SZÉP július

Júliusi SZÉP Kártya adatok: újabb 10 milliárd forint a turizmus és a vendéglátás ágazat javára - tudatta a Vendég & íhotel Online-nal a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM)

A turizmus idei évre jellemző növekedési tendenciája a nyári hónapokban is folytatódik. A KSH által közölt első félévi vendégforgalmi adatok szerint 2013. január-június között a kereskedelmi szálláshelyet igénybe vevő vendégek száma (3,7 millió fő) majdnem 6%-kal, az általuk eltöltött vendégéjszakák száma (9,1 millió éjszaka) közel 5%-kal nőtt az előző év azonos időszakához viszonyítva.

A beutazó turizmus továbbra is markánsan emelkedik: a külföldi vendégek számában (1,9 millió fő) 8,7%-os, az általuk eltöltött vendégéjszakák számában (5 millió éjszaka) pedig 7,8%-os növekedést regisztráltak a szálláshelyek.

2013 első félévében a belföldi vendégek száma (1,8 millió fő) kicsivel több, mint 3%-kal, a vendégéjszakák száma (4,1 millió éjszaka) pedig 1,6%-kal nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest. A kereskedelmi szálláshelyek bruttó szállásdíjbevételei 70 milliárd forintot (+9,1%) tettek ki a vizsgált időszakban. A külföldi vendégektől származó szállásdíjbevétel 10,4%-kal, a belföldiektől származó szállásdíjbevétel 6,6%-kal nőtt.

A belföldi turizmus jó eredményeiben kulcsszereppel bír a SZÉP Kártya: júniusban 6,4 milliárd forintot, júliusban pedig közel 10 milliárd forintot költöttek el a kártyabirtokosok turisztikai és vendéglátóipari vállalakozásoknál. A három kártyakibocsátó vállalat már közel 50 ezer elfogadóhelyi szerződést kötött. Ez a több tízezer, döntően hazai, 80%-ban vidéki kkv a SZÉP Kártya bevezetése óta már közel 83 milliárd forint bevételhez jutott a kártya révén. A SZÉP Kártya bevételek hozzávetőleg 65%-a (54 milliárd forint) a vidéki elfogadóhelyeknél, míg 35%-a (29 Mrd Ft) a budapesti elfogadóhelyeknél keletkezett.

A KSH adatai alapján a kereskedelmi szálláshelyek idén júniusban realizált SZÉP Kártya bevétele 40%-kal haladta meg az Üdülési Csekk és a SZÉP Kártya tavaly júniusi együttes forgalmát. Jelenleg a szálláshelyek belföldi szállásdíj bevételeinek mintegy ötöde köszönhető a SZÉP Kártyának.

Július végére mintegy 22 ezer munkáltató 860 ezer dolgozója rendelkezett SZÉP Kártyával. 2013 első hét hónapjában a kártyákra 46 milliárd forintot töltöttek fel, a költés pedig 38,5 milliárd forintot tett ki.

Továbbra is a vendéglátás zseb a legnépszerűbb, a feltöltések 63%-a erre érkezett. A szálláshely zsebre az összes feltöltés 22%-a, a szabadidő zsebre pedig a 14%-a jutott. A belföldi turizmus élénkítése érdekében a kormányzat nemrég úgy módosította a SZÉP Kártya szabályozását, hogy már nem csak szálláshely-szolgáltatásért, de gyógyfürdő- és strandbelépőért is lehet mindhárom zsebről fizetni. Az OTP Pénztárszolgáltató Zrt. – az egyik SZÉP Kártya kibocsátó vállalat – adatai alapján a zsebek közötti átjárhatósággal nagyon sokan élnek, hiszen a vendéglátás zseb költéseinek negyede, a szabadidő zseb költéseinek pedig a harmada szálláshelyeken történik. Összességében a munkavállalók a SZÉP Kártyáikon lévő összeg 40%-át szálláshelyeken költik el.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.