hirdetés
hirdetés

Hazánk legígéretesebb kulturális úti célját keresik

A MÚZSA csókja mellé anyagi támogatás is jár

Pályázaton keresi hazánk legígéretesebb kulturális úti célját a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ). A „Vidéki MÚZSA kerestetik – Műemlékek, Úti célok, Zseniális Attrakciók” pályázattal a verseny hazai lebonyolításáért felelős MTÜ Magyarország európai szinten is versenyképes desztinációinak értékeire és sokszínűségére kívánja felhívni a figyelmet. A győztes kétmillió forintot nyer, amelyet marketingre költhet.

hirdetés

„Vidéki MÚZSA kerestetik – Műemlékek, Úti célok, Zseniális Attrakciók” címmel indítja útjára a Magyar Turisztikai Ügynökség az Európai Bizottság Kiváló Európai Desztinációk (European Destinations of ExcelleNce – EDEN) elnevezésű pályázatát. Az idén 11. alkalommal meghirdetett verseny témája a kulturális turizmus. A győztes a „Magyarország legígéretesebb kulturális úti célja” cím elnyerése mellett hazai és nemzetközi promóciós lehetőségekhez jut.

A pályázattal a verseny hazai lebonyolításáért felelős Magyar Turisztikai Ügynökség Magyarország európai szinten is versenyképes desztinációinak értékeire és sokszínűségére kívánja felhívni a figyelmet annak érdekében, hogy ösztönözze a fenntartható turizmusfejlesztési modellek és jó gyakorlatok megosztását és egyben oldódjon a turizmus szezonalitása és területi koncentrációja is.

A „Magyarország legígéretesebb kulturális úti célja” címre jelentkező pályázónak már legalább két éve létező, helyi, kézzelfogható kulturális értékekre épülő speciális turisztikai kínálatot kell bemutatnia, amely lehet a kulturális-történelmi örökség vagy kortárs kultúra része, mint például a hagyományos történelmi vagy régészeti emlékművek, helyszínek, vagy ipari létesítmények, múzeumok, színházak, kortárs építészeti alkotások.

A pályázat benyújtási határideje 2017. június 30.

A pályázaton nyertes hazai térség részt vesz a 2018. évi Európai Turizmus Fórumon, ahol a többi európai díjazottal együtt veheti át a ,,Kiváló Európai Desztináció'' díjat. A nemzetközi piacokon történő promóciót a közös európai portálon való megjelenési lehetőség és az Európai Bizottság megbízásából a győztes desztinációkról készülő film segíti. A Magyar Turisztikai Ügynökség 2.000.000 Ft értékben járul hozzá az elismerő címet elnyerő hazai térség marketingeszközeinek fejlesztéséhez. A nyertes mellett a döntőbe kerülő további négy pályázó is számíthat az MTÜ támogatására, továbbá külön-külön félmillió forint marketingtámogatásra.

Az EDEN projektben 2006 óta vesz részt Magyarország, a korábbi években több hazai pályázó nyert már díjat. A pályázati kiírás középpontjában minden évben más téma áll: ilyen volt az ökoturizmus, az akadálymentesség vagy a helyi gasztronómia értékei – emelte ki Máté Kinga, az MTÜ igazgatója. Hazánkból elsőként az Őrség részesült az elismerésben, majd a Hortobágy, az Írottkő Natúrpark, a Tisza-tó, a Mecsek, Kaposvár és a Zselic, tavaly pedig a Mecseki Zöldút következett.

A programról és a korábbi nyertesekről részletes információ megtalálható az eden.itthon.hu oldalon.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Pályázzon és nyerjen!

Meghosszabbított jelentkezési határidő: szeptember 30.!
Legyen részese Magyarország nemzetközi szinten is elismert szálloda- és vendéglátóipari designversenyének, a Klasszis TopDesign 2022-nek, ahol egyedül az számít, mennyire szép, különleges és egyedi az a kisebb-nagyobb szálláshely, vendéglátóegység, irodai vendéglátóhely, borászat, pincészet vagy a Horeca-szegmenst megcélzó digitális platform, innováció vagy más beszállítói termék, amely az Ön tulajdonában van vagy Ön üzemelteti. További információ és a pályázat beadása
: ITT

hirdetés
hirdetés