Végül az Intercontinental veszi meg a Starwoodot?

A Starwood Hotels and Resorts jövője még mindig bizonytalan, miközben a lehetséges felvásárlók jönnek-mennek.

Miután eladósorba került a Starwood Hotels and Resorts, Wouter Geerts turisztikai elemző az Euromonitor blogjában boncolgatta az esélyeket a leendő vevők tekintetében. Korábban még a Wyndham Worldwide nevű, számos szállodával rendelkező óriáscéget tartotta a Starwood potenciális felvásárlójának, de végül arra a következtetésre jutott, hogy egyik vállalat sem járna jól a földrajzi lefedettségüket tekintve. Legújabb bejegyzésében már azt állítja, az Intercontinental lehet a nagy esélyes, aki megszerezheti a Starwood Hotels-t.

Az utóbbi időszak néhány új fejlesztése valóban okot adhat az Intercontinental és a Starwood Hotels and Resorts összeolvadására. Az Intercontinental nemrég eladta hongkongi zászlóshajóját egy konzorciumnak 604 millió fontért, a pletykák szerint azért, hogy meglegyen a megfelelő összeg az egyesüléshez. Wouter Geerts legfrissebb bejegyzésében azt fejtegeti, hogy miben különbözik ez a forgatókönyv a Wyndham-ügytől, és újra kiemeli, hogy a nemzetközi szállodaláncok jobban teszik, ha figyelembe veszik a helyi szereplőkkel való együttműködést is.



Az Intercontinental széleskörű, alacsonyabb árfekvésű szegmense magában foglalja többek között az előkelő Crowne Plazát, ami kifejezetten az üzleti utazókkal és a hivatásturizmussal foglalkozik, a butik kategóriájú Hotel Indigót, a Staybridge-t, a középkategóriás Holiday Inn-t, és a korlátozott szolgáltatásokkal működő Holiday Inn Express-t. Az utóbbi időben a Kimpton Hotels-t is hozzáadták ehhez a listához a „soft branded” butikhotelekkel együtt, ami egy igen jó döntésnek bizonyult, különösen most, amikor a vendégek az egyediséget és egyéniséget keresik a szállodákban. Ez a portfólió azt mutatja, hogy az Intercontinental jó helyzetben van ahhoz, hogy megfeleljen a széleskörű turisztikai igényeknek.

Összehasonlítva a cégek földrajzi lefedettségét, azt lehet látni, hogy mind a kettő erősen az észak-amerikai piacra koncentrál, amire a lehetséges egyesülés akadályaként lehetne tekinteni. Egyik sem túl elterjedt a nyugat-európai piacon, és nincsen arra kapacitásuk, hogy részesüljenek a Latin Amerikában és Ázsiában történő növekvő keresletből.

Kimaradnak a feltörekvő piacok növekedéséből

Ha a két cég egyesülne, a közös cégnek még úgy is alacsony maradna a részesedése a nyugat- és kelet-európai, az ázsiai és a latin-amerikai piacon (4% körüli részesedése lenne ezekben a térségekben). Ezzel ellentétben a cégnek erős pozíciója lenne Észak-Amerika egyes régióiban (15%), Ausztráliában (13%), A Közel-Keleten és Afrikában (11%).

A szállodák eladási értékének legerősebb növekedése az ázsiai és csendes-óceáni térségben (5%), valamint Latin-Amerikában (7%) várható, és mivel Ázsia és a csendes-óceáni térség a legnagyobb hotelpiacnak számít a világon, a nemzetközi szállodaláncoknak arra kell fókuszálni, hogy ezeken a területeken terjeszkedjenek. A Starwood és az Intercontinental összeolvadása jóval versenyképesebbé tenné őket, de még így is nagyon sok dolgot kellene tenniük annak érdekében, hogy kihasználják a feltörekvő piacokban rejlő lehetőségeket.

A szállodaipart világszinten az amerikai cégek uralják, például a Marriott, a Hilton és a Wyndham, és ezek azok a vállalatok, amelyeknek van kapacitásuk arra, hogy felvásároljanak egy olyan méretű céget, mint a Starwood. Azonban ezeknek a cégeknek hasonló a földrajzi lefedettségük, mint a Starwoodnak. Hogy kihasználják a feltörekvő piacok előnyeit Ázsiában és Latin-Amerikában, jobban teszik, ha kivárnak, és figyelembe veszik a helyi szereplőkkel való együttműködés lehetőségét is.

Forrás: Euromonitor


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?