeként továbbá 7 vezető baltikumi sajtóorgánum képviselői kaptak meghívást hazánkba egy bor és gasztronómiai tanulmányútra, amelynek eredményeként a három országban 6 cikk jelent meg 18 oldalon, 51 fotóval, mintegy 18 millió forintos hírértékkel a témában, szeptember, október és november folyamán. A magyar borkampány együttműködő partnerei az MT Zrt. Észak-Európai képviselete, az Air Baltic (Riga-Vilnius-Tallin), az ECC Consulting Baltic (Vilnius) és a B2B-Baltic.Travel (Riga) voltak. Az Air Baltic részvételének célja, a hévízi és budapesti Air Baltic járatok promóciója volt.

A három balti köztársaságból 2012-ben 21 ezer turista összesen 41 ezer vendégéjszakát töltött a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken, ebből több, mint 34 ezer éjszakát szállodában. Az új Riga-Hévíz légi járatnak és a Riga-Budapest járat megnövelt kapacitásának is köszönhetően idén további növekedésre lehet számítani.


Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány

Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány 

Az idei nyár hivatalos fröccse pedig nem más, mint a Macifröccs.
Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program

Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program 

Mert fontosnak tartják, hogy áruházaik térségében lévő termelők, a kis- és középvállalkozások termékei felkerülhessenek az áruházaik polcaira.
A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól

A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól 

Az új helyszín a Gesztenyéskertben, a legendás Nagyvendéglő épületében kapott otthont – új arculattal, friss kínálattal, de a már jól ismert „czinieles” vendégszeretet szellemében.
Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában

Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában 

A gasztronómiai és kulturális piac felfedte első négy éttermét.
Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait

Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait 

Kihirdették 2025. évi Országos Borverseny győzteseit.
Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál

Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál 

Fél évszázad az autópálya mentén – 50 éves az M7 Bisztró.
Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz

Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz 

323 balatoni étterem, strandbüfé, termelői piac, kávézó, kultúrbisztró, kézműves hamburgerező és pékség – egyetlen kisméretű kiadványban.
Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak

Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak 

Megjelent a rendelet, és már hatályba is lépett.
Friss felmérés a magyarok italfogyasztásáról

Friss felmérés a magyarok italfogyasztásáról 

A kutatás rámutatott, hogy a rendszeresség hatással van az elfogyasztott adagokra.
Hazai borkalauzt díjaztak a Gourmand International Awardson

Hazai borkalauzt díjaztak a Gourmand International Awardson 

A legjobb európai borturisztikai könyv díját nyerte el a TokajGuide ötödik kiadása a gasztronómiai kiadványok világversenyén, a Gourmand International Awardson.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.