Jöhet a nemzeti szállodaminősítési rendszer

Tervek szerint a csillagozáson kívül egy nemzeti védjeggyel rendelkező szálloda minősítési rendszer is létrejönne.

Mindezt Szatmáry Kristóf, belgazdaságért felelős államtitkár, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara elnöke mondta el a Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara (VMKIK) és a KISOSZ megyei szervezetének fórumán, csütörtökön, Balatonfüreden.

Szatmáry az Útitárskártya.hu internetes portál tájékoztatása szerint eképp fogalmazott: "Az elmúlt időszakban komolyabb hullámokat vert a szálláshely minősítések rendszerének kérdése. Sajnálatos módon az előző kormányzat alatt a szálláshely minősítésekből, egyszerűbb nevén csillagozásból az állam kivonult, és lényegében nemzeti védjegy nélkül hagyta a szálláshelyeket. Ettől vissza kíván lépni a kormányzat. Már benyújtottuk különböző államigazgatási egyeztetésre ezt a javaslatot. Az idén júliusban járt volna le a korábbi szabályozása ennek a minősítésnek. Ezt meg kívánjuk egy évvel hosszabbítani. Terveink szerint az elkövetkező évben lenne egy önálló, tehát a szálloda szövetség által kiadott csillagozáson kívül egy nemzeti védjeggyel rendelkező szálloda minősítési rendszer is. Ennek a kidolgozása is folyamatban van."

Az Útitárskártya szerzője, Győrffy Árpád kérdésére Szatmáry hozzátette: a nemzeti minősítési rendszer alkalmazása, a jelenleg még élőhöz hasonlóan kötelező lenne a szálláshelyek részére. Arról minden szálláshely maga dönthetne, hogy be akar-e kapcsolódni más minősítési rendszerbe, a szállodák esetében például a Magyar Szállodszövetséghez kötődő Hotelstars rendszerbe.

Erdei János, a Magyar Szállodaszövetség elnöke kérdésünkre elmondta, hogy ismereteik szerint minden magyar szálláshelyre (tehát szállodák, panziók,üdülőszállodák, közösségi szálláshelyek, kempingek, magánszálláshelyek) az érdekelt szakmai szervezetekkel együttműködve dolgoz ki a Kormányzat nemzeti tanúsító védjegyrendszert, azaz a 239/2009 (X.20) sz. kormányrendelet módosításáról van szó. Tehát arról, hogy a szálláshelyek (ezen belül a szállodák) szolgáltatásainak minőségi színvonal szerinti megkülönböztetését a szálláshely szakmai szövetségek közreműködésével kialakított, a turizmusért felelős tárca tulajdonában lévő nemzeti tanúsító védjegyrendszer biztosítja a jövőben. Az ezzel kapcsolatos előterjesztést véleményezésre éppen a napokban kapta meg a Magyar Szállodaszövetség és már a közeljövőben egyeztetést kezdeményez az államigazgatás illetékes képviselőivel. Bíznak abban, hogy a unió harmonizálódó szállodaminősítési rendszere, a Hotelstars Union, amely fogyasztóvédelmi meggondolásból éppen az unió polgárainak egyértelmű orientálását szolgálja, adaptálható lesz nemzeti tanúsító védjegyként is a turizmusért felelős tárca kezdeményezésére. Nem szabad elfelejteni, hogy a magyar szállodák vendégforgalmának mintegy 50 %-a az unió országaiból érkezik hazánkba.  A Hotelstars Union rendszerbe egyébként április végéig 216 magyar szálloda, a teljes hazai szállodák közel 30 %-a regisztrálta magát.


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?