A kommunikációs stratégiák komfortzónáján túl

A MagyarországON Pihenés kategóriájának digitális nyertese, a Spirit Hotel Thermal Spa*****superior. Cikkükben a siker kulcsát osztják meg önökkel.

Ahogy mára már elmosódtak a határok a marketing, a pr vagy akár az informatikai alapú kommunikációs ügynökségek tevékenységei között, úgy mosódtak el, és váltak ódivatúvá az egyszerű, hagyományos kampányeszközök használatára épülő stratégiák is. Túlhaladta a világ azokat a pr ügynökségeket, akik fizetett közvélemény-kutatásokkal, sajtóközleményekkel és fogyasztásra ösztönző pr cikkekkel szeretnének hatással lenni az emberek gondolkozására, termékválasztására, vagy éppen márkahűségére. Ahogy nem elegendő mélységűek a csupán láthatóságra és elérésre épülő kreatív és online marketing eszközök, és egy márka termékelőnyeiről szóló Facebook oldal sem. Ennél okosabb, szofisztikáltabb, és őszintébb megoldásokra van szükség.

A digitális információfogyasztás-alapú világban a fogyasztók, a célcsoportok vagy akár mi is tudjuk azt, hogy amit látunk a telefonunk képernyőjén, olvasunk a számítógépünkön vagy látunk a híradóban este, az a valóságnak csak egy bizonyos látószöge, és nem a valóság teljessége. A minden eddiginél hihetőbb virtuális valóság, fake news-ok, és automatikusan photoshoppolt szelfik tömegében felnövekvőben van az a generáció, akinek az internet irracionális, sajátos kultúrája már legalább annyira hétköznapi, mint az ezzel párhuzamosan futó valódi élet.

Sokan gondolhatják, hogy a Spirit Hotel Thermal Spa*****superior számára nem lehetett nehéz kitalálni az év kommunikációs megoldását, hiszen egy erős, látható, jól működő márkáról, Magyarország vezető vidéki wellness szállodájáról beszélünk. A stratégia alapja azonban nem a szállodai kommunikációs iparból érkezett. Láthatóvá vált, hogy azon a szállodaipari kommunikációs terepen nem érdemes kampányt indítani, ahol az optimalizált hirdetések cunamija, az alacsony árak és a kihagyhatatlannak jellemzett akciók versenyeznek egymással.

Az év kommunikációs megoldása túl van a hagyományos szállodaipari kommunikáció komfortzónáján, és olyan eszközöket integrál a célcsoportok figyelmének felkeltésére, amelynek alapja a saját felületeken történő történetmesélés, a minőségi tartalomgyártás, ahol nem a pr és marketing üzenetektől várja senki az eredményeket. A tartalom önmagában az érték, nem a közvetlen eladást szolgálja, ezzel pedig képes bizalmat ébreszteni a leendő vendégben, akinek egyébként is van már egy erős képe a hotellel kapcsolatban.

{video|id=4050}

Természetesen minden márka, minden szolgáltatás, és minden eladásra váró termék pozíciója más. Az azonban biztos, hogy az ezredfordulóval a társadalmi nyilvánosság elérésének képessége legalább akkora változáson ment keresztül, mint a kommunikációs csatornák fejlődése, amelyek működtetik azokat. Napjainkban az információs eszközök technológiai formátuma határozza meg a kommunikáció szabályait, a műfajt, terjedelmet és a gyorsaságát. A klasszikus sajtóorgánumok mellett mintegy második nyilvánosságként jött létre a közösségi média világa, amely megjelenésével

új felületet nyitott az embereket érdeklő témák bemutatására. Ez a virtuális kultúra vált minden eddigi sajtó és kommunikációs eszköz referencia pontjává. Minden kommunikációs kampány a social média erejét és tömegelérését szeretné felhasználni, implementálni saját működésébe.

Ebben a környezetben kell olyan stratégiát felépíteni, ami illik a márkához, de nem követi, és jól megkülönböztethető a virtuális kultúra irracionalitásaitól. Egy ilyen stratégia felépítéséhez és később a működtetéséhez is kell egy külső szemlélő, aki képes tágabb értelemben szemlélni a márka, termék, szolgáltatás helyét a kommunikációs térben. Ehhez pedig kell egy okos ügynökség.

(x)


Zenei élmények országhatáron innen és túl

Zenei élmények országhatáron innen és túl 

A Határtalan nyár rendezvénysorozat továbbra is sokszínű kulturális élményeket kínál mindenki számára.
Több ezren vettek részt a hétvégi sáros futáson

Több ezren vettek részt a hétvégi sáros futáson 

A nyáregyházi motocross pálya ezen a napon igazi kalandparkká változott.
Itt a friss globális hőtérkép

Itt a friss globális hőtérkép 

Bolygónk rendületlenül melegszik, kivétel volt a hazai hideg május.
Szent Iván éjszakáján chill a város felett

Szent Iván éjszakáján chill a város felett 

Az év legrövidebb éjszakájához kötődő alkalom világszerte a fény és a nyár ünnepe.
Öbölátúszás Tihany-Balatonfüred között: 1521 résztvevővel

Öbölátúszás Tihany-Balatonfüred között: 1521 résztvevővel 

Június 14-én 1521-en vágtak neki, hogy átszeljék a Balaton egyik legikonikusabb öblét Tihany és Balatonfüred között.
Múzeumok Éjszakája – ízelítő a székesfehérvári programokból

Múzeumok Éjszakája – ízelítő a székesfehérvári programokból 

Régész színház kulisszái, Csodapatika, kódfejtős nyomozás, retro buszozás.
Gyógyvizek birodalma:  célcsoportok és gyógyturizmus – tudósítás a konferenciáról 2. rész

Gyógyvizek birodalma: célcsoportok és gyógyturizmus – tudósítás a konferenciáról 2. rész 

A beszélgetés célja volt annak bemutatása, hogy a fürdőgyógyászat nemcsak hagyomány, hanem komoly tudományos potenciállal rendelkező, jövőformáló ágazat is.
Nyár a szolnoki RepTárban

Nyár a szolnoki RepTárban 

A gyerekek örömére egész nyáron nyitva a tematikus repülős játszótér, ahol játékos formában ismerkedhetnek a repülés világával.
Miért távozott a Hagymatikum vezetője?

Miért távozott a Hagymatikum vezetője? 

A távozás hátterében az elmúlt másfél-két év intenzív munkaterhelése áll.
Egész nyáron ingyenes tárlat a Brody House-ban

Egész nyáron ingyenes tárlat a Brody House-ban 

„Ha már itt vagyunk – Kristóffal” címen nyílik kiállítás.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.