A világ első Airbus A320neo gépét vette át a Lufthansa

Január 20-án vette át a Lufthansa a világ első légitársaságaként az Airbus A320-as család új generációs típusát, az A320neo-t a Lufthansa - közölte szerdán a légitársaság sajtóosztálya.

A neo megjelölés a Pratt & Whitney által fejlesztett új generációs hajtóműre utal; new engine option. A továbbra is két hajtóműves típus 15 százalékkal kevesebb üzemanyagot füstöl el, amivel a légitársaság egy lépéssel közelebb kerül a „háromliteres flotta” építéséhez. A mennyiség az egy utasra 100 kilométer alatt jutó üzemanyag fogyasztást jelenti. Az új hajtóművek közel felére csökkentik a típus zajkibocsátást. Mindez köszönhető az új szárnyvégeknek, valamint annak, hogy a hajtóművek úgynevezett ventilátorfokozatának átmérőjét másfél méterről kettőre növelték, mely által a típus tolóereje szintén nagyobb lett.

Az A320neo-t a Lufthansa 180 utasra székezte kétosztályos elrendezésben. A gép elejében és végében található konyhákat valamint mosdókat új elrendezésre több helyet biztosít a törzsnek ebben a részeiben. Ennek köszönhetően az első sorokban ülő business osztályú utasoknak nagyobb lábférőhely jut, míg a turistaosztályon további 12 ülést sikerült betoldani az A320 eddigi változatához képest.

2016 végéig 5 neo-t vesz át a csoport. Az első gép a frankfurti bázison kezdi meg működését. Első járatát január 24-én a Frankfurt-Hamburg útvonalon teljesíti, következő deszintációja München lesz. A Lufthansa összesen 116 darabot rendelt a neo-ból mind az A320-as mind a nagyobb A321-es esetében. Utóbbiból 45 darabot. A rendelés értéke 13,3 milliárd dollárt tesz ki listaáron. A gépek a Lufthansánál és a Swiss flottájában teljesítenek szolgálatot, azonban az első 5 gép mind Frankfurtban állomásozik.

Carstren Spohr, Deutsche Lufthansa vezérigazgatója elomondta, hogy idén összesen 52 új gépet vesz át a Lufthansa-csoport. A csoport 2025-ig 251 új repülőt vesz át listaáron 30 milliárd euró értékben flottamegújítási programja keretében.

A neo-t eredetileg a Qatar Airways állította volna elsőként forgalomba 2015 decemberében, azonban technikai okok miatt a katariak átengedték az elsőbbséget másnak. Akbar al Baker légitársaságánál aggódtak amiatt, hogy - mint az a motorpróbák során kiderült - az új hajtómű indítását követően 3 percig alapjáraton üzemeltethető, vagyis nem kezdheti meg a gurulást.  A Lufthansa szintén decemberben szerette volna forgalomba állítani a típust, azonban a hajtóművek megfelelő működéséhez szükségesek voltak szofter- és hardverbeállítások. Január 6-ától azonban már az Airbus egyik üzemegységének is otthont adó Hamburgban végeztek tesztrepüléseket a típussal.


Kína visszaküldött egy vadiúj Boeing repülőgépet

Kína visszaküldött egy vadiúj Boeing repülőgépet 

Az utasszállító gép 55 millió dolláros ára 125 százalékkal nőtt volna az Amerikai Egyesült Államokban bevezetett kétoldalú vámok miatt.
Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.
Exkluzív díjátadó a Duna-parton

Exkluzív díjátadó a Duna-parton 

Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.