hirdetés

Tanulni kell a SZÉP Kártyát

A munkáltatók és munkavállalók mellett az elfogadóhelyeknek is bajban vannak, ha kellő felkészülés nélkül kezdik a Széchenyi Pihenő Kártyát használni. Sok munkáltató alapos felkészüléssel, dolgozói oktatással indít el egy-egy új juttatást. Erre bizony az elfogadóhelyeknek is szüksége lesz – derült ki a cafeteriatrend.hu 2011. szeptemberben végzett felméréséből.

hirdetés

A felelősen gondolkodó munkáltatók már kora ősszel elkezdték a felkészülést, az információk gyűjtését a Széchenyi Pihenő Kártyával kapcsolatban, hogy év végén illetve a 2012-es évben minden szükséges feladatot pontosan el tudjanak végezni, minden lényeges információt átadhassanak a dolgozóiknak.
Hasonló tanulási folyamat vár azokra a szálláshelyekre is, akik már idén elfogadják a SZÉP Kártyát. Bár ez az elfogadás egy POS terminálon vagy interneten végezhető egyszerű műveletnek tűnik, mégis az élet szülhet olyan kérdéseket, melyek túllépnek az egyszerű kártyatranzakción.
- Vajon fizetheti egy vendég a vele együtt érkezők költségeit is a SZÉP Kártyájával?
- Mi történik, ha valaki nem a saját, hanem „kölcsön” kapott kártyával érkezik a szálláshelyre?
2011. szeptemberben ezekkel a kérdésekkel kerestek meg a cafeteriatrend.hu munkatársai 58 szálláshelyet, akik már elfogadták ez évben is a kártyát.
Az első kérdésre – főleg az üdülési csekk esetén korábban elterjedt gyakorlatára hivatkozva – a megkérdezettek 79,3% nyilatkozott úgy, hogy semmi akadálya, hogy térítsük az útitársaink költségeit. A szálláshelyek 20,7%-a azonban úgy nyilatkozott, hogy nem tudja, miként reagáljon ebben a helyzetben.
Nagyobb a válaszok szórása abban az esetben, ha valaki nem a saját SZÉP Kártyájával érkezik. Mindössze a válaszadók 29,3%-a utasítaná el az idegen kártyával érkező vendéget. 27,6 % bizonytalanul nem is tudja, hogyan reagáljon erre a helyzetre. A meglepő azonban, hogy a megkérdezett szálláshelyek 43,1%-a elfogadja akkor is a SZÉP Kártyát, ha nem a rajta szereplő névvel érkezik a vendége. Néhány vendéglátó persze valamiféle nyilatkozattal, vagy telefonos ellenőrzéssel nyugtatná meg magát.
A felmérés nem számszerűsíthető tapasztalata még az is, hogy sok esetben a kérdések megválaszolása komoly tanácskozást hívott életre a szálláshelyek munkatársai közt.
Megfontolandó – különösen 2012-re, amikor is várhatóan az ideinél szélesebb körben használható majd a SZÉP Kártya – hogy a kártya zökkenőmentes működéséhez nagy szükség lesz az elfogadóhelyek széles körű felkészültségére is. (forrás: Cafeteria Trend)

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Hogy látja, ki tudnak tartani a korlátozások feloldásáig, és végre valamennyire magához tér a turisztikai, vendéglátás ágazat?

Kiadónk társoldalai