Lufthansa: továbbra is a világ egyik vezető légitársasága maradna

Stabilan áll a Lufthansa Csoport magyarországi lábain. A csoport tagjai - Austrian Airlines, Swiss, Brussels Airlines és Lufthansa - a Budapestről hagyományos légitársasággal közlekedők mintegy harmadát szállítja idén.

„Ültünk a Malév leállása után, tele voltunk kérdéssel, kétséggel, de a piac megnyugodott. A vákuum kisebb volt, mint gondoltuk, kitöltésében vezető szerepet vállalt Lufthansa” - idézte fel Ofer Kisch, a Lufthansa Csoport Közép-Európáért felelős igazgatója a hétvégét, melyen belül a daru madaras fuvaros megnyitotta Berlinből és Hamburgból Budapestre közlekedő járatait.

Nem ez volt ez egyetlen kapacitásbővítése a cégnek a magyar piacon. Mint Kisch elmondta, a kapacitás az előző évihez képest szeptember 30-ig 10%-kal, az utasforgalom 5%-kal bővült a magyar piacon. Ráadásul a járatok kihasználtsága a 72 százalékos európai átlagot meghaladóan nőtt 2012  első 9 hónapjában. Hamburg és Berlin pedig a vártnál is jobban teljesített.

Még ha a Lufthansa (LH) új, európai kommunikációért felelős igazgatója, Martin Riecken szerényen hozzá is tette, hogy az idei év azért nem annyira jó, mint 2011, a Lufthansa Csoport központi repülőterein keresztül a hálózati légitársaságot választó magyar piac jó harmadát fuvarozza a világ minden tája felé heti 140 járaton. A Budapestről Észak-Amerikába bonyolított forgalomban a csoport elvitte a pálmát.

Riecken aggodalmának oka nem is annyira a Kisch által is megfogalmazott csökkenő vásárlóerő, hanem a világon - talán az Öböl légitársaságait kivéve - mindenhol magas kerozin ár, az európai országok légi közlekedést sújtó adói.

Előre a prémium utasokért!

Mindezek ellenére a Lufthansa a továbbra is világ vezető légitársaságai között pozícionálná magát. És bár a cégek visszafogják utazási költségvetésüket, a Lufthansa előre menekül és

további euró milliárdokat fektet termékfejlesztésbe. Mint Riecken megfogalmazta: „Elsősorban a prémium utast keressük, ezért fektetünk be.”

A cég 200 új repülőgépet rendelt, melynek listaára 19 milliárd euró. 3 milliárd euró menne egyéb termékfejlesztésre, mint például a fedélzeti kényelem fokozása, 60 új prémium váró építése. De nem szabad megfeledkeznünk az utasok által negatív értelemben oly sokszor emlegetett frankfurti reptér legutóbbi, a szentségelések számát csökkentő új terminálfejlesztéséről sem. 

A Germanwings nem kér pénzt a WC-ért

A fejlesztésre pénzt pedig például költségcsökkentésből lehet előteremteni. Melyeket egyebek mellett úgy kíván az LH elérni, hogy számos európai, nem németországi gyűjtő-elosztó repülőtérre közlekedő járatát - LH kóddal is - átveszi az LH-leány Germanwings. Riecken nyugtatott: az utasok emiatt semmivel sem kapnak kevesebbet, a Germanwings nem az a fajta fapados, ahol a WC-ért fizetni kell. Egyszerűen arról van szó, hogy az európai járatokon a nem kis mértékben a fapadosok keltette verseny miatt a költségek „felfalják a bevételt” - így Riecken.

Persze a költségeket a Budapest Airport is szaporítja, nem csupán a Lufthansa számára. A téli menetrenddel 7,2%-kal megnövelt repülőtéri illeték miatt a Ferihegyre közlekedő légitársaságoknak lesz még pár szava a reptér vezetőségéhez - ígérték a Lufthansa illetékesei is. Rendben, hogy egy reptéren mindenért fizetni kell, de nem árt előtte konzultálni - szólt az LH javaslata. A 7,2%-ból ötöt a kétmilliárdos telekadó áthárított hányada tesz ki, a fennmaradó összeg pedig az inflációt követi.


Megszólalt a hitelminősítő a Boeing-ügyben

Megszólalt a hitelminősítő a Boeing-ügyben 

A Moody's hitelminősítő közölte, hogy fontolóra veszi a Boeing minősítésének lerontását.
Különleges jármű futott be Szentendrére - érdemes megnézni!

Különleges jármű futott be Szentendrére - érdemes megnézni! 

Az április 1-jén, hétfőn újra megnyitó szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum legújabb kiállítási darabja egy egykori Margitszigeti Sétajárat.
Útlezárások a reptér felé április 2-től

Útlezárások a reptér felé április 2-től 

A Budapest Airport Zrt. tájékoztatása az április 2-án kezdődő útfelújítások kapcsán.
A Stadler lenyúlná a spanyol vonatgyártót a magyarok elől

A Stadler lenyúlná a spanyol vonatgyártót a magyarok elől 

A háttérben a madridi kormány állhat, amely a magyar konzorciumtól félti a Talgo vonatgyártót.
Személyi változás a Budapest Airportnál

Személyi változás a Budapest Airportnál 

Az általános és fejlesztési vezérigazgató-helyettes 17 év után, március 31-én távozik a vállalattól.
Guiness-rekorder a Flirt H2 motorvonat

Guiness-rekorder a Flirt H2 motorvonat 

A világrekorder vonat részben a Stadler szolnoki kocsiszekrény-üzemében készült.
Távozik posztjáról a Boeing vezérigazgatója

Távozik posztjáról a Boeing vezérigazgatója 

Dave Calhoun 2020 elején vette át a vezérigazgatói tisztséget, miután az elődjét, Dennis Muilenburgot leváltották.
A Lufthansa Technik tovább növekedne

A Lufthansa Technik tovább növekedne 

A Lufthansa Technik Budapest ügyvezető igazgatója áttekintést adott a magyar leánycég tavalyi teljesítményéről és idei terveiről.
Boeing-elkerülő weboldal indult

Boeing-elkerülő weboldal indult 

Pár kattintással kideríthető, hogy egy repülőjáratot pontosan milyen géptípussal teljesít majd a légitársaság.
Már közlekedik a Tisza-tó sebesvonat

Már közlekedik a Tisza-tó sebesvonat 

Egynapos túrához is ideális a menetrendje.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.