Costa&GKI Digital: már nem sablonajándék a kávé

Néhány évtizeddel ezelőtt kevés kézenfekvőbb ajándék volt, mint egy pár zokni, egy új nyakkendő és egy csomag kávé. Mára a helyzet megváltozott, hiszen sokan otthon is baristáskodnak a családnak, ennek következtében pedig a magyar kávékedvelők mintegy fele kávét, vagy kávézással kapcsolatos eszközt ajándékoz az ünnepekre. A Costa Coffee és a GKI Digital közös kutatása megmutatja, hogy hogyan választunk mi kávézáshoz köthető ajándékot. 

Ma már bárki lehet a család baristája, hiszen annyi kávékészítő eszköz, annyiféle kiegészítő és persze olyan széles palettája áll rendelkezésre a kávéknak, hogy nem egyszerű döntést hozni, kinek mit vegyünk, ha kávéval kapcsolatos ajándékra voksolunk.

Kávé ajándékba

Márpedig a kávé népszerű ajándék: a Costa Coffee és a GKI Digital 2021 novemberében végzett felmérése szerint a válaszadók 44 százaléka ajándékoz kávét vagy kávézással kapcsolatos eszközöket karácsonyra. A nők még nagyobb arányban szeretik ezt a fajta ajándékot: minden második női válaszadó ajándékoz kávét vagy ehhez szükséges kiegészítőt, eszközt. A funkcionális, ébredést segítő kávézástól a minőségi kávézás felé elmozdulás az ajándékok esetében is tetten érhető: leginkább a különleges, prémium kávé ajándékozása jellemző (19%). Emellett népszerű a hagyományos kávé (12%) és a karácsonyi ajándékszettek is (8%) átadása is.

„A kávénál nincs jobb ajándék. Különösen elegáns a fenntarthatósági szempontokat szem előtt tartó és kiváló minőségű terméket venni. Az Esőerdő Szövetség (RFA) által minősített kávék megbízható, az ott élőkre és dolgozókra nézve biztonságos termőhelyről származnak és ezeknél a kávéknál a környezet védelme a szállítás, valamint a feldolgozás során is fontos szempont – természetesen a Costa Coffee is ilyen” – mondta Gávris Iván, a Costa Coffee kávészakértője.

A férfiak többet költenek kávéra

A kávé hasznos ajándék, hiszen jellemzően a háztartások nagy része amúgy is költ erre minden hónapban. A Costa Coffee és a GKI Digital kutatása szerint míg a nők negyede, a férfiak mintegy harmada költ havonta 3.000 és 5.000 forint közötti összeget otthoni kávézásra. Az ennél magasabb kategóriában is többet költenek a férfiak: minden tizedik férfi 5.000 és 10.000 forint között fordít eme kedvelt tevékenységére.

A nők inkább habosítanak

Természetesen nem csak kávét, hanem a kávékészítéshez szükséges kiegészítőt is lehet ajándékba adni. Ezek nagyon megkönnyítik azok dolgát, akik családjuk baristájaként otthon is szeretnek kávékülönlegességeket készíteni. Népszerűek a különböző tejhabosítók, melyek kínálatában a legolcsóbbtól, az okosváltozatig találunk termékeket. Ezekkel valószínűleg fiatalabb korosztályba tartozó nőrokonoknak, barátnőknek lehet nagyobb örömet okozni, ugyanis ők nagyobb arányban használják ezt az eszközt a férfiaknál: minden ötödik nő issza kávéját habosított tejjel, ez az arány a huszonévesek esetében még magasabb.

Alternatív tejek és cukrok

Nem csak az ajándékra kell gondolni, hanem a hozzánk érkező vendégekre is: a kávé mellé felszolgált kiegészítők ma már korántsem csak a fehér cukorra és a tejre korlátozódnak. A nők körében a növényi alapú italok és a klasszikus fehér cukor alternatívái, különféle cukorpótlók igen népszerűek, nem árt, ha az ünnepi vendégség idejére ilyesmit is beszerzünk, ha egyébként nem élnénk ezekkel. A férfiak többsége a feketekávéra voksol, 64 százalékuk így kéri a kávét, míg a nőknek csak a 45 százaléka issza magában, kiegészítők nélkül. Cappuccinót, coffee lattét a nők több mint harmada fogyaszt akár otthon, akár kávézóban, a férfiaknak csupán a negyede él ezekkel.

 

Forrás: Store Insider


Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány

Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány 

Az idei nyár hivatalos fröccse pedig nem más, mint a Macifröccs.
Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program

Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program 

Mert fontosnak tartják, hogy áruházaik térségében lévő termelők, a kis- és középvállalkozások termékei felkerülhessenek az áruházaik polcaira.
A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól

A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól 

Az új helyszín a Gesztenyéskertben, a legendás Nagyvendéglő épületében kapott otthont – új arculattal, friss kínálattal, de a már jól ismert „czinieles” vendégszeretet szellemében.
Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában

Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában 

A gasztronómiai és kulturális piac felfedte első négy éttermét.
Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait

Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait 

Kihirdették 2025. évi Országos Borverseny győzteseit.
Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál

Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál 

Fél évszázad az autópálya mentén – 50 éves az M7 Bisztró.
Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz

Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz 

323 balatoni étterem, strandbüfé, termelői piac, kávézó, kultúrbisztró, kézműves hamburgerező és pékség – egyetlen kisméretű kiadványban.
Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak

Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak 

Megjelent a rendelet, és már hatályba is lépett.
Friss felmérés a magyarok italfogyasztásáról

Friss felmérés a magyarok italfogyasztásáról 

A kutatás rámutatott, hogy a rendszeresség hatással van az elfogyasztott adagokra.
Hazai borkalauzt díjaztak a Gourmand International Awardson

Hazai borkalauzt díjaztak a Gourmand International Awardson 

A legjobb európai borturisztikai könyv díját nyerte el a TokajGuide ötödik kiadása a gasztronómiai kiadványok világversenyén, a Gourmand International Awardson.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.