Costa&GKI Digital: már nem sablonajándék a kávé

Néhány évtizeddel ezelőtt kevés kézenfekvőbb ajándék volt, mint egy pár zokni, egy új nyakkendő és egy csomag kávé. Mára a helyzet megváltozott, hiszen sokan otthon is baristáskodnak a családnak, ennek következtében pedig a magyar kávékedvelők mintegy fele kávét, vagy kávézással kapcsolatos eszközt ajándékoz az ünnepekre. A Costa Coffee és a GKI Digital közös kutatása megmutatja, hogy hogyan választunk mi kávézáshoz köthető ajándékot. 

Ma már bárki lehet a család baristája, hiszen annyi kávékészítő eszköz, annyiféle kiegészítő és persze olyan széles palettája áll rendelkezésre a kávéknak, hogy nem egyszerű döntést hozni, kinek mit vegyünk, ha kávéval kapcsolatos ajándékra voksolunk.

Kávé ajándékba

Márpedig a kávé népszerű ajándék: a Costa Coffee és a GKI Digital 2021 novemberében végzett felmérése szerint a válaszadók 44 százaléka ajándékoz kávét vagy kávézással kapcsolatos eszközöket karácsonyra. A nők még nagyobb arányban szeretik ezt a fajta ajándékot: minden második női válaszadó ajándékoz kávét vagy ehhez szükséges kiegészítőt, eszközt. A funkcionális, ébredést segítő kávézástól a minőségi kávézás felé elmozdulás az ajándékok esetében is tetten érhető: leginkább a különleges, prémium kávé ajándékozása jellemző (19%). Emellett népszerű a hagyományos kávé (12%) és a karácsonyi ajándékszettek is (8%) átadása is.

„A kávénál nincs jobb ajándék. Különösen elegáns a fenntarthatósági szempontokat szem előtt tartó és kiváló minőségű terméket venni. Az Esőerdő Szövetség (RFA) által minősített kávék megbízható, az ott élőkre és dolgozókra nézve biztonságos termőhelyről származnak és ezeknél a kávéknál a környezet védelme a szállítás, valamint a feldolgozás során is fontos szempont – természetesen a Costa Coffee is ilyen” – mondta Gávris Iván, a Costa Coffee kávészakértője.

A férfiak többet költenek kávéra

A kávé hasznos ajándék, hiszen jellemzően a háztartások nagy része amúgy is költ erre minden hónapban. A Costa Coffee és a GKI Digital kutatása szerint míg a nők negyede, a férfiak mintegy harmada költ havonta 3.000 és 5.000 forint közötti összeget otthoni kávézásra. Az ennél magasabb kategóriában is többet költenek a férfiak: minden tizedik férfi 5.000 és 10.000 forint között fordít eme kedvelt tevékenységére.

A nők inkább habosítanak

Természetesen nem csak kávét, hanem a kávékészítéshez szükséges kiegészítőt is lehet ajándékba adni. Ezek nagyon megkönnyítik azok dolgát, akik családjuk baristájaként otthon is szeretnek kávékülönlegességeket készíteni. Népszerűek a különböző tejhabosítók, melyek kínálatában a legolcsóbbtól, az okosváltozatig találunk termékeket. Ezekkel valószínűleg fiatalabb korosztályba tartozó nőrokonoknak, barátnőknek lehet nagyobb örömet okozni, ugyanis ők nagyobb arányban használják ezt az eszközt a férfiaknál: minden ötödik nő issza kávéját habosított tejjel, ez az arány a huszonévesek esetében még magasabb.

Alternatív tejek és cukrok

Nem csak az ajándékra kell gondolni, hanem a hozzánk érkező vendégekre is: a kávé mellé felszolgált kiegészítők ma már korántsem csak a fehér cukorra és a tejre korlátozódnak. A nők körében a növényi alapú italok és a klasszikus fehér cukor alternatívái, különféle cukorpótlók igen népszerűek, nem árt, ha az ünnepi vendégség idejére ilyesmit is beszerzünk, ha egyébként nem élnénk ezekkel. A férfiak többsége a feketekávéra voksol, 64 százalékuk így kéri a kávét, míg a nőknek csak a 45 százaléka issza magában, kiegészítők nélkül. Cappuccinót, coffee lattét a nők több mint harmada fogyaszt akár otthon, akár kávézóban, a férfiaknak csupán a negyede él ezekkel.

 

Forrás: Store Insider


Édes élet a májusi Glamping pikniken

Édes élet a májusi Glamping pikniken 

A Nomád Hotel & Glamping 9. alkalommal rendezi szezonnyitó piknikjét május utolsó vasárnapján.
Ezen a badacsonyi hétvégén minden a Szürkebarátról szól

Ezen a badacsonyi hétvégén minden a Szürkebarátról szól 

A Bortriatlon egy nagyon izgalmas rendezvény, aminek egyik fontos állomása a Szürkebarát Hétvége.
Séfváltás a Lidl Konyha élén

Séfváltás a Lidl Konyha élén 

Nem akárki érkezik a cégcsoport konyhájára: egy Michelin-díjat kapó ifjú séf váltja a korábbi, Michelin-csillagos konyhát irányító séfet.
Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia

Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia 

A Visegrádi Alap támogatásával létrejött nemzetközi eszmecserére öt országból érkeztek előadók és résztvevők.  
Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban

Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban 

Újabb büfékocsik, bővülő ételkínálat, nemzetközi ízek várják a látogatókat.. és persze pizza és hamburger minden mennyiségben.
Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye

Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye 

Reflektorfényben a magyar borok.
Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat

Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat 

Az MNGSZ 2023-ban alapította a Debrecen és Magyarország ikonikus séfjéről elnevezett Boros László-díjat., amelyet április 30-án adnak át az idei kitüntetettnek.
Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál

Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál 

Immár hatodik alkalommal kerül megrendezésre a már-már hagyománnyá avanzsált sétáló kóstoló. 
Mi lesz a borvidékekkel?

Mi lesz a borvidékekkel? 

Az éghajlatváltozás a világ borvidékeinek hetven százalékát alkalmatlanná teheti szőlőtermesztésre.
Vanília égbolt

Vanília égbolt 

Vanília minden mennyiségben - izgalmas más fűszerek, sosem gondolt párosítások kíséretében.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?