hirdetés
hirdetés

Közös reklám a váraknak és kastélyoknak

Cél a kölcsönös marketingtámogatás, a kastélyok, várak minősítési rendszerének közös kidolgozása, továbbá, hogy minél több hazai és nemzetközi turista ismerje meg és keresse majd fel Magyarország legszebb épített örökségi helyszíneit.

hirdetés

A turizmus visszaépítésében kiemelt szerepe lesz a két szervezet együttműködésének, hiszen a jövőben még inkább felértékelődnek a szabadtéri programok és az  olyan hazai attrakciók, mint a kastélyok, várak, kastélykertek és -parkok, amelyek lehetőséget biztosítanak a családoknak a feltöltődésre. A Magyar  Turisztikai  Ügynökség  nagy  hangsúlyt  fektet  a  hazai  örökségvédelmi  helyszínek bemutatására, a NÖFpedig vezető szerepet tölt be a létesítmények állapotának megőrzésében, fejlesztésében és üzemeltetésében. Koordinációjában valósulnak meg a Nemzeti Kastélyprogram és Nemzeti Várprogram fejlesztései is,melyek keretében országszerte 30 műemlék (18 kastély és 12 vár) újul meg.

A közös célok érdekében a két szervezet együttműködési megállapodást kötött, a dokumentumot március 17-én Glázer Tamás, a NÖF ügyvezető igazgatója és Könnyid László, az MTÜ vezérigazgató-helyettese látta el kézjegyével.

Az együttműködés kiterjed a belföldi és a környező országokbeli marketingkampányokra és kommunikációs aktivitásokra, melyek  során a NÖF kiemelt partnerként mutatja majd be a hozzá tartozó attrakciókat roadshow-kon, kiállításokon. Közös, a hazai kastélyokat és várakat bemutató kiadvány készült, amely hamarosan elérhető lesz a Tourinform irodákban és a NÖF kezelésében lévő intézményekben. A két szervezet együttműködik a kastélyok, várak turisztikai minősítési rendszerének  kidolgozásábanis, illetve a NÖF nagyközönségi  kommunikációját az eddigieknél is szorosabban segítik a Tourinform hálózat irodái. Ezen felül az MTÜ kezelésében lévő keszthelyi Festetics-kastély is megjelenik elfogadóhelyként a NÖF Kastélykártya-programjában.

Glázer Tamás, a NÖF ügyvezető igazgatója hangsúlyozza: „Történelmi örökségünket láthatóbbá kell tenni és be kell kapcsolni az ország turisztikai vérkeringésébe, a hazai várak és kastélyok pozícióját meg kell  erősíteni  a  Kárpát-medence  közösségi,  kulturális  és  turisztikai  életében.  A  láthatóság  és versenyképesség növelésében kiemelt szerepe van a tudásmegosztásnak, a kommunikációnak és a turisztikai marketing hatékony alkalmazásának itthon és a határokon túl is, amelyekalapjaia ma aláírtegyüttműködésnek.”

Az aláírás kapcsán Könnyid László, az MTÜ vezérigazgató-helyettese kiemeli: „Az utazási kedv egyértelműen érzékelhető a történelmi épületek és a hozzájuk tartozó parkok és kertek tekintetében. A kastélyok, várak, örökségvédelmi helyszínek népszerűségét jól mutatja, hogy 2020 júniusától  kezdve a  november  11-i  lezárásokig folyamatosan megdőltek az  egy  évvel korábbi látogatószámok annak  ellenére, hogy  az  épületekben  szigorú létszámkorlátvolt  érvényben. Augusztusban csaknem 50 százalékkal többen keresték fel a NÖF kezelésében lévő létesítményeket. A NÖF által tavaly nyáron bevezetett, kedvezményeket és exkluzív tartalmakat biztosító Kastélykártya szintén vonzó a látogatók számára.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai