Rövid bemutatkozás: minden résztvevő elmondja ki mit csinál. Van, aki épp szülési szabadságról tért vissza a pozícióba, más azt mondja viccesen, a legelső információ, amit szeretne megosztani, hogy ő tulajdonképpen 2 méter 2 centi – mert úgyis mindenkinek szembeötlő a hórihorgassága. Többen kifejtik, jó, hogy végre találkoznak, ismerkednek egymással, és talán mód kerülhet arra is, hogy tanácsot kérjenek, ha arra sor kerül. Többek váltottak nemrégiben, új a jelenlegi feladatkörük, vannak, akiknek sales-szel egybekötött a munkájuk. Ez alapján kisebb eszmecsere is kialakul, végül olyan megállapodás születik, hogy sokszor szerencsés, ha e két pozíció egybeesik, mert épp a sales munkát határozza meg a marketing –és jó, ha a tervezés és a feladatvégrehajtás egy kézben marad.
Van, aki arról panaszkodik, ha valahol rosszabbul alakulnak a számok a tervezettnél, épp a marketing, a reklám költségeket faragja le a menedzsment – pedig ilyenkor kéne e területre többet fordítani, mert csak ily módon lehetne megfordítani a rossz eredményeket.
A közös reggeli után két rövid prezentáció következik, mindkettő szakmailag profi és nagyon érdekes. Az első előadás tartalommarketingről szól (előadó: Pásztor Krisztina, Senpai Consulting), amely a reklámkampányok célcsoportját, sales-marketing kapcsolatát, a vendégérkezést növelő akciókat, célzott e-maileket, egy eszköz – több funkció témákörét és a különféle megjelenési csatornákat érinti.
A második prezentáció témája a webdesign (előadó: Kovács Lóránt szakértő) a programozáshoz, az online marketing munkához, a mobil alkalmazások köréhez, valamint az ajánlatok és a hotel világhálón történő megjelenéséhez ad tanácsot – konkrét példákon keresztül.
Az augusztusi találkozó az első lépés a hazai szállodai marketingesek párbeszédének elkezdésében. Olyan kezdeményezés, amelynek – a résztvevők egyöntetű véleménye és hozzáállása alapján – lesz folytatása.