Utasrekord, díjeső

Igazi téli havazásban ismét tetőfokára hágott a díjkiosztó hangulat a Ferihegy 1-es termináljában. A 2014-ben minden eddigi utascsúcsát megdöntő légikikötő a díjazottak számában is igazodott a csúcsévhez.

Természetesen nem osztottak ki 9 155 961 díjat, de számos olyan szolgáltató is zsebelhetett be elismerést, mely eddig nem szerepelt a díjkiosztó gála pódiumán, bár jelentősen hozzájárult a reptér teljesítményéhez. Vagy az elégedettségi mutatók 2010 óta tartó folyamatos növekedéséhez. És még csupa pozitív változásról számolt be felváltva Kam Jandu kereskedelmi és Jost Lammers, vezérigazgató. Ezekről már tájékoztattuk olvasóinkat, de amellett - lássuk be - nem lehet szó nélkül elmenni, hogy eredetileg a 2012-es évet tervezte a BUD nagyjából a fenti utasszámmal, ami végül 8,5 millióra jött ki a Malév megnyekkenése miatt. Innen szép töretlenül növekedni úgy, hogy idén a 2014-re még 400 ezer utast rászámolnának.

Addig is nézzük ki mivel járult hozzá 2014-hez! A földön kezdve a legjobban fejlődő üzlet díját a Relay hozta el a 2B-n. Kisméretű üzletek közt a legnagyobb növekedést a Playersroom, míg nagy alapterületűek közül a Hugo Boss/Ralph Lauren divatcikk üzlet produkálta. A legjobban fejlődő kereskedelmi szolgáltató az Interchange 2B érkezési szintjén lévő „airside” pénzváltó lett. Étel-ital kategóriában legjobban fejlődőként a SkyCourt Mini Food Court lett díjazott. Nincs színvonalas kiszolgálás színvonalas eladók nélkül; idén őket is, a Guess & Calvin Klein, Swarowski és Memories of Hungary egy-egy munkatársát díjazták.

A tavaly a kisgépes terminál belsőjét gatyába rázó és új Platinum várójával a 2-es terminál lounge kínálatát felfrissítő Celebi futott be elsőként legjobb lounge kategóriában. A 27%-kal több utast kiszolgáló Malév Ground Handling a legjobb földi kiszolgáló lett. A Lufthansa Technik a karbantartók versenyét nyerte.

Legtöbb árut tavaly (is) a Cargolux reptette. A legjobban teljesítő új cargo légitársaság a ringbe idén beszállt azeri Silkway West Airlines. Legjobb szállítmányozó a DHL Express. A Weco Online Kft. kapta a legjobban teljesítő utazási iroda díját. A Finnair ismét a legpontosabb légitársaságnak választatott. Az El Al szinte duplázva utasai számát legjobban fejlődő full service-ként vitte el a pálmát. A kihasználtság bővülésében a Brussels Airlines nyert; éjszakázó járata tavalyi menetrendbe állításával utasai számát 36, töltöttségét 15%-kal növelte. Fapadosok közt az utasokhoz való hozzáállásában ígéretesen fejlődő Ryanair kihasználtsága nőtt legjobban.  Kemény versenybe szállt be az Isztambulba járatot nyitó Pegasus Airlines. Állta a sarat; elismerték mint legjobban teljesítő új légitársaságot. A Turkish Airlines a legjobb marketing tevékenységével végezte a dobogó tetején. Végül, de nem utolsósorban a Wizz Air legjobban teljesítő légitársaságként ezúttal sem maradt le a listáról; növekedése két számjegyű.


Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről

Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről 

Az Emirates és a flydubai szolgáltatásai iránti erőteljes kereslet 36 százalékos utasszám-növekedést eredményezett egy év alatt.
Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában

Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában 

Megdöbbentő adatokat közölt az osztrák Wiener Zeitung friss beszámolója.
Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét

Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét 

A fejlesztéssel a cég az első olyan léginavigációs szolgáltató a világon, amely helyhez kötöttség nélkül tudja irányítani egy-egy repülőtér terminálforgalmát.
Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren

Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren 

A KLM a környezeti hatások csökkentése érdekében új módszereket vet be egyik hangárjának felújítása során.
Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói

Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói 

Újra megjelennek Magyarországon a Google járgányai.
A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain

A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain 

A Lufthansa gazdasági okokból leállítja a fedélzeti értékesítést hosszú távú járatain.
Emirates és Visit Hungary megállapodás

Emirates és Visit Hungary megállapodás 

Az Emirates légitársaság együttműködési megállapodást írt alá a Visit Hungaryvel a Magyarországra irányuló beutazó turizmus fellendítése érdekében.
A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát

A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát 

A légitársaság már közvetlenül tájékoztatta azon érintett utasait, akik a weboldalon, illetve applikáción keresztül intézték foglalásukat.
Járattörlések a belgiumi repülőtéren

Járattörlések a belgiumi repülőtéren 

A közlekedési vállalatok szakszervezeteinek sztrájkja miatt közlekedési fennakadások és járattörlések várhatók április 29-én.
Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen

Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen 

A Ryanair már januárban azt javasolta, hogy az EU vezessen be alkoholkorlátozást a repülőtereken – közölte a CNN.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.