Imázselemzés és társasjáték a turizmus fejlesztésének jegyében

A Nemzetgazdasági Tervezési Hivatal kiadta NTH Tudásmegosztás – Turizmus+ című kitekintőjének második számát.

A Nemzetgazdasági Tervezési Hivatal 2013-ban indította el NTH Tudásmegosztás – Turizmus+ címmel a szakmai jó gyakorlatokat és K+F+I témákat összegyűjtő online kitekintőjét. Elkészült az idei második szám is, mely innen letölthető.

A kitekintőben szó esik a a Jedlik-tervről, ami a szellemi tulajdon védelme területén Magyarország első átfogó szakpolitikai stratégiája. A szellemitulajdon-védelem legfontosabb intézményeiről, azok jelenlegi állapotáról, valamint a hazai és nemzetközi trendekről készült részletes helyzetelemzésre épül.

Innováció és imázselemzés

A dokumentumban a világ egyes országainak innovációs kapacitását is megemlítik, amiből kiderül, hogy idén ismét Svájc és Svédország számít a leginnovatívabb országnak, míg Szingapúr harmadik helyét ezúttal Nagy-Britannia vette át.

Turisztikai szempontból szintén fontosnak számít a kitekintő turisztikai imázselemzés című pontja, amelyben az imázsháromszög modellt emelik ki, mint az imázselemzés hármas vizsgálati dimenzióját. Ennek tárgya egy desztináció esetében a helyi lakosság turisztikai önképe, a turisták tudatában a térségről alkotott kép, valamint a turizmus fejlesztéséért és marketingjéért felelős aktorok által kommunikált kép.

A dokumentumban helyet kap még a zöldutas vidékfejlesztés és ökoturizmus kérdése, illetve az egyéb környezettudatos kezdeményezések, amelyben felsorolják Magyarország valamennyi zöldútját.

Rendhagyó társasjátékok a turizmusért

A kitekintő a kulturális intézmények által használható, a Chicago History Musem által már alkalmazott crowdsourcing módszert is elemzi, illetve a társasjáték, mint turisztikai innováció szerepére is felhívja a figyelmet, amelyek olykor valóságos helyszíneken zajlanak. A társasjáték célja, hogy játékos formában ismerjék meg Magyarország lehető legtöbb turisztikai attrakcióját a magyar és a külföldi, a jelenlegi és a potenciális turisták. A társasjáték-sorozat koncepciója tartalmilag turisztikai attrakciókra épül, formailag hagyományos nagy dobozok, térképtáblákkal, bábuval, kártyával.

A kitekintőben többek között olyan további témák kapnak helyet, mint az értékesítés-ösztönzés, a menedzsment-innováció akadályai, illetve az aktuális szakmai hírek.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?