Utasrekord, díjeső

Igazi téli havazásban ismét tetőfokára hágott a díjkiosztó hangulat a Ferihegy 1-es termináljában. A 2014-ben minden eddigi utascsúcsát megdöntő légikikötő a díjazottak számában is igazodott a csúcsévhez.

Természetesen nem osztottak ki 9 155 961 díjat, de számos olyan szolgáltató is zsebelhetett be elismerést, mely eddig nem szerepelt a díjkiosztó gála pódiumán, bár jelentősen hozzájárult a reptér teljesítményéhez. Vagy az elégedettségi mutatók 2010 óta tartó folyamatos növekedéséhez. És még csupa pozitív változásról számolt be felváltva Kam Jandu kereskedelmi és Jost Lammers, vezérigazgató. Ezekről már tájékoztattuk olvasóinkat, de amellett - lássuk be - nem lehet szó nélkül elmenni, hogy eredetileg a 2012-es évet tervezte a BUD nagyjából a fenti utasszámmal, ami végül 8,5 millióra jött ki a Malév megnyekkenése miatt. Innen szép töretlenül növekedni úgy, hogy idén a 2014-re még 400 ezer utast rászámolnának.

Addig is nézzük ki mivel járult hozzá 2014-hez! A földön kezdve a legjobban fejlődő üzlet díját a Relay hozta el a 2B-n. Kisméretű üzletek közt a legnagyobb növekedést a Playersroom, míg nagy alapterületűek közül a Hugo Boss/Ralph Lauren divatcikk üzlet produkálta. A legjobban fejlődő kereskedelmi szolgáltató az Interchange 2B érkezési szintjén lévő „airside” pénzváltó lett. Étel-ital kategóriában legjobban fejlődőként a SkyCourt Mini Food Court lett díjazott. Nincs színvonalas kiszolgálás színvonalas eladók nélkül; idén őket is, a Guess & Calvin Klein, Swarowski és Memories of Hungary egy-egy munkatársát díjazták.

A tavaly a kisgépes terminál belsőjét gatyába rázó és új Platinum várójával a 2-es terminál lounge kínálatát felfrissítő Celebi futott be elsőként legjobb lounge kategóriában. A 27%-kal több utast kiszolgáló Malév Ground Handling a legjobb földi kiszolgáló lett. A Lufthansa Technik a karbantartók versenyét nyerte.

Legtöbb árut tavaly (is) a Cargolux reptette. A legjobban teljesítő új cargo légitársaság a ringbe idén beszállt azeri Silkway West Airlines. Legjobb szállítmányozó a DHL Express. A Weco Online Kft. kapta a legjobban teljesítő utazási iroda díját. A Finnair ismét a legpontosabb légitársaságnak választatott. Az El Al szinte duplázva utasai számát legjobban fejlődő full service-ként vitte el a pálmát. A kihasználtság bővülésében a Brussels Airlines nyert; éjszakázó járata tavalyi menetrendbe állításával utasai számát 36, töltöttségét 15%-kal növelte. Fapadosok közt az utasokhoz való hozzáállásában ígéretesen fejlődő Ryanair kihasználtsága nőtt legjobban.  Kemény versenybe szállt be az Isztambulba járatot nyitó Pegasus Airlines. Állta a sarat; elismerték mint legjobban teljesítő új légitársaságot. A Turkish Airlines a legjobb marketing tevékenységével végezte a dobogó tetején. Végül, de nem utolsósorban a Wizz Air legjobban teljesítő légitársaságként ezúttal sem maradt le a listáról; növekedése két számjegyű.


Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.