A feketét választják a magyar autósok

Még mindig az eszpresszó a magyar autósok kedvence, de egyre inkább nyitnak más kávétípusok felé – derült ki az OMV Hungária idei adataiból. A töltőállomás-hálózat legújabb vizsgálatában az osztrák, német, román és szlovák sofőrök kávéfogyasztásával hasonlította össze a hazai szokásokat. Míg északi és keleti szomszédunkhoz hasonlóan a rövid feketét szeretjük, addig a nyugati országokhoz képest kevésbé rajongunk a tejes verziókért.

A magyarok leginkább az erősebb kávétípusokat kedvelik az OMV Hungária legfrissebb kimutatása alapján. A két évvel korábbi felmérés eredményéhez hasonlóan, továbbra is a presszókávé a befutó, a hazai utakon autózók közel fele (46%) ezt választja. Az elmúlt évekhez képest azonban csökkent az eszpresszó egyeduralma, és egyre nagyobb az érdeklődés más kávétípusok iránt. Tízből két vásárló a magyarországi töltőállomásokon a hosszúkávé, egy pedig a dupla eszpresszó mellett dönt. Az OMV Hungária hazai töltőállomásain csak idén várhatóan már több mint 3 millió csésze forró italt vásárolnak az autósok.
 
Az OMV egy nemzetközi felmérése rámutat arra, hogy míg Romániában és Szlovákiában a rövid fekete fogy a legjobban, az osztrákok és a németek a tejesebb kávétípusokat szeretik. Főleg a cappuccinót - mindkét országban az autósoknak több mint a fele ezt a típust választja. A preferencia azonban sok esetben nem fedi le a valóságot: Németországban például csak a fogyasztók 9 százaléka eszpresszó-párti, mégis több mint az esetek harmadában ezt a típust vásárolják.

A választék mellett a napszak is jelentősen befolyásolja a kávézási szokásokat. A vizsgált országokban jellemzően reggeli mellett, vagy délután isznak kávét; kivételt képez ez alól Románia, ahol egyértelműen csak a korai szakasz dominál. Az OMV magyarországi adatai is ezt mutatták: a fogyasztás negyven százaléka délelőtt 7 és 11 óra közötti intervallumban zajlik, a csúcsidő pedig reggel 8 és 9 óra között van.


Egyértelműen megfigyelhető minden vizsgált országban, hogy a vevők számára fontos a széleskörű, prémium választék. „Tapasztalataink szerint a töltőállomásokon egyre nagyobb az igény a kiváló minőségű szolgáltatásokra, így a kávézás területén is. A folyamatosan növekvő fogyasztás ellátása mellett azonban fontosnak érezzük a környezetbarát innovációk bevezetését is: épp ezért október elejétől az OMV sajátmárkás, FAIRTRADE minősítéssel ellátott kávéját újratölthető kerámiabögréből is kérhetik vendégeink, ezzel is csökkenthetve a papírhulladékból adódó terhelést” – említette az adatok kapcsán Balogh Tibor, az OMV Hungária ügyvezető igazgatója.

Az OMV, „Mi többet nyújtunk” márkaígéretével összhangban kiemelkedő minőségű termékeket kínál VIVA kávézóiban. A környezetbarát kerámiabögrék az ország mind a 115, VIVA kávézóval rendelkező OMV töltőállomásán megvásárolhatóak két méretben, és preferencia szerint bármelyik kávétípussal újratölthetőek. Az OMV saját fejlesztésű VIVA kávéblendjét a harmadik legnagyobb olasz kávépörkölő üzem, a családi vállalkozásként működő Gimoka szakértőinek segítségével fejlesztették ki és gyártják. Az OMV VIVA blend csapata az olasz kávépörkölő szakértőivel közösen dolgozta ki a különleges kávékeveréket, a minőségi ízélményt számos vakteszten a vásárlók és a töltőállomás-partnerek bevonásával.

Forrás: Élelmiszer Online


Séfváltás a Lidl Konyha élén

Séfváltás a Lidl Konyha élén 

Nem akárki érkezik a cégcsoport konyhájára: egy Michelin-díjat kapó ifjú séf váltja a korábbi, Michelin-csillagos konyhát irányító séfet.
Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia

Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia 

A Visegrádi Alap támogatásával létrejött nemzetközi eszmecserére öt országból érkeztek előadók és résztvevők.  
Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban

Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban 

Újabb büfékocsik, bővülő ételkínálat, nemzetközi ízek várják a látogatókat.. és persze pizza és hamburger minden mennyiségben.
Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye

Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye 

Reflektorfényben a magyar borok.
Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat

Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat 

Az MNGSZ 2023-ban alapította a Debrecen és Magyarország ikonikus séfjéről elnevezett Boros László-díjat., amelyet április 30-án adnak át az idei kitüntetettnek.
Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál

Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál 

Immár hatodik alkalommal kerül megrendezésre a már-már hagyománnyá avanzsált sétáló kóstoló. 
Mi lesz a borvidékekkel?

Mi lesz a borvidékekkel? 

Az éghajlatváltozás a világ borvidékeinek hetven százalékát alkalmatlanná teheti szőlőtermesztésre.
Vanília égbolt

Vanília égbolt 

Vanília minden mennyiségben - izgalmas más fűszerek, sosem gondolt párosítások kíséretében.
Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen

Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen 

Merész döntés volt a versenyre nevezni egy piacra került új termékkel - de bejött.
Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc

Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc  

Második éttermét nyitja a BURGER KING Zalában.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?