A kommunikációs stratégiák komfortzónáján túl

A MagyarországON Pihenés kategóriájának digitális nyertese, a Spirit Hotel Thermal Spa*****superior. Cikkükben a siker kulcsát osztják meg önökkel.

Ahogy mára már elmosódtak a határok a marketing, a pr vagy akár az informatikai alapú kommunikációs ügynökségek tevékenységei között, úgy mosódtak el, és váltak ódivatúvá az egyszerű, hagyományos kampányeszközök használatára épülő stratégiák is. Túlhaladta a világ azokat a pr ügynökségeket, akik fizetett közvélemény-kutatásokkal, sajtóközleményekkel és fogyasztásra ösztönző pr cikkekkel szeretnének hatással lenni az emberek gondolkozására, termékválasztására, vagy éppen márkahűségére. Ahogy nem elegendő mélységűek a csupán láthatóságra és elérésre épülő kreatív és online marketing eszközök, és egy márka termékelőnyeiről szóló Facebook oldal sem. Ennél okosabb, szofisztikáltabb, és őszintébb megoldásokra van szükség.

A digitális információfogyasztás-alapú világban a fogyasztók, a célcsoportok vagy akár mi is tudjuk azt, hogy amit látunk a telefonunk képernyőjén, olvasunk a számítógépünkön vagy látunk a híradóban este, az a valóságnak csak egy bizonyos látószöge, és nem a valóság teljessége. A minden eddiginél hihetőbb virtuális valóság, fake news-ok, és automatikusan photoshoppolt szelfik tömegében felnövekvőben van az a generáció, akinek az internet irracionális, sajátos kultúrája már legalább annyira hétköznapi, mint az ezzel párhuzamosan futó valódi élet.

Sokan gondolhatják, hogy a Spirit Hotel Thermal Spa*****superior számára nem lehetett nehéz kitalálni az év kommunikációs megoldását, hiszen egy erős, látható, jól működő márkáról, Magyarország vezető vidéki wellness szállodájáról beszélünk. A stratégia alapja azonban nem a szállodai kommunikációs iparból érkezett. Láthatóvá vált, hogy azon a szállodaipari kommunikációs terepen nem érdemes kampányt indítani, ahol az optimalizált hirdetések cunamija, az alacsony árak és a kihagyhatatlannak jellemzett akciók versenyeznek egymással.

Az év kommunikációs megoldása túl van a hagyományos szállodaipari kommunikáció komfortzónáján, és olyan eszközöket integrál a célcsoportok figyelmének felkeltésére, amelynek alapja a saját felületeken történő történetmesélés, a minőségi tartalomgyártás, ahol nem a pr és marketing üzenetektől várja senki az eredményeket. A tartalom önmagában az érték, nem a közvetlen eladást szolgálja, ezzel pedig képes bizalmat ébreszteni a leendő vendégben, akinek egyébként is van már egy erős képe a hotellel kapcsolatban.

{video|id=4050}

Természetesen minden márka, minden szolgáltatás, és minden eladásra váró termék pozíciója más. Az azonban biztos, hogy az ezredfordulóval a társadalmi nyilvánosság elérésének képessége legalább akkora változáson ment keresztül, mint a kommunikációs csatornák fejlődése, amelyek működtetik azokat. Napjainkban az információs eszközök technológiai formátuma határozza meg a kommunikáció szabályait, a műfajt, terjedelmet és a gyorsaságát. A klasszikus sajtóorgánumok mellett mintegy második nyilvánosságként jött létre a közösségi média világa, amely megjelenésével

új felületet nyitott az embereket érdeklő témák bemutatására. Ez a virtuális kultúra vált minden eddigi sajtó és kommunikációs eszköz referencia pontjává. Minden kommunikációs kampány a social média erejét és tömegelérését szeretné felhasználni, implementálni saját működésébe.

Ebben a környezetben kell olyan stratégiát felépíteni, ami illik a márkához, de nem követi, és jól megkülönböztethető a virtuális kultúra irracionalitásaitól. Egy ilyen stratégia felépítéséhez és később a működtetéséhez is kell egy külső szemlélő, aki képes tágabb értelemben szemlélni a márka, termék, szolgáltatás helyét a kommunikációs térben. Ehhez pedig kell egy okos ügynökség.

(x)


Hamarosan startol a 40. Vivicittá

Hamarosan startol a 40. Vivicittá 

Április 12-én startol Budapesten a tavasz legnépszerűbb szabadidősport-eseménye, a negyvenedik, jubileumi Telekom Vivicittá.
 Turizmusmarketing konferencia Pécsett

Turizmusmarketing konferencia Pécsett 

2025. április 11-én rendezik Pécsett a hazai turizmus- szakmai konferenciák zászlóshajójává vált évenkénti turizmusmarketing konferenciát.
MSZÉSZ régiós ülések: fenntarthatósági gyakorlatok, osztrák piac jelentősége

MSZÉSZ régiós ülések: fenntarthatósági gyakorlatok, osztrák piac jelentősége 

A március 27-28-i régiós üléseken több mint 150 szállodaipari szakember vett részt.
Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány

Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány 

A helyzet azért is aggasztó, mert a két telep a magyar-szlovák határ közelében van.
A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre

A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre 

A fizetés mértéke és a juttatási csomag a legfőbb vonzerő.
Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine

Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine  

Április 8-án Budapest legújabb attrakciója egy egyedülálló időutazásra hív.
Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben

Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben 

Egyéves születésnapját igencsak különleges módon ünnepli a veszprémi Várbörtön Látogatóközpont.
Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál

Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál 

Csaknem harminc rendezvényt kínál a Békéscsabai Tavaszi Fesztivál.
Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben 

A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.
Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum 

Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.