Rongálás, lopás, belógás, celebgondok

Rongálás, lopás, belógás a leggyakoribb turisztikai kihágás: partnerei és szállásadói körében szabálytalankodók után végzett felmérést a Szallas.hu. 

 A kutatásban szállásadókat és a turisztikai attrakciók üzemeltetőit is megkérdezték a szabályszegőkkel kapcsolatos tapasztalataikról. 

„Négy szálláshelyből háromnál volt legalább egy emlékezetes eset, ahol a vendég előírást sértett” – közölte a felmérés eredményeit Keresztes Nóra, a Szallas.hu marketing menedzsere. Az elkövetett kihágások sorában a leggyakoribb elem a rongálás, amit a szobába, apartmanba becsempészett nem fizető plusz vendég követ, harmadik helyen a lopás végzett. „A sort a fizetés nélkül távozók folytatják, majd a lezárt helyekre belógok” – tette hozzá a marketing szakember.

A besurranó kedvű vendégek előszeretettel választanak másik szobát vagy lakosztályt, ha nyitott ajtót találnak, és a konyha vagy étterem zárás utáni látogatása is gyakorinak mondható. „Vannak olyanok is, akiket a zárva tartás sem akadályozhat meg a wellnesszezésben” – árulta el a marketing menedzser.

A medencés szállásoknál ráadásul nem csak a belógás lehet probléma: a pancsolós helyek harmadánál fordult már elő, hogy le kellett engedni a medence vizét azért, mert a vendég nem a mosdóba ment ki. 

A kihágások jellemzően nem igényelnek rendőri intézkedést: nagyjából tíz esetből egy miatt értesítik a rend őreit. „Ilyenkor általában a csendháborítás és az alkohol vagy drog hatása alatt álló személy agresszivitása, viselkedészavara az indíték, de volt már, hogy csalót csíptek nyakon, akivel szemben a leleplezést követően eljárás indult”.

A turisztikai attrakciók üzemeltetői is látnak cifra dolgokat A Év Szállása keretében végzett felmérés szerint nem csak a szállásadóknak gyűlik meg a baja a szabályszegőkkel: a turisták számára programot, illetve látnivalót biztosító helyek kétharmadának volt már dolga az előírtakat újraértelmező látogatóval. A problémás esetek leggyakrabban rongálásról, lopásról, illetve nyitvatartási időn kívüli belógásról szólnak. „Ez utóbbi kapcsán elmondható, hogy a fürdők számára külön kihívás a nyitva tartási időn kívül betérni vágyó vendégek távoltartása, de a múzeumok esetében sem ritka a kertbe bemászó éjszakai vendég” – monda Keresztes Nóra.

A turisztikai attrakciók üzemeltetői számára emlékezetes pillanatokat okoznak a celebritások is. A beszámolók szerint a híres emberek gyakran gondolják úgy, hogy számukra egy-egy program meglátogatásának ingyenesnek kellene lenni, hiszen ottlétükkel a helyet népszerűsítik. „De nem csak az ismert személyek próbálkoznak: a szállásadók harmadánál járt már olyan vendég, aki csupán a távozáskor jelezte elégedetlenségét a szolgáltatással kapcsolatban, remélve, hogy ezzel alkudhat a cechből”.

A kutatás hátteréről:

A sajtóközleményben szereplő adatok a Szallas.hu által 2018. 08. 21. - 2018. 08. 24. között végzett online felmérésen alapultak, melyet közel 1500 szálláshely és turisztikai attrakciót üzemeltető partner körében végeztek. A mintavételezés Magyarország lakosságára nézve nem reprezentatív, de az eredmények alkalmasak a trendek szemléltetésére.

Forrás: Szállás.hu


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?