Így alakul át a légiközlekedés örökre

A járvány miatt örökre átalakul az, ahogy repülővel utazunk: az érintésmentes és okos szolgáltatásoké a főszerep a légiközlekedésben - hangsúlyozza az Emirates légitársaság.

Az Emirates érintésmentes utasfelvételi és poggyászleadó pultjai 2020 szeptemberében debütáltak a Dubaji Nemzetközi Reptéren (DXB). A 32 önműködő poggyászleadó kioszkot és a 16 check-in kioszkot az utasok mobiltelefonjaikkal vagy tabletjeikkel irányíthatják, anélkül, hogy meg kellene érinteni a képernyőt. Az utasok a kioszkoknál becsekkolhatnak, megkaphatják beszállókártyájukat, kiválaszthatják fedélzeti ülésüket és feladhatják poggyászaikat. Az érintésmentes szolgáltatások körét további opciókkal is bővítették, így a kioszkoknál már az olyan kiegészítő szolgáltatásokat is ki lehet egyenlíteni, mint például az extra poggyászfeladás. 2021 júliusában és augusztusában több mint 568,000 utas élt az érintésmentes szolgáltatás nyújtotta előnyökkel, hiszen így elkerülhették a sorban állást, illetve átsétálhattak a repülőtéren, egyenesen az útlevélellenőrzéshez.

 

Az utasok pozitív visszajelzését követően az Emirates szeptemberben további hat érintésmentes check-in és poggyászfeladó kioszkot helyezett el a First és Business Class check-in területén. Az utasok a Dubaji Nemzetközi Repülőtéren ezt követően akár az úgynevezett biometrikus útvonalat is választhatják, ahol a legújabb arcfelismerő technológiát alkalmazzák több mint 30 biometrikus kamera segítségével. Az Emirates utasai becsekkolhatnak járatukra, elintézhetik a beutazáshoz kapcsolódó adminisztrációt, beléphetnek az Emirates Lounge-ba, és felszállhatnak a gép fedélzetére – mindezt úgy, hogy végigsétálnak a repülőtéren. Mióta az Emirates bevezette újításait már több mint 58,000 utas vette igénybe a kényelmes, érintésmentes és biztonságos belépési lehetőséget az Emirates Lounge-ba, és több mint 380,000 utas próbálta ki a biometrikus kapukat.

 


airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség

airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség 

A lett nemzeti légitársaság előzetes adatokat tett közzé a 2025 első féléves időszaki eredményeiről.
Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest

Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest 

A diszkont légitársaság vezére ezt a minap jelentette be.
Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása

Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása 

Mostantól elegendő a gyermek diákigazolványának másolatát bemutatni – akár nyomtatott, akár digitális formában – a díjmentes jegyváltáshoz és az életkor igazolásához.
Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét

Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét 

A péntek hajnali járat kényszerleszállást hajtott végre Varsóban.
Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket

Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket 

A magyar fiatalok nemcsak álmodoznak, hanem tudatosan készülnek arra is, ha valami nem a tervek szerint alakul.
Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól

Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól 

A NAV felhívja a figyelmet a készpénzre is.
Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein

Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein  

Még vizsgálják a katasztrófa okait.
Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek

Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek  

Tizenegy balatoni állomáson a peronokat szektorokra osztják az utasok segítése érdekében.
Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak

Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak 

A Wizz Air ismét elnyerte a World Finance Sustainability Awards 2025-ös „Legfenntarthatóbb diszkont légitársaság” címét.
A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról

A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról 

A légitársasággal szemben azt követően indítottak vizsgálatot, hogy a hétfői Dubaj-Budapest járat törlése miatt több tucat magyar utas maradt ellátás nélkül a Közel-Keleten.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.