A német beutazó turizmus meghaladja az európai versenytársakét

Németország mint úticél közkedveltsége az európai versenyben a nehéz keretfeltételek ellenére továbbra is átlagon felüli növekedést mutat. Ezt alátámasztja a World Travel Monitor adatainak köztes kiértékelése januártól augusztusig az IPK International piackutató intézet által a Német Turisztikai Hivatal (DZT) megbízásában. Ez alapján az Európából Németországba utazók száma négy százalékkal nőtt, bár az európaiak külföldi utazásainak száma összesen ebben az időszakban csupán 2,5 százalékos növekedést mutat. A németországi beutazó turizmus számára Európa messze a legfontosabb küldőpiac. A tengeren túli piacok közül három százalékos plusszal Észak-Amerika mutat kiemelkedő fejlődést.

A versenytársakkal való közvetlen összehasonlításban Németország mind az európai, mind pedig a nemzetközi beutazás terén magasabb növekedési rátát ért el mint Franciaország, Olaszország, Spanyolország vagy az Egyesült Királyság. Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke így nyilatkozott a témában: „Sikerült tovább kiépítenünk az úticél Németország erős pozícióját egy különösen kihívó versenyben. Mint üdülési desztináció továbbra is fejlődésben vagyunk, mint üzleti úticél megerősítettük vezető pozíciónkat.”

Az európai üdülők hozzájárulnak a növekedéshez

Az üdülési célú utazások része plusz hat százalékkal a legdinamikusabb piaci szegmens. Itt a hosszabb üdülések (plusz hét százalék) erősebb fejlődést mutatnak, mint a rövid utak (plusz öt százalék). Németország az európaiak messze legfontosabb üzleti úti célja. Ezen a téren a növekedési ráta két százalékkal dupla olyan magas, mint az összeurópai piacé. Miközben a hagyományos üzleti utak szegmense tovább csökken (mínusz két százalék), addig Németország a vásári és MICE-turizmus szegmensében jelentős, négy százalékos növekedést könyvelhetett el.

A klímakímélő közlekedési eszközöké a jövő

A World Travel Monitor számai évek óta először szignifikáns eltérést mutatnak az európaiak németországi utazásainál a közlekedési eszközök felosztása tekintetében. A személygépkocsis utak – hagyományosan mintegy az utazások fele – száma öt százalékkal nőtt, míg a repülőgépes utak száma egy százalékkal. A közlekedési eszközök nyertesei a vonat (plusz tíz százalék) és a busz (plusz nyolc százalék).

„Az úti cél Németország a desztinációk egyre erősödő versenyében is megállja a helyét – magyarázza Petra Hedorfer. – Az IPK legfrissebb trendelőrejelzése ellenére sem szabad viszont elfelejtenünk, hogy az eurozóna gyengülő gazdasági növekedése, a klímavédelem, a kereskedelmi konfliktusok és a Brexit-tematika miatt nagy kihívások várnak ránk a jövőben. A világturizmus fontos küldőrégióinak gazdasági és politikai rizikói könnyen legyengíthetik a globális utazási folyamot.”

A magyar piac töretlenül és nagy léptekkel bővül

A nyári szezon lezárultával, a 2019-es évben a Magyarországról Németországba irányuló forgalom impozáns számokkal büszkélkedhet. Az első kilenc hónap vendégéjszaka számai, az átlagot messze meghaladóan 9,2 %-kal szárnyalták túl a tavalyi év hasonló időszakát. Ez alapján 584.618 vendégéjszakát töltöttek honfitársaink Németországban.

Forrás: Turizmus Online


Friss kutatás:  az utazók közel fele nem köt utasbiztosítást

Friss kutatás: az utazók közel fele nem köt utasbiztosítást 

Pedig a nyaralások során bekövetkező balesetek és betegségek akár milliós költségeket is okozhatnak.
Új trend az európai utazók körében

Új trend az európai utazók körében 

Nyaralás a Balti-tenger lengyel partján.
Elég volt! Mostantól korlátozzák a szelfik készítését az Uffiziben

Elég volt! Mostantól korlátozzák a szelfik készítését az Uffiziben 

Újabb eset borzolja a kedélyeket Olaszországban a múzeumokban viselkedni nem tudó turisták miatt.
Perzselő forróság idején indulás a hűvösebb nyárba

Perzselő forróság idején indulás a hűvösebb nyárba 

Egyre népszerűbb a coolcationing.
Csődöt jelentett a szlovák utazási iroda – ezer utas rekedt külföldön

Csődöt jelentett a szlovák utazási iroda – ezer utas rekedt külföldön  

A Happy Travel több mint 17 éve volt jelen a szlovák utaztató piacon.
Ötcsillagos hely, ahová elmenekülhet a kánikula elől

Ötcsillagos hely, ahová elmenekülhet a kánikula elől 

Ha eddig azt hittük, hogy a régió és az itteni élmények nem tudnak már semmi újat nyújtani, akkor ideje újratervezni.
A hőség miatt nem látogatható az Eiffel-torony

A hőség miatt nem látogatható az Eiffel-torony  

A perzselő hőség szinte egész Franciaországot sújtja, a Météo France mérései szerint hétfőn sok helyen mintegy 38 Celsius-fok feletti értékeket regisztráltak.
Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon?

Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon? 

Az egyik biztosításközvetítő adatai szerint adatai a szerződések száma 9 százalékkal, az átlagdíj pedig 6 százalékkal emelkedett.
Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt

Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt 

Európa perzselő nyara – hol érzik a hőséget a legnagyobb mértékben a turisták?
Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében

Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében 

Az Amazon-alapító luxusesküvője nemcsak látványosság volt, hanem komoly bevételi forrás is, amelyet tüntetések és kritikus hangok kísértek.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.