hirdetés
hirdetés

Budapest-Lisszabon járatot indít a fapados légitársaság

Járatbővítés, egy új repülőgép és két új útvonal is szerepel a Wizz Air jövő évi tervei között, Bakuba viszont már a télen sem repülnek. 

hirdetés

A Wizz Air a sajtótájékoztatón bejelentette, hogy tovább bővül Budapesten. A légitársaság 2015. május 15-től egy újabb 180 férőhelyes Airbus A320 típusú repülőgéppel kilencre emeli a Budapesten állomásoztatott gépei számát, valamint új útvonalat indít Lisszabonba és Maastrichtba.

Egy új repülőgép listaára: 93,9 millió dollár - Forrás: wizzair.com
Egy új repülőgép listaára: 93,9 millió dollár - Forrás: wizzair.com

Ezeken felül a Wizz Air számos népszerű útvonalán növeli járatsűrűségét, összesen heti 17 járattal. A várakozások szerint a légitársaság kapacitásbővítése 15 százalékos bővülést jelent majd 2015-ben az előző évhez képest.

"A Wizz Air ezen tevékenysége hozzájárul a budapesti utasforgalom növekedéséhez, a munkahelyteremtéshez és a magyar turizmus bővüléséhez"- mondta Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a légitársaság sajtótájékoztatóján, Budapesten.

Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója - MTI Fotó: Illyés Tibor
Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója - MTI Fotó: Illyés Tibor

Az új járatok 2015 tavaszától indulnak:

Úti cél Napok Indulás Viteldíjak
Lisszabon kedd, szombat 2015. március 30. 13990 forinttól
Maastricht hétfő, szerda, péntek, vasárnap 2015. május 15. 5990 forinttól

A Wizz Air ezzel 21 országban 37 desztinációt tesz elérhetővé a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről.

2015 elejétől a cég az alábbi népszerű útvonalakon növeli járatsűrűségét:

Úti cél Heti járatszám
London Luton 26 helyett 28
Brüsszel Charleroi 13 helyett 14
Eindhoven 13 helyett 14
Milánó Malpensa 11 helyett 14
Barcelona 5 helyett 7
Madrid 5 helyett 7
 Malmö 5 helyett 7 
 Stockholm Skavsta 5 helyett 7 
 Bari 3 helyett 4 
 Alicante 1 helyett 2 

A vezérigazgató azt is hangsúlyozta, hogy a január-júliusi időszakban 26 százalékkal több utasuk volt az előző év azonos időszakához képest, piaci részesedésük júliusban a magyar piacon 31 százalék volt. Kérdésre válaszolva Váradi József elmondta, hogy a szokásos, igényekhez igazított téli menetrendi kínálatuk lesz, ugyanakkor a bakui járat gazdaságossága megkérdőjeleződött azzal, hogy a bakui földi kiszolgáló jelentősen megnövelte a kiszolgálás árát, így ez az útvonal a téli menetrendben nem elérhető. Hosszú távú járatokban továbbra sem gondolkodnak, mivel ez az üzemelési forma eltér attól, amelynek alapján a légitársaság jelenleg üzemel.

Gyurcsik Fanni
a szerző cikkei

(forrás: MTI/turizmusonline.hu)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai