A világ első Airbus A320neo gépét vette át a Lufthansa

Január 20-án vette át a Lufthansa a világ első légitársaságaként az Airbus A320-as család új generációs típusát, az A320neo-t a Lufthansa - közölte szerdán a légitársaság sajtóosztálya.

A neo megjelölés a Pratt & Whitney által fejlesztett új generációs hajtóműre utal; new engine option. A továbbra is két hajtóműves típus 15 százalékkal kevesebb üzemanyagot füstöl el, amivel a légitársaság egy lépéssel közelebb kerül a „háromliteres flotta” építéséhez. A mennyiség az egy utasra 100 kilométer alatt jutó üzemanyag fogyasztást jelenti. Az új hajtóművek közel felére csökkentik a típus zajkibocsátást. Mindez köszönhető az új szárnyvégeknek, valamint annak, hogy a hajtóművek úgynevezett ventilátorfokozatának átmérőjét másfél méterről kettőre növelték, mely által a típus tolóereje szintén nagyobb lett.

Az A320neo-t a Lufthansa 180 utasra székezte kétosztályos elrendezésben. A gép elejében és végében található konyhákat valamint mosdókat új elrendezésre több helyet biztosít a törzsnek ebben a részeiben. Ennek köszönhetően az első sorokban ülő business osztályú utasoknak nagyobb lábférőhely jut, míg a turistaosztályon további 12 ülést sikerült betoldani az A320 eddigi változatához képest.

2016 végéig 5 neo-t vesz át a csoport. Az első gép a frankfurti bázison kezdi meg működését. Első járatát január 24-én a Frankfurt-Hamburg útvonalon teljesíti, következő deszintációja München lesz. A Lufthansa összesen 116 darabot rendelt a neo-ból mind az A320-as mind a nagyobb A321-es esetében. Utóbbiból 45 darabot. A rendelés értéke 13,3 milliárd dollárt tesz ki listaáron. A gépek a Lufthansánál és a Swiss flottájában teljesítenek szolgálatot, azonban az első 5 gép mind Frankfurtban állomásozik.

Carstren Spohr, Deutsche Lufthansa vezérigazgatója elomondta, hogy idén összesen 52 új gépet vesz át a Lufthansa-csoport. A csoport 2025-ig 251 új repülőt vesz át listaáron 30 milliárd euró értékben flottamegújítási programja keretében.

A neo-t eredetileg a Qatar Airways állította volna elsőként forgalomba 2015 decemberében, azonban technikai okok miatt a katariak átengedték az elsőbbséget másnak. Akbar al Baker légitársaságánál aggódtak amiatt, hogy - mint az a motorpróbák során kiderült - az új hajtómű indítását követően 3 percig alapjáraton üzemeltethető, vagyis nem kezdheti meg a gurulást.  A Lufthansa szintén decemberben szerette volna forgalomba állítani a típust, azonban a hajtóművek megfelelő működéséhez szükségesek voltak szofter- és hardverbeállítások. Január 6-ától azonban már az Airbus egyik üzemegységének is otthont adó Hamburgban végeztek tesztrepüléseket a típussal.


Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben

Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben 

Erős havazás bénítja a gépek fel- és leszállását.
Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.