Hamarosan drágábban repülünk a Lufthansával - is

Január 25-étől emelkedik a Lufthansa-jegyek ára az üzemanyag drágulása nyomán kivetett pótdíj növelése miatt: Németországon és Európán belül egy irányba két euróval, a hosszútávú járatokon 10 euróval lesz drágább a jegy - számolt be a német Bild című lap.

Ez azt jelenti, hogy a korábbi emelésekkel együtt csak a pótdíj miatt 26 euróval kell többet fizetni egy útra Európán belül, és 92-107 euró a pluszköltség a tengeren túli járatokon.

Az utóbbi időben jelentősen megdrágult üzemanyag teszi ki a légitársaságok költségeinek legnagyobb részét, a Lufthansánál például évi nyolc millió tonna kerozint használnak el, ami a Financial Times Deutschland számításai szerint Írország egész évi felhasználásának felel meg.

Az üzemanyagok árának emelkedése miatt hamarosan más légitársaságoknál is drágulhatnak a jegyek, mert egyre többen emelik az üzemanyagfelárat.

A British Airways az elsők között jelentette be december közepén, hogy utanként 10 fonttal emeli hosszú távú járatain az üzemanyag pótdíjat. Ezzel az emeléssel már 63-108 font közötti összeget tesz ki a felár az út hosszától függően. (Egy font hozzávetőleg 320 forint.)

Változik a helyzet Ázsiában is: emelésről döntött egyebek mellett a Singapore Airlines, a hongkongi Cathay Pacific és a japán Nippon Airlines.

Az ausztrál Qantas is jelezte, hogy emelheti árait és a pótdíjat, figyelve, hogy mit tesznek fő versenytársai. Egyelőre a vezető légi cégek többsége még óvatos, figyelik a piaci fejleményeket. Elemzők szerint azonban az olcsó jegyek időszakának valószínűleg vége.

A diszkont légitársaságok egyelőre nem jelentettek be emelést, az easyJet azonban éppen csütörtökön jelezte, hogy megduplázódhat a vesztesége egyebek mellett az üzemanyagárak emelkedése miatt. 

Elemzők emlékeztetnek arra, hogy legfőképpen az üzemanyagköltség tükröződik a jegyárakban: a Nemzetközi Légiforgalmi Szövetség, az IATA adatai szerint a kerozin most nagyjából 20 százalékkal drágább, mint egy évvel ezelőtt, ezért szinte elkerülhetetlen a jegyárak emelkedése. (MTI)


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.