A vizes VB szép számokat hozott a hazai szállodásoknak

A Magyarországon megrendezett 19. FINA Világbajnokság ideje alatt látványosan emelkedett a külföldi vendégek száma a versenyszámokban érintett városokban. Budapesten 30%-kal, Szegeden 38%-kal, Debrecenben 37%-kal, Sopronban pedig 150%-kal június első két hetéhez képest. A fővárosban az angol, a német és az amerikai vendégek voltak a legtöbben.

A június 17. és július 3. között zajló vizes világbajnokságnak Budapest mellett Debrecen, Sopron és Szeged adott otthont. A hazánkba érkező sportolók, csapattagok és látogatók jelentősen emelték az egyébként is folyamatosan növekvő vendégforgalmat mind Budapesten, mind a vidéki helyszíneken.

 

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai alapján összesen 578 ezer vendégéjszakát regisztráltak a szállásadók a versenyeknek otthont adó településeken. Budapesten 220 ezer vendég közel 500 ezer vendégéjszakát töltött el. A vendégek száma 30%-kal, a vendégéjszakák száma pedig 17%-kal volt több, mint június első két hetében. 80%-uk külföldi volt, legtöbben az Egyesült Királyságból, Németországból, az USA-ból, Izraelből, Lengyelországból, Romániából, Olaszországból és Franciaországból érkeztek.

Budapest és vidék is nyert vele

Budapesten a forgalom 60%-a szállodákhoz, 30%-a pedig magán- és egyéb szálláshelyekhez köthető. A fővárosban a szállodai szobák átlagára a VB ideje alatt 4 ezer forinttal volt magasabb, mint a megelőző két hétben.

A vidéki helyszíneken is érezhető volt a forgalomnövekedés. Debrecenben 11 ezren 25 ezer éjszakát töltöttek el a szálláshelyeken. Mindez 37%-os vendég és 25%-os vendégéjszakaszám növekedést jelent június első feléhez képest. A belföldi vendégek aránya 55%-os volt. Külföldiek leginkább Németországból, Romániából, Izraelből és az Egyesült Királyságból érkeztek.

Sopronban a világbajnokságot megelőző két héthez képest 2,5-szer annyi, összesen 23 ezer vendéget regisztráltak, a vendégéjszámában pedig 85%-os növekedést tapasztaltak. Itt 90%-ban belföldi látogató volt. Külföldről legtöbben Ausztriából, Szlovákiából, Németországból és Csehországból érkeztek a városba.

Szegeden a vizes VB ideje alatt 18 ezer vendég 30 ezer vendégéjszakát töltött el. Így 38%-kal több vendég, 20%-kal magasabb vendégéjszakaszám realizálódott június első feléhez képest. A város forgalmának 58%-át a belföldiek adták. A bajnokság ideje alatt nőtt a külföldi turisták aránya, sokan utaztak ide Németországból, Csehországból és Romániából.

Kellenek az ilyen tömegeket vonzó nagy sportesemények 

Az adatok azt igazolják, hogy a sportrendezvények jelentősen hozzájárulnak az adott helyszínek turisztikai forgalmához. Emellett fontos szerepük van abban is, hogy a milliókat elérő közvetítéseknek köszönhetően felkeltsék a potenciális utazók hazánk iránti érdeklődését, és a külföldiek számára eljuttassák az üzenetet, hogy Magyarország biztonságos úticél a turisták számára.

Az MTÜ külön imázsfilmmel készült a vizes VB-re, amelyben a vízilabdát és a hazai gyógyfürdőket népszerűsíti a forgalom élénkítése érdekében.  A rövidfilmben számos ikonikus, közkedvelt termálfürdő jelenik meg, mint a Széchenyi Fürdő, a Miskolctapolcai Barlangfürdő, a Hévízi Tófürdő, vagy a Makói Hagymatikum. 

Forrás: MTÜ / Turizmus Online


A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?